Konya AÇIK 33°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
TORKU BİSKÜVİ

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ifadesi: “Konya-Seydişehir-Antalya…”

Uzun süredir gündemden düşmüş olsa da, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın son Antalya ziyaretinde bahsetmesi ile yeniden gündemde. Konya-Seydişehir-Antalya hızlı tren projesi… Anadolu’nun kalbine yeni bir soluk getirecek, bir rüyayı gerçeğe dönüştürecek Konya-Seydişehir üzerinden Antalya’ya hızlı tren. Malum, Türkiye’nin ulaşım projeleri son yıllarda sadece büyük şehirler arasında değil, Anadolu’nun kalbindeki stratejik merkezler üzerinden de şekilleniyor. Bu bağlamda en dikkat çekici projelerden biri de Konya–Seydişehir–Antalya hızlı tren hattı. Bir ara gündemi yoğun meşgul etse de, yaşanan ekonomik kriz, depremler derken bir anda gündemden düştü. Geçtiğimiz hafta Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ifadesi ile “Antalya-Seydişehir-Konya kesiminin 2030’da tamamlanması hedefleniyor.
Bu büyük proje, gerçekleşirse sadece ulaşımı kolaylaştırmakla kalmayacak; ekonomik, sosyal ve kültürel etkileriyle bölgeyi bambaşka bir noktaya taşıyacak.” Öncelikle şunu söylemek gerekir: Konya ve Antalya, Türkiye’nin iki önemli kutbu. Biri iç Anadolu’nun tarihî ve tarımsal merkezi, diğeri ise Akdeniz’in turizm ve ticaret başkenti. Bu iki şehri hızlı trenle birbirine bağlamak, sadece mesafeyi kısaltmak değil, iki farklı ekonomik ve kültürel damarı aynı hat üzerinde buluşturmak anlamına geliyor. Peki ya Seydişehir? İşte işin can alıcı noktası da burada. Bugüne kadar çoğu zaman arada kalan, yalnızca geçiş güzergâhı olarak görülen Seydişehir, bu projeyle birlikte bir kavşak noktası olma potansiyeline sahip.
Alüminyum sanayisiyle bilinen şehir, demiryolu ağı sayesinde yalnızca ham madde transferinde değil, aynı zamanda turizm ve lojistik alanlarında da yeni bir döneme girebilir. Antalya’ya gitmek isteyen bir Konyalı, arabayla saatler süren dağ yollarında zaman kaybetmek zorunda kalmayacak. Aynı şekilde Antalya’dan İç Anadolu’ya mal göndermek isteyen bir ihracatçı da zamandan ve maliyetten tasarruf edecek. Turistler açısından da bu hat büyük önem taşıyacak. Nevşehir, Kapadokya’dan yola çıkan bir turist, Konya’da Mevlana’yı ziyaret ettikten sonra birkaç saat içinde Antalya’da denize girebilecek. Bu, planlanan hızlı tren projesiyle mümkün hale gelebilir. Ancak projenin gerçek anlamda hayata geçmesi, yalnızca rayların döşenmesiyle değil; çevresindeki yerleşimlerin buna entegre edilmesiyle mümkün.
Seydişehir şimdiden buna hazırlıklı olmalı. Lojistik merkezler, istasyon altyapıları, bağlantı yolları ve yerel kalkınma planları şimdiden düşünülmeli. Aksi halde hızlı tren sadece üzerinden geçip giden bir ulaşım aracı olur; yerel halk için bir fırsata dönüşmez. Sonuç olarak Konya-Seydişehir-Antalya hızlı tren projesi, sadece bir ulaşım projesi değil, bölgesel kalkınmanın, iç turizmin ve ekonomik entegrasyonun omurgası olmaya aday. Konya-Seydişehir-Antalya hızlı treni bekliyor…

Kaynak: Abdullah Leblebici

0 1 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

OECD Küresel Kuraklık Görünümü: Eğilimler, Etkiler ve Daha Kurak Bir Dünyaya Uyum Politikaları-3

HIZLI YORUM YAP

0 1 0 0 0 0