Konya AÇIK 23°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
TORKU BİSKÜVİ

Maliyetler LPG’ye yöneltiyor!

Landırenzo Konya Bayii Sarıkulak Otomotiv Genel Müdürü Necati Sarıkulak, LPG’li araçların, benzinli araçlara göre daha az tehlikeli olduğunu söyledi

KAPALI otoparkların gerekli altyapıya sahip olmaması sebebiyle uzun yıllardır LPG ile çalışan araçların kapalı otoparklara girememesi tartışmalara neden olmaya devam ediyor. Konuyla ilgili gazetemize özel açıklama ve değerlendirmelerde bulunan Landırenzo Konya Bayii Sarıkulak Otomotiv Genel Müdürü Necati Sarıkulak, normalde LPG’li araçların, benzinli araçlara göre daha az tehlikeli olduğunu belirterek, “Tehlike açısından LPG li araçlar otoparklara alınmıyor ama baktığımızda LPG’li değil de benzinli araçlar daha tehlikeli. Dayanıklılık olarak da benzin deposu ile LPG deposunu kıyaslayacak olursak; LPG deposunu kolay kolay patlatamazsınız. Ama benzin deposunu patlatmanız çok kolaydır. LPG’li araç kolay kolay yanmaz. Ama bu son tüketici olan araç sahipleri ‘idare etsin yeter’ mantığı ile usta olmayan kişilere taktırıyor LPG’yi. Buna dikkat edilmesi gerekir” dedi.

“HEM LPG DÖNÜŞÜMÜ ADINA HEM DE PERAKENDE SATIŞ OLARAK HİZMET VERMEKTEYİZ”

Firma hakkında bilgi veren Landırenzo Konya Bayii Sarıkulak Otomotiv Genel Müdürü Necati Sarıkulak 1996 yılından itibaren otogaz sektöründe hizmet verdiklerini ifade ederek sözlerine şu şekilde devam etti; “1996 yılından beri LPG işi yapmaktayız. Firmamız Sayın Hüseyin Sarıkulak tarafından kuruldu. O günden bu yana hem LPG dönüşümü adına hem de perakende satış olarak hizmet vermekteyiz. Bünyemizde ağırlıklı olarak ithal sistemler mevcut. Yerli sistemler çok tercih edilmiyor. Şuan mevcut Landirenzo, Zavoli, AKL, Romano, Cangas, BRC olarak sistemler var. Şuanda burada hem otogaz, LPG dönüşümü hem de arıza bakım onarım olarak hizmet veriyoruz.”

“DÜNYA ÜZERİNDEKİ DİZEL ARAÇ ÜRETİMİ KISITLANIYOR”

Dünya üzerinde dizel araç üretiminin kısıtlanacağını dile getiren Sarıkulak, benzin deki yüksek maliyetler nedeniyle vatandaşların daha çok LPG sistemini tercih edeceğini de söyleyerek; “Otogaz sistemleri Türkiye’de oturmuş vaziyette. Şuan dünya üzerindeki dizel araç üretimi kısıtlanıyor. Her markanın belirli bir araç üretimi olacak. Onun haricinde üretilen araçlar ya benzinli ya da elektrikli olarak üretilecek. Şuan mevcuttaki bazı elektrikli üretim yapan firmalar var. Onun haricindekiler benzinli olarak üretim yapıyorlar. Bundan dolayı bir nevi mecburi olarak da LPG sistemi takılacak. Çünkü yakıtın yüksek olmasına dayanamayan müşteri mecburen taktıracak. İlerleyen zamanlarda bu montajı bizler mi yaparız yoksa otomobil üreticileri direk fabrikada montaj yapıp mı gönderir, bunu bilemeyiz. Şuan bizim Toyota Otojen ile bir anlaşmamız var. Bu anlaşma kapsamında Landirenzo marka LPG sistemi taktığımızda araba hem garanti dışı kalmıyor hem de Landirenzo’nun sunmuş olduğu 3 yıllık gold garanti sistemi dediğimiz bir sistem var. Landirenzo burada kesinlikle müşterisini mağdur etmez” diye konuştu.

“BENZİNLİ ARAÇLARIN YANMASI, LPG’Lİ ARAÇLARA GÖRE DAHA ÇABUK OLUR”

LPG’li araçların otoparklara alınmaması ile ilgili açıklamalarda bulunan Sarıkulak, normalde benzinli araçların daha tehlikeli olduğunu vurgulayarak, “Tehlike açısından LPG’li araçlar otoparklara alınmıyor ama baktığımızda LPG’li değil de benzinli araçlar daha tehlikeli. Benzinin alevlenmesi daha çok çabuk olur. Dayanıklılık olarak da benzin deposu ile LPG deposunu kıyaslayacak olursak; LPG deposunu kolay kolay patlatamazsınız. Ama benzin deposunu patlatmanız çok kolaydır. Tam tersinde benzinli araçların alınmaması daha iyi olur yani. Özellikle araçlarda yaz aylarında çıkan yangınlar kullanıcının bilinçsizliğinden kaynaklanan bir şey. LPG’li araç kolay kolay yanmaz. Ama bu son tüketici olan araç sahipleri ‘idare etsin yeter’ mantığı ile usta olmayan kişilere taktırıyor LPG’yi. Kontağı çevirdiğiniz anda LPG’lerde kesici vardır. Ama benzinde öyle bir şey yoktu çünkü kontağı çevirdiğiniz anda benzini püskürtür. Bundan dolayı daha da tehlikelidir” ifadelerini kullandı.

“LPG TAKILAMAYAN ARAÇ SAYISI AZALDI”

Eskilere oranla, LPG takılamayan araç sayısının azaldığını dikkat çeken Sarıkulak, ifadelerine şu şekilde yer verdi; “Otogaz sistemleri AR-GE konusunda biraz geriden geliyor. Hala LPG sistemi takılamayan araçlar var ama eskisi gibi takılamayan araç sayısı üst sıralarda değil. Şuan minimum sayılara düşmüş vaziyette. Örneğin; Wolksvagen aracına LPG takılacağı zaman motor kodları ile montaj yapılır. Önceden 2-3 tane kod vardı LPG’ye uyan. Şuanda uymayan araç sayısı azaldı. Tabi bunun uyumluluğundan ziyade işçilik ve ustalığı da önemli.”
Hüseyin MENEKŞE

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Bakan Albayrak: Tüketici enflasyonunda 10 puana yakın düşüş yakaladık

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0