Konya AÇIK 31°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
TORKU BİSKÜVİ

Turizmde Kısır Döngü

Turizmde Kısır Döngü - Rıdvan Bülbül - Yeni Meram Gazetesi

Rusya ve diğer kimi Devletlerle aramızda süregelen krizlerin aşılamaması üstelik  Ankara ve İstanbul’da terör örgütlerinin canlı bomba eylemleri ülke turizmini, buna koşut sektörünü dar boğaza sokmuş gibi bir görüntü veriyor. Genel de Turizm ayı olarak nitelendirilen Nisana da durgunluk içinde girdik. Rezervasyonlar birbiri ardınca iptal edilirken otellerin doluluk oranı da giderek  düşmeye devam ediyor. Bu olumsuz durumu öncelikle kayıt düşmeliyiz. Sonra sektöre bir başka pencereden bakmak istiyoruz.

Sadece doğa’daki değişikler aylara ve dolayısıyla mevsimlere de yön verirken,  siyasal ve ideolojik değişimlerle başlayan  başkaldırı ve iç savaşlar  Turizm mevsimini ters yüz etmiş gibi görünüyor.

Özetlersek olumsuz koşullardan Turizm sektörümüz  kısır döngü içinde bulunuyor.

Bizim gibi kalkınmakta olan ülkeler için turizmin ayrı önemi yeri vardır. Üstelik Turizmin, günümüzde bütün ülkeler için  ekonomik, sosyal açıdan önemi yadsınamaz.

.    Turizm, öznesinin insan olmasıyla çok yönlü ve boyutlu içerikle yüklü bulunması , sürekli gündemin başlarında yer almaktadır ,

Turizmin başlangıç tarihi, M.Ö. 4000 yıllarına kadar uzanmaktadır. Yazı, tekerlek ve parayı bulan ve kullanan Sümerler ilk  turizm etkinliğini başlatanlar olarak tarihe geçmişlerdir. Kimi kaynaklar, dünyada, ilk  gezginlerin Fenikeliler olduğu konusunda görüş birliği içindedirler. Kimi kaynaklar parayı Finikelilerin bulduğunu öne sürüyor.

Nuh Peygambere yolcuların büyük bölümü  insan olmamakla birlikte dünyanın  ilk gezi  organizatörü  nitelemesi yapılıyor.

Genelde zevk ve macera amaçlı başlayan turizm etkinliği,  Roma İmparatorluğunun çökmesiyle kan kaybetmiştir. Orta Çağın en önemli gezileri Haçlı Seferleri bağlamında gerçekleşmiş, dinsel kimlik de kazanmıştır .

Orta Çağın ünlü gezgini Marco Polo,  İran ve Afganistan’dan geçerek Pamir Yaylasına uzanmış, Gobi Çölünü de aşarak Kubilay Hanın Sarayına vardı. 20 yıl konuk kaldı.

Avrupa’daki Rönasans Hareketi Turizmin kilometre taşını oluşturdu, ABD’de at sırtı ve kayıklarla yapılan geziler, motorlu araçların devreye girmesiyle biçim ve içerik değiştirdi. Kara, hava, demir ve deniz yollarındaki teknolojik gelişmeler Turizmin etkinliğine ayrı ve değişik ivme kazandırdı.

Uygar dünyanın  geldiği nokta ise, “Uzay Turizmi” kapısının açılması yönündedir.

Turizm günümüzde,“Bacasız- dumansız fabrika -Altın yumurtlayan tavuk olarak nitelendirilirken başlı başına bir sektörün  doğmasına  temel oluşturdu. Macera dürtüsüyle başlayan etkinlik sonra giderek “sosyal bir faydaya “ dönüşmüştü. Turizm  gelirleri  dış finansmana gereksinim duyan, kalkınmakta olan kimi ülkeler için  adeta bir ”can kurtaran simidi “ konumuna geldi.

Bir atasözümüz turizmin başka boyutunu öz olarak ifade etmektedir;  “Çok yaşayan değil çok gezen çok bilir.

Sainte Beuve Turizm etkinliğine bir başka açıdan yaklaşıyor:  “Ara sıra seyahat etmek, iyidir. Seyahat,  fikirleri geliştirir, genişletir ve kişinin kendine saygısına düzen verir.”

Turizm, günümüzde ülkelerin hükümet ve devlet politikaları arasında yer alırken, özel sektör kuruluşlarıyla birlikte eşgüdüm içerisinde yürütülüyor. Ülkemiz için de aynı durum söz konusu. Hükümet programlarında ve Kalkınma Planlarında turizmdeki önceliklere yer verilirken, sorunların çözümü için öneriler yer alıyor.

Ülkelerin turizm politikaları dış tanıtım etkinlikleriyle ilişkilidir.Dış tanıtımla, turizm birlikte ele alındığında ülkenin ya da yörenin tercih edilmesini etkileyen faktörlerin ortaya çıkarılması zorunlu hale gelmektedir. Dış tanıtım sürecinde ülke ya da yörenin turizm amacıyla tercih nedenleri ciddi anketlerle saptanmalı, tanıtma etkinlikleri de bunların doğrultusunda yönlendirilmelidir.

Bilimsel bir ankette, turistlerin Türkiye’yi yeğleme nedenleri saptandı.  Her biri için yüzde yüzlük oran dikkate alındığında turistlerden %73’ü merak, %53’ü arkeolojik değerler, %37 eğlence,  %35 psikolojik yakınlık, %25 parasal uygunluk, %5 mesafe, %4 din ve %0.6 sağlık olanakları dolayısıyla Türkiye’yi seçiyor. Ülkemiz, turizm açısından genelde arkeolojik değerler yönünden ilgi görüyor.  Bu nedenle tanıtım çalışmalarını, aynı yönde yoğunlaştırılmalı.

 Ülkemizde 35 ana sektörün  doğrudan Turizmden  etkilendiği dikkate alındığında   konunun ne denli önemli olduğu anlaşılacak

Turizmin etkinliği yararları çeşitlenirken  özellikle ekonomik bağlamda  ağırlığını  daha çok duyurmaya başladı. Döviz girdileri, ülkelerin mali dengelerini olumlu yönde etkilerken, iş sahipleri artı gelir elde ediyor. Ödemeler Dengesini olumlu yönde etkileyen Turizm, istihdam alanları yaratmakta, yeni yatırımlara gerekçe oluştururken sosyal kimi  kazanımlarıyla sektörler arasında bir motor işlevi de görüyor.

Bireysel turizmden kolektif ve kitle turizmine geçişler hızlandıkça yeni  potansiyeller de  yaşama geçecek. Yaz ve kış turizmi, aile gibi genellemelerin dışında dağ  sağlık , deniz, kültür, tarih , yayla , kaplıca, eğlence, dinlence  vb.  etkinlikler de Turizm yeni boyutlar kazandırmayı sürdürecek.

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Farkındalık ve Otizm!

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.