Yazımın hemen başında belirteyim. Mevcut Havalimanı Konya’ya yakışmıyor görüşündeyim. Ancak, Havalimanının taşınmasına da karşıyım, Düzenlemeler mevcut Havalimanına göre yapılmalı. Yoksa kilometrelerce uzağa yapılacak havalimanı daha da fazla eleştiri alır.
EVETTTTTTT…
Yaz mevsimiyle birlikte Avrupa’dan Türkiye’ye adeta bir gurbetçi akını yaşanıyor. Her yıl olduğu gibi bu yıl da memleket hasretiyle yanıp tutuşan milyonlarca insan, sevdiklerine kavuşmak ve ülkesine katkıda bulunmak için uçaklara atlayıp geliyor.
Ekonomiye milyarlarca dolarlık canlılık katıyorlar. Pazarda, otelde, kuyumcuda, inşaatta bu katkının etkisi hissediliyor. Ve elbette Konya da bu pastadan payını alıyor.
Ancak, sorun şu ki: Bu şehre hâlâ derli toplu bir havalimanı yapılabilmiş değil!
Konya Havalimanı’na gelen uçakların biri iniyor biri kalkıyor, ama yetmiyor. Neden mi? Çünkü Konya gibi devasa potansiyele sahip bir şehre, kapasitesi sınırlı, yetersiz, çağın gerisinde kalmış bir havalimanı ile hizmet veriliyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı her ay istatistik açıklıyor: Temmuz’da dış hatlardan 182 uçak inmiş, toplam yolcu sayısı 95 bini geçmiş.
Peki, bu rakamlar övünülecek seviyede mi? Hayır! Aksine, bu rakamlar Konya’nın potansiyelinin çok gerisinde olduğunun ispatı.
İş dünyası isyan ediyor. Organize sanayi sayısı 2’den 12’ye çıkmış, ihracat 4 milyar dolara dayanmış, ama hâlâ İstanbul bağlantılı sefer sayıları parmakla sayılıyor.
Günlük 8 uçuş yapılmalı deniyor ama bunun yarısına bile ulaşılamıyor. Şimdi size soruyorum: Hangi sanayici, hangi yatırımcı bu koşullarda Konya’yı merkez olarak seçer?
Hangi girişimci bu ulaşım zorluğuna rağmen işini büyütmeye devam eder?
Aynı sorun gurbetçiler için de geçerli.
Avrupa’nın dört bir yanından gelen vatandaşlarımız, yaz aylarında uçak bileti bulabilmek için tabiri caizse kura çekiyor.
Aylar öncesinden plan yapanlar dahi ya aktarma yapmak zorunda kalıyor ya da uçak biletlerine fahiş fiyatlar ödüyor. Sırf havalimanı yetersiz diye!
Bir şehir düşünün; 5 üniversitesi var, teknoloji gelişiyor, kültür ve turizm potansiyeli yüksek, tarihiyle ön plana çıkıyor ama hâlâ modern bir havalimanı yok.
Bu nasıl bir çelişkidir? Bu nasıl bir geri kalmışlıktır?
Konya’nın büyümesi, gelişmesi ve dünya ile rekabet edebilmesi için en temel altyapı olan ulaşımın hâlâ bu denli geri planda kalması kabul edilemez.
Artık bu şehre yeni bir havalimanı şart! Modern, büyük kapasiteli,
Bu durumun ihracata olumsuz etkisi olduğunu da düşünen önemli bir kesim var. “Her yıl ihracatta başarı grafiğini yükselten Konya, 2025’in ilk 7 ayında adeta frene bastı. 2024’te aynı dönemde 1 milyar 974 milyon dolar olan ihracat, 2025’te 1 milyar 961 milyon dolara gerileyerek hem sanayideki durgunluğu gün yüzüne çıkardı hem de üretici cephesinde kaygıları derinleştirdi.
Bu düşüş, sadece rakamlara değil, güvene de yansımıştır.”
Avrupa’ya ve büyük şehirlerimize doğrudan ve sık uçuşlarla bağlanan bir havaalanı olmadan bu şehrin potansiyeli heba edilecek.
Her alanda büyüyen Konya’ya, 20 yıl öncenin havalimanı anlayışıyla hizmet vermek, bu kente yapılacak en büyük haksızlıktır.
Sözün özü: Uçakların biri iniyor biri kalkıyor olabilir.
Ama bu şehirde artık uçuş değil, vizyon eksikliği var. Konya bunu hak etmiyor. Hak ettiği yatırımı, hak ettiği ulaşımı, hak ettiği havalimanını istiyor!
AMA AYNI YERDE…
Kaynak: Abdullah LEBLEBİCİ
Yerel medya ve dijitalleşme ve gazeteciler