Konya AÇIK 33°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
TORKU BİSKÜVİ

Konya Otomobil Fabrikası Yatırımını “Bu Can Sıkıcı Neden ile” Kaçırdı…

Konya ihracatta ivme yakalıyor.
Ama… Ne yazık ki yabancı yatırımcıları çekemiyor.
Neden mi? Çünkü bu şehrin hâlâ bir serbest bölgesi yok!
Düşünün; 2025’in ilk 7 ayında 1,9 milyar dolarlık ihracat yapan Konya’nın ihracatının yüzde 30’u
otomotivden geliyor.
Ama şehirde tek bir otomotiv fabrikası bile yok. Bu nasıl bir çelişkidir?
BYD, Manisa’ya gitti. Chery, otomotivle doğrudan ilgisi olmayan Samsun Tekkeköy’ü seçti.
Sırf serbest bölge avantajı var diye…
Yani Konya, üreten, ihracat yapan, alın teri döken bir şehir olarak altyapı eksikliği yüzünden yatırımı
kaçırdı.
Man, Mercedes, Renault, İveco, Scania…
Dünya devlerinin hiçbiri Konya’da yok. Neden? Çünkü biz hâlâ bu şehri yatırım cazibe merkezi
yapacak adımları atmıyoruz.
Serbest bölgeyi hayata geçiremiyoruz. Koca Konya, ihracatta rekor üstüne rekor kırıyor ama yabancı
yatırımcı kapımızı çalmıyor.
Bu tablo sadece üzücü değil, aynı zamanda kabul edilemez.
Yatırımı Manisa’ya, Samsun’a kaptıran Konya için bu durum ders değil, adeta tokat olmalı.
Çünkü “göz göre göre kaybedilen” yatırımlar, sadece bugünleri değil yarınları da elimizden alıp
gidiyor.
Soruyorum: Bu şehri yönetenler, sanayi odaları, kanaat önderleri daha neyi bekliyor?
Hâlâ neden “Konya Serbest Bölgesi” için harekete geçilmiyor?
Yatırımcıyı ayağımıza getirecek en kritik hamleyi yapmazsak, daha çok fabrikanın elimizden kayıp
gittiğini görürüz.
Konya üretiyor, Konya ihracatta büyüyor.
Ama yatırım, yatırımcı Konya’yı tercih etmiyor.
Neden? Çünkü bu şehrin yöneticileri hâlâ serbest bölgeyi konuşmak yerine seyirci kalıyor.
Konya’nın kaderi artık değişmeli!
Serbest bölge kurulmadığı sürece yabancı yatırımcı bu şehre uğramayacak, milyar dolarlık yatırımlar
başka illere kaymaya devam edecektir.
Oysa serbest bölge Konya’nın kurtuluş reçetesidir; yatırımcıyı çeker, ihracatçıya güç katar, istihdamı
ve ticareti büyütür.
“İhracatının yüzde 30’u otomotivden gelip de bünyesinde tek bir otomotiv fabrikası olmaması, sadece
bir çelişki değil;
Konya için nasıl bir tablo, “VARIN ADINI SİZ KOYUN…”
Artık bahanelere yer yok, harekete geçme zamanı bugündür!

Kaynak: Abdullah Leblebici

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

“Daha Dünyaya Gelmeden Müminlerin Vardı…”

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0