Konya AÇIK 33°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

ULAŞIMA NEŞTER ATILMALI

Toplumların gelir seviyesi artıkça bazı problemler ortaya çıkıyor. Kapı cami civarındaki dükkânına yürüyerek gelip iş yerini sabah namazından sonra açan tüccar devri kapandı. Ya da Meram’dan bisikletini binip bedestene kadar pedal çeviren esnaf devri de kapandı. Obeze merdiven dayamış tüketici, hareketsiz bir toplum oluştu.

 

Neredeyse tüm ihtiyaçlarımızı karşıladığımız otomobillerimiz var. Onun için olsa gerektir araç trafiğine kapatılan cadde ve sokakları pek istemeyiz. Hatta yaya kaldırımlarının geniş olması da pek hoşumuza gitmez. Altyapı hususunda daha bir rahat daha bir antikapitalist olan Rusya’da dahi imardaki yolların yarısı araç, yarısı da yaya trafiğine ayrılmış durumda. Daha güzeli ana kulvarlar haftanın bazı günlerinde araç trafiğine kapatılıyor. Ana arterlerde insanlar araç trafiğine kapatılan yerler de yürüyorlar, her türlü gösterilerini yapıyorlar. Hülasa imarda 100 m genişliğindeki caddenin 50 m’si yayalara ve orta refüje ayrılmış. Aman Allahım. Düşünmek bile insanı rahatlatıyor, mutlu ediyor.

 

Şehrimiz Konya’mız 10-15 yıl önce böyle değildi! Hele hafta sonları, hele cumartesi günleri yer gök araba oluyor. İyi ki sinyalizasyon var. Bazı kavşaklarda 3,4 fazda ancak geçebiliyorsunuz. Hafta sonu cumartesi günü pik saatlerde öğleden sonra 15.00- 17.00 arası şehir trafiğine çıktık. Yine yer gök arabaydı. Sanırsınız 10 yıl önceki İstanbul vilayeti. İstanbul’da muhtemelen bir 10-15 yıl sonra Moskova’nın durumuna geçecek. Beş şeritli yolda trafik Konya tabiri ile gıdım, gıdım ilerliyor.

 

Bazı dostlarımızın söylediğine hak vermek mi lazım? Diyorlar ki; hayat pahalılığı falan yok. Yollarda aracına yer, otoparklar hakeza, lokanta ve restoranlar da randevu alamdan yer bulamıyorsunuz! El hak doğrudur.

 

Spesifik olarak gidersek Ankara Yolu Kara Yolları Bölge Müdürlüğü önündeki alt geçit daha yeni yapıldı. İhtiyaca cevap vermiyor. Alt geçidin altı da üstü de ayrı araç kuyruğunda zira aradan geçen araçlar hava lojmanları önündeki kavşakta sinyalizasyona takılıyor. O kavşağa belh caddesi ve Ankara Caddesi trafiğine iki yönlü alt geçit yapmadan problemi çözemezsiniz.

 

Gelelim Ankara Caddesi Mobilyalar kavşağındaki çalışmalara. Statik olarak kemer sistemi en mükemmel yükü kaldırır. Onun için Osmanlı döneminde özellikle binalar kubbeli yapılmıştır. Köprüler dahi kemerlidir. Mobilyacılar kavşağında yapılan uygulama alt geçitte 2 çift şeritli yolun kemer sistemi ile 3 şerite çıkartılmasıdır. Aynı şekilde üsteki 2 şerit olan çevreyolunun da 3 şeride çıkartılmasıdır. Kısa vadede trafiği az da olsa rahatlatabilir ancak birkaç yıl sonra Karayolları Bölge Müdürlüğü karşısındaki alt geçidin durumuna düşer mi? İnşaallah düşmez, araç sahipleri rahat eder.

 

Yine bir değerli örnek. Otogar kavşağı çok katlı düzenleme. İstanbul yolunun trafiği zaten malum. Bir yerlerde hata yapıyoruz ve de devam ediyoruz. TOKi konutlarında Gödene Mahallesi’nde oturan fabrika çalışanı kardeşimizin sanayilere taşırsanız servis otobüsleri ve fabrika sahiplerinin özel araçları İstanbul yolunda, Ankara yolunu da doldurur, doldurmakla kalmaz trafiği felç eder.

 

Büyüklerimiz iyisini, en iyisini bilirler ama müsaadenizle biz de fikrimizi arz edelim. Konya otogarının yeri şu andaki yerinde değil de İstanbul yolu ile Ankara yolu arasında Doktor Sadık Ahmet Caddesi üzerinde şu andaki MEDAŞ’ın yerine yapılmış olsaydı en uygunu olmaz mıydı? Şu anda katlı kavşaklar, milyonlar harcanacak katlı kavşaklar yapılmazdı. Biz çok zengin bir ülke değiliz paramız da cebimizde kalırdı. Yine aynı şekilde ileride gelmesi kesin olan şehir Hastanesi’nin karşısına hayvan pazarı yapamamalıydık. Şimdiler de 300-500 milyon harcayıp yeni hayvan pazarları yapmaya uğraşmazdık. Zira hayvan pazarı her tarafa yapılabilir. Yine de dünyanın bir ucunda ta Kaşınhanında kurban satışı yeni yapmamak lazım. Nakliye parasıyla kurban pazarının cazibesi kalmıyor. Sonra da sokak aralarına illegal pazarlar oluşuyor.

 

Ahir kelam. Yetkililer önlem almamalılar. Metro mu yapılır, ilave tramvay hattı mı yapılır, Konyaray’a hız mı verilir bilemeyiz. Ancak özellikle şehir merkezlerine araçların sokulmaması adına önlem alınmalı. Üç merkez ilçemiz ve büyükşehir Belediyemiz merkeze katlı otoparklar yapmalı.

 

İmkânlar ölçüsünde trafiği çok yoğun olan caddelerinin genişletilmesi ve alternatif trafiği rahatlatacak yeni yolların açılması elzemdir, zorundur, kaçınılmazdır.

Kaynak: Mehmet Hançerli

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Sahadaki yıldızlar parladı, Kkenardaki Montella arardı…

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0