Antalya’da Final mi, Lobi Savaşı mı?
22 Mayıs’ta Antalya’da oynanacak Türkiye Kupası finali, kağıt üzerinde Konyaspor ile Trabzonspor
arasında bir futbol müsabakası.
Ama son günlerde yapılan açıklamalara, oluşturulan atmosfere ve yürütülen algıya bakınca insan ister
istemez şu soruyu soruyor:
“Bu maç gerçekten sahada mı oynanacak?”
Çünkü ortada sadece bir futbol heyecanı yok.
Trabzon cephesinden yükselen sesler, yapılan imalar, kilometre tartışmaları, federasyon
göndermeleri ve organize şekilde yürütülen kamuoyu baskısı; işi futbolun dışına taşıma çabası
görüntüsü veriyor.
Adeta daha maç başlamadan bir psikolojik üstünlük operasyonu yürütülüyor.
Öyle bir hava oluşturuluyor ki; sanki Konyaspor’un rakibi Trabzonspor değil…
“Federasyon…
MHK…
Siyaset…
İş dünyası…
Sivil toplum…”
Ve yıllardır Türk futbolunda etkisini hissettiren güçlü Trabzon lobisi…
Elbette herkes takımını savunabilir.
Herkes kendi kulübünün hakkını korumak için açıklama yapabilir.
Bunda problem yok.
Ancak problem; futbolu saha dışına taşıyan, daha maç oynanmadan her kesimi baskı altına almaya
çalışan ve kamuoyunu yönlendirmeye dönük sistematik söylemlerde başlıyor.
Henüz final oynanmadan ortaya çıkan gürültü bile bunun göstergesi.
Konyaspor cephesine baktığımızda ise daha sakin, daha vakur ve daha futbol merkezli bir duruş
görüyoruz.
“Belki çok bağırmıyorlar…
Belki çok manşet atmıyorlar…
Belki ekranlarda her dakika görünmüyorlar…”
Ama bu suskunluk ZAYIFLIK değil.
Çünkü Anadolu kulüpleri yıllardır bilir ki; çok konuşanın değil, dik duranların hikâyesi kalır.
Konyaspor bugün yalnızca bir kupa finaline çıkmıyor. Bir şehrin vakarını temsil ediyor.
“Biz de buradayız” diyen TÜM Anadolu iradesini temsil ediyor.
Trabzonspor büyük camiadır, köklü kulüptür. Buna kimsenin itirazı yok. .
Ama mesele Trabzonspor’un büyüklüğü değil artık. Mesele, futbolun saha dışında kazanılmaya
çalışılmasıdır.
22 Mayıs’ta Antalya’da kupayı kim kazanır bilinmez.
Ama Türk futbolu bir şeyi artık net görmek zorunda:
Eğer saha dışındaki gürültü, saha içindeki emeğin önüne geçerse; kaybeden sadece bir takım olmaz.
Kaybeden futbolun kendisi olur...
Yazarın Diğer Yazıları
Yıllardır yazdık
18 Haziran 2026 11:06Yetenek var, ne yazık ki yönetme aklı yok!
17 Haziran 2026 11:30Toprağın altındaki gelecek
15 Haziran 2026 10:19Futbolun acı gerçeği: Üstün oynamak yetmiyor…
14 Haziran 2026 09:1453 yıllık gurur! Eti Alüminyum sadece fabrika değil, bir şehrin hafızasıdır
11 Haziran 2026 10:24