Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Uğur İbrahim Altay tarafından aylık icra edilen “Yeni Raylı Sistemler” temalı bilgilendirme toplantısı yapıldı. Uğur Başkan şehrin trafiğini rahatlatmaya yönelik hem raylı sistem hem de 2 adet kavşak çalışmasının bilgilendirmesini yaptı.
Önce bazı teknik bilgileri verelim. Geçmiş dönemlerde Büyükşehir Belediyemiz tarafından Sayın Ahmet Öksüz döneminde Alaaddin Kampüs hattı için 19 km, Sayın TAHİR Akyürek döneminde Alaaddin-Adalet Parkı ve Selçuk Üniversitesi içerisinde 7,7 km olmak üzere toplamda 26,7 km raylı sistem hattı yapılmıştır. Yapana ve yapılana teşekkür ediyoruz.
Ulaşım master planını yapan Yüksel Projesi’nin de vurguladığı gibi Barış Caddesi, otogar ve hava alanı bağlantıları tramvay hattının olmazsa olmazlarıydı. Toplantının başlığı da bir o kadar ilgi çekici. Yeni “Raylı Sistemler Bilgilendirme Toplantısı” demek ki birden çok hat var. Ulaştırma ve Altyapı Bakanımızın da katıldığı Konyaray 2. etabının temel atma töreni yapıldı. Konyaray’ ın 1. etabında çalışmalar %70’lere yaklaşmış durumda.
Konyaray makro bir ulaşım ağı projesi. Kadınhanı, Meram, Karatay, kısmen Selçuklu olmak üzere memleket insanını sanayi kesimine taşıyacak olan bir önemli proje. Şehir merkezinden servis araçlarını çekip direkt toplu ulaşımla iş yerlerine ulaştıracak, trafiği rahatlatacak bir proje. Varsın İzmir inadında dursun bizler verdiğimiz, gönlümüzü ortay koyduğumuz, desteklediğimiz değerlerin kıymetini bilelim.
Fazlanın fazlasını da hak etmiyor değiliz. Yüksek hızlı tren, Mavi Tünel, Konyaray, hastane ve diğer hizmetler ivme artırarak devam etsin. Konya bunu hak ediyor ve gereğini de hep yaptı, yapıyor ve gelecekte de yapacak inşallah.
Büyükşehir Belediyemiz tarafından programa alınan ve ihale sürecine girilen Barış Caddesi tramvay hattı projesi ta Sayın Mustafa Özkafa günüden beri belliydi. Daha ileriye gidelim. Barış caddesinin doğusunda yolun kenarından gidecekti. İşe el atılması önemli bir gelişme. Bir diğer hat ise Yeni Stadyum Şehir Hastanesi hattı.
Nostalji olsun. Adliye Sarayı ve Şehir Hastanesi’nin zemininde su çıkmıştı, inşat yapılamazdı. Demek ki sular çekilince raylı sistem hattı dahi yapılabilecek bir hal aldı.
Eskiden yapılan 26,7 km’lik raylı sistem hattına ilave olarak Sayın Altay’ın açıklamalarına göre 116 km’lik ilave hat yapılacak. Eğer bu güzide hatlar tamamlanır ve yapılacak olan METRO hattıyla da entegre olursa bir düşünün rahatlamayı.
Sayın Başkan Konya’da kangren konumundaki 2 kavşağında yeni proje ile revize edilebileceğini söyledi. Bir tanesi meşhur Eski Sanayi köprüsü. Uğraşanlar daha iyi bilirler. Ta yapılırken köprü zemininde bir problem giderilmeyip inşaata başlanması durumundan dolayı o köprü tabanına kaç kez beton enjekte edildi ona rağmen hala çöküyor
Demiryolu paralelinden giden ve Meramı, Selçukluyu sanayilere bağlayan ve pik saatlerde kitlenme noktasına gelen bu cadde rahatlatılırsa bolca dua alınır. Taşıt trafiği de rahatlar.
Bir dizi yanlış uygulamanın yapıldığı Ankara yolu-çevre yolu kavşağındaki meşhur hatalı köprü. Köprü Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapıldı. Yine o zamanlar karayolları uhdesinde olan Ankara yoluna Tahir Akyürek tarafından bir şerit daha ilave edildi. Ankara- Konya girişi 4 şeritli yol oldu, muhteşem oldu, iyi oldu.
O anlarda o iki şeritli köprü yapılırken bendeniz köprünün daha geniş yapılmasının gerekliliğini arz etmeye çalıştım. Sakalınız olmayınca pek ilgilenen olmadı. Hafızaları yoklayalım. 4 şeritli yoldan 2 şeritli yola düşen, köprü ayağında bu hatalı uygulamadan dolayı bir cumhuriyet savcısını kaybettik. O zaman 4 şerit yapılacak köprü için şimdi tekrar milyonları harcayacağız.
Biz uyarmaya devam edelim. İstanbul yolunu, Ankara yoluna ya da Nalçacı Caddesine bağlayan koyuncu alt üst geçidi var. Herkesin yakinen bildiği kurp açısı çok keskin olan dar alt geçit.
Camiyi yıkmamak, oradaki ticaret haneyi düşünmek adına bu hatalı proje hayata geçirilmişti. Elzemdir el atmak lazımdır. Söyleneni bazen dinlemek lazımdır.
Şehir Hastanesi’nin araya yapılacağını bile bile hakim rüzgârlarının etkisinde kalan Hayvan Pazarı’nın oraya yapılması caiz miydi?
Sakalımız yok ki!
Kaynak: Mehmet Hançerli
ZENGEZUR KORİDORU VE TÜRK DEVLET AKLI
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.