YAZARLAR

Bugün bir konu hakkında yazmak istemiyorum. Bir not defterim var ve değişik zamanlarda notlar alırım. Gördüğüm, okuduğum, dinlediğim ve bende tesir bırakan şeyleri not ediyorum. Bazılarını sizlerle paylaşacağım. Elbette bir fayda umuyorum.

Erbakan Hoca’nın vefatının sene-i devriyesi geldi. Haftada bir yazdığım için benim yazı günüm o güne denk gelmiyor. Bu nedenle üzerimizde tesiri ve hakkı bulunan bu büyük dava adamını bugünden rahmetle yâd ediyorum.
Aşağıda değişik zamanlarda kaydettiğim üç küçük notu paylaşıyorum.
Potpori olduğunu söyledim. Umarım beni kınamazsınız.

**

Kötülük, tümden yok edilemez, ama sınırlanabilir. Kur’an’ın ‘cahiliye’ olarak isimlendirdiği ‘zulüm düzenler’i, bataklık gibidir; sürekli sivrisinek üretirler. Kötülüğü ortadan kaldırmanın köklü yolu ise, bataklığı kurutmaktır. Bu da ancak ‘toplumsal dayanışma’ ile olur. Yani bireysel olarak ‘iyi’ olmak, çözüm değildir. Çözüm, ‘iyi’ bireylerin ‘elbirliği’ yapmasında, kısacası, İslami bir toplumsal düzen kurulmasındadır. Eğer bu olursa, kötülüğe giden yollar kapanır. Buna rağmen yine de kötülük yapanlar olmaz mı? Tabii ki olur. Ama bu toplumsal düzende, iyilik ‘ilke’, kötülük ‘istisna’ haline gelir. Zaten, “mümkün olanın en iyisi” de ancak budur!

**

Kötü kokmamak için parfüm kullananlar
Güzel kokmak için parfüm kullananların gerisinde kalacaktır.
Ayrıntıyı ıskalıyoruz. İlim tasniften ibarettir.
Ve nedensellik (yani illiyet bağı) olmadan olmaz.
Ama
İmanda illiyet ararsanız imansız kalırsınız. Hangi illiyet bağı ile “gayba inanabilirsiniz” veya hangi aklî delil sizi şeytan diye bir taş yığınına küçük taşlar atmaya ikna edebilir.
(burada iman ile bir ibadetin yerine getirilmesi hususunu aynı kategoride değerlendiriyorum.)
Oysa alışveriş için bir illiyet bağı kurmak zorundasınız. Talep edersiniz muhatabınız arz eder ve bir bedel üzerinde anlaşırsınız. Ödeme yapmak için bir nedeniniz vardır. Nedensellik bağı ortadan kalktığı zaman işlemin tümü ortadan kalkar.

**

Din nedir? Ahlaklı, adil, üretken, diğergam, saygılı, naif, asla zarar vermeyen insan ve toplum inşa etme yoludur.
Temel ilkeleri ve yoldaki işaretleri tekrar tekrar anlatan metinler bu hedefe varmak için gönderilmiştir.
Heva ve hevesini ilah edinenler ve onlara tâbi olan cahil güruh hedeften saparlar ve vahyin asıl maksadı gerçekleşmez.
Bu anlamda asıl tehlike Tanrı tanımaz maddecilerde değil vahyin mesajını kelime ve akıl oyunları ile bulanık hale getiren gerici karşı devrimci insanlık düşmanı din adamları sınıfının varlığındadır.

> Yeni Meram >Yazarlar > POTPORİ
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.