YAZARLAR

Bugünkü yazımızda devam eden, tamamlanma aşamasında olan Konya yatırımlarından bahsedeceğiz. Çevre ve Şehircilik Bakanımız, hemşehrimiz Sayın Murat Kurum, 15 Ocak Cuma günü bir dizi temel atma ve açılışlarda bulunmak üzere Konya’mızı teşrif ettiler. Konya’mızın hak ettiği birbirinden değerli yatırımlar var. Biz bu yatırımlardan makro ölçektekileri ele almak istedik.

Mevlana Kentsel Dönüşüm Projesi

Yıllardır yıkılması ile ilgili senaryolar hazırlanan Mevlana Çarşısı ve etrafındaki Altın Çarşı vb. 12 bin 715 metrekarelik alanda güzel bir proje. Şehir merkezinde bir toparlanma projesi. Tamamlandığında gurme sokağı, ticari alanlar, şehir müzesi ve turistik çarşılardan oluşacak bir proje. Bakanlık ile Büyükşehir’in güzel bir çalışması, kurumlar arası birlikteliğin zirvesi. Güzel olacak inşallah.

Millet Bahçesi ve Cami Yapımı

Eski stadyum alanında 108 bin metrekarelik alan üzerinde uygulanan bir yatırım. Millet Bahçesi Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca, cami ise Konyalılar tarafından yapılacak bildiğimiz kadarıyla. Caminin cemaat kapasitesi 14 bin 400 kişi. Toplam ihale bedeli 44,5 milyon olan proje 2021’de tamamlanacak. Malum kesimin eleştirisi, “O civarda çok cami var, gerekli miydi?”. Amberreis, Tuncer ve diğer camilerin tamamı küçük. Cemaat kapasiteleri 100-250 arasında değişiyor. Ayrıca o civarda park ve yeşil alan maalesef yok. Acilen tamamlanmalı. Proje için yıkıma tam 2 sene önce başlanmıştı. Gecikmenin telafisi için bir an önce bitirilmesi gerekiyor.

Alaaddin Bulvarı Cephe Çalışması

Bulvar civarındaki nahoş dış görünümlü binaların estetik açıdan düzenlenmesi yapılmakta. 60 bağımsız binanın dış cephesi yenilendi. 40 bağımsız binanın da yenilenmesi için start verildi. Projenin sahibi, sorumlusu Çevre Bakanlığımız.

Şükran Mahallesi Dönüşüm Projesi

Biraz geç kalınmış fakat erken yıkım kararı verilen bir proje. Etaplar halinde yapılacak. Projenin ilk etabında 116 dükkan ve 182 ofis inşa edilecek. Ancak hani derler ya, Konya yer altından da idare edilir diye. Yer altından ne çıkacağını kim kestirebilir ki? Dikkatli olmak lazım!

Eski Sanayi Dönüşüm Projesi

Karatay Aslım bölgesinde “Yeni Motorlu Sanayi Sitesi” 1. etabın ihalesi 20 Ocak’ta yapıldı. Diğer üç etabın ihalesi ise 8 Şubat’a kadar yapılacak. Toplamda 2 bin 690 sanayi tipi dükkan ve 133 adet ticari dükkan yapılacak. Bakanlığımızı takdir, Büyükşehir Belediyemizi ve KONESOB’u tebrik etmek gerekiyor. Şehir merkezinde kalan sanayilerin şehir dışına ( bir nebze de olsa) alınması çok önemli. Darısı diğer sanayilerimizin başına…

Konya Metrosu

Spekülasyonlara başladığımız Konya Metrosu için ilk adım, ödenek temininde atıldı. Yapıldı, yapılmadı, yapılmayacak karamsarlıkları arasına 2021 yılı yatırım programına 1 milyar 369 milyon lira ödenek ayrıldı. Toplamda 15.5 milyar lira ile Konya’mızın en büyük projesi 21 kilometrelik birinci etabı ile yapım startını aldı.
Muhalefeti olumlu ve anlamlı yapmak lazım. Şu soruyu muhataplarına soralım mı? Konya ölçeğindeki bir şehirde Türkiye’de ilk metro hangi şehre yapılacaktır? Tabii ki Konya. Hatırlarsınız, ilk YHT( Yüksek Hızlı Tren) de Konya’mıza yapılmıştı. Marifet iltifata tabidir der büyüklerimiz. Emek verenlere minnettarız. Teşekkürlerimizi arz ediyoruz.

ASELSAN Yatırımı

ASELSAN gururumuz. Egemenliğimizin sembol ismi. Resmi açılışı bahar aylarında yapılacak olan ASELSAN 1 milyon 581 bin metrekarelik Organize Sanayi Bölgesinde faaliyete geçti. Üstelik bu alan Endüstri Sanayi Bölgesi ilan edildi. Ayrıca yine Konya’mızda üretilen silahların denenmesi için Test Bölgesi oluşturuldu.

Karapınar GES Projesi

Toplam bin megavat gücünde bir proje. Yeni teknoloji ile yılda 12 ay enerji üretecek bir proje. Türkiye elektrik üretimini %5 artıran bir güneş tarlası projesi. En önemlisi çevreci bir proje. Bu proje ile bir buçuk milyon ton fosil yakıt kullanılmayacak ve karbondioksit salınımına engel olunacak. GES Projesi bir diğer anlatımla 2 milyon 150 bin nüfuslu Konya’nın yıllık enerji ihtiyacının tamamını karşılayacak. Konya enerjide kendine yetecek. Belki bu projede kaybettiğimiz 104 bin güneş panelinin üretiminin Konya’da yapılmamasıydı. Üretimin Konya’da yapılması sanayimize katma değer olurdu.

Beklentimiz tamamlanan Konya- Karaman Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın kullanıma açılması.
Hz. Pir’in diyarı Konya’mıza hizmet edenlerden Allah razı olsun. Benzeri mega projelerin Konya’mıza kazandırılması için yöneticilerimize güç kuvvet versin. Konyalı samimiyeti ile hizmeti hak etmekte. Desteği ve gönül vermesiyle yatırımları hak ediyor.

> Yeni Meram >Yazarlar > Devam eden Konya Yatırımları
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.