YAZARLAR

Bugünkü yazımız Konya Metrosu üzerine. Kurulduğu günden bu yana kökleri 10.000 yıl öncesine Çatalhöyük’e, Boncukluhöyüğü’ne dayanan Konya’mıza şimdiye kadar yapılan en büyük yatırımdan bahsedelim: Konya Metrosu.
Teknik verilerine gelirsek birinci etabın boyu 21.1 km. Güzergahı Necmettin Erbakan Üniversite Kampüsü, Meram Tıp Fakültesi, Beyşehir Yolu, Eski Sanayi, Yeni Gar İstasyonu, Fetih Caddesi, Ahmet Özcan Caddesi, Çeçenistan Caddesi ve Meram Belediyesi. Toplam 22 duraktan oluşacak. 1. etapta planlanan sefer aralığı 4 dk ile 2.72 dk arasında gerçekleşecek ve 4 katenerli taşıtlarla yolcular taşınacak. Böylece Meram- Selçuklu- Karatay merkez ilçeleri arasında tabiri caizse bir rink hattı gibi çalışacak. En önemlisi de Necmetin Erbakan Üniversitesi’nin ulaşım problemi çözülmüş olacak. Yolun 30 metre altından tünel açma sistemi ile yapılacak olan metronun 1. etabının yatırım bedeli ise 1.196.499.923 euro ve 4 yılda tamamlanacak. Yuvarlarsak 8 milyar, eski para birimimizle de yaklaşık 8 katrilyonluk devasa bir yatırım.
Yatırım Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca deruhte edilecek ve en önemlisi taşıt alımlarını da bakanlık üstlenecek.
Konyalı hemşehrilerimizin sakin ve relaks bir tavrı vardır. Belki bu tavır geçmişte başkent olma tavrıdır. Belki de ‘bir başkent her zaman başkenttir’ tavrı bu. Yatırımın en büyüğünü de yapsanız heyecan duymaz. Hatırlarsanız anadolu şehirlerinden ilk YHT (Yüksek Hızlı Tren) Konya’ ya yapılacağı zaman da çok fazla olumlu ya da olumsuz tepki verilmemiştir. Düşünüldüğünde 1.130.000 nüfus ölçeğindeki bir şehirde hızlı tren yapıyorsunuz ancak Konyalı heyecanlanmıyor. Bu güzel yatırımla da Ankara-Eskişehir ve İstanbul’a seyahat ediyor. Yine küçük kentler ölçeğinde (nüfusu 200.000 altında mesela) Karaman iline de hızlı tren getirildi. Trafo ve son teknik çalışmaların tamamlanmasına müteakiben bir küçük şehrimiz olan Karaman da bu hizmetten faydalanacak. Yani Karaman-Konya-Ankara-Eskişehir ve İstanbul için büyük nimet ve büyük hizmet.
Sayın Cumhurbaşkanımız teşekkür ziyareti için geldiği Konya’da bir dizi müjdeler verdi. Konya Metrosu’nun müjdesi de o miting alanında verildi. Konyalı hemşehrilerimiz bu büyük yatırım müjdesini dahi büyük tezahüratlarla karşılamadı. İstanbul-Ankara ve İzmir’den sonra Konya şehrine 8 katrilyon değerinde metro yapılacak.Önceleri bazı kesimler siyasi bir söylem olarak algıladı. Konya Metrosunun “hayali” olduğundan dem vuruldu.
2 Ekim 2019 Çarşamba tarihinde yapılan ve 6 firmanın davet edildiği ve 3 firmanın değerlendirildiği metro ihalesini 1 milyar 196 milyon 499 bin 923 euro bedelle China CMC Taşyapı ortaklığı almış oldu.
Daha da ileriye gidersek yüklenici firma zaten projede ara istasyon olarak kullanılacak olan Kışla-Fetih caddesi kavşağındaki o boş alana şantiyesini de kuracak. Hemşehrilerimizin daha iyi anlayabilmeleri için şöyle ifade edelim; kamulaştırma marifetiyle kaldırılan Yeni Mahalle’nin yerine kurulacak.
Balık sudan çıkana kadar suyun kıymetini bilmiyor. Şunu bilmekte fayda var Konya bu dönemin içerisinde Mavi Tüneli ile Hızlı Treni ile TOKİ yatırımları ile diğer kamu yatırımları ile merkezden payına düşeni almıştır. Son olarak da metro yatırımı ile de bu yatırımları taçlandırmış olacaktır. Bu yatırımda da en çok kazanan Büyükşehir Belediyesi oldu. Daha önceki anlaşmada metro taşıtları Büyükşehir Belediyesi tarafından karşılanacak iken yeni sözleşme ve anlaşmaya göre bu işi de bakanlık karşılayacak. Dahasını da söyleyelim metro yapımı esnasındaki bütün altyapı deblaselerini (taşımalarını) bakanlık ve yüklenici firma yapacak. 21. yüzyılda şehirler yarışıyor efendim. Bu yarışta metro en üst prestij yatrımı olacak, 3 büyükşehir ve sonrası Konya.
Bu bilinçle başta Sayın Cumhurbaşkanımız, bakanlarımız, milletvekilleri, teşkilat mensupları, Büyükşehir ve İlçe Belediye Başkanlarımıza Konya adına teşekkürlerimizi sunuyoruz. Sayın Bakanımız Murat Kurum beyefendinin bu süreçteki katkısını bizler biliyoruz. Konyalı hemşehrilerimiz biliyor.
Şimdiye kadar sıkıntısız ve güzel olan şeyleri yazmaya çalıştık. Ancak şuna da hazırlıklı olmamız lazım.
Yapım aşamasında belki de uzun bir süreçte bazı caddeler trafiğe kapatılacak. Konya bir taraftan taçlandırılırken bir taraftan da bazı problemleri yaşayacaktır. Bu süreçte hemşehrilerimizden sabır istenecektir. Ne yapalım nimet- külfet meselesi.
Bir kez daha insanlara faydalı olanlara teşekkürlerimizi arz ediyoruz. Emeği geçenden Allah razı olsun.
Sahi duyanlar duymayanlara iletsin. Konya’nın Mavi Tüneli ve hızlı treninden sonra bir de metrosu olacak.

> Yeni Meram >Yazarlar > KONYA METROSU
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.