Tüketici Hakem Heyetler kurulduğu yıldan bu yana tüketicilerin haklarını korumaya devam ediyor. Sağlık ve ekonomik açıdan mağdur olan tüketicilerin her zaman yanında olan heyet, onların çıkarlarını kanunlar çerçevesi içerisinde gözeterek haklarını aramasında yardımcı oluyor. Yeni Meram’a konuşan Konya Ticaret İl Müdürü Mustafa Çağlayan, “Heyetin görevi ve amacı, kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeyi amaçlamaktadır.
Tüketici uyuşmazlıklarında 149.000-TL ye kadar Tüketici Hakem Heyeti, 149.000,00-TL nin üzerindeki uyuşmazlıklara Tüketici Mahkemesi yetkilidir. Taraflardan birinin (Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi) tüketici olduğu, her türlü mal/hizmete 6502 sayılı Kanun kapsamında değerlendirerek sonuçlandırılmaktadır. Karara taraflar itiraz edebilir. İtiraz süresi karar taraflara tebliğ tarihinden itibaren 2 haftadır. İtirazlar Tüketici Mahkemesine yapılmaktadır.” İfadelerini kullandı. Konyalıların tüketici hakem heyetlerine en çok tekstil, giyim ve ayakkabı üzerine şikâyetlerin yoğunlaştığını dile getiren Çağlayan, “Konya ilimizdeki Hakem Heyeti Başkanlıklarına genellikle Perakende Ticaret Sektörü alanında ürün/hizmet uyuşmazlıkları ile ilgili başvurular gelmektedir. Söz konusu sektörün tekstil, giyim ve ayakkabı alanında başkanlıklarımıza yapılan en sık başvurudur.”dedi.
2024’TE 20 BİN BAŞVURU YAPILDI
Konya’da Tüketici Hakem Heyetlerine 2024 yılı içerisinde gelen başvurulardan büyük bir kısmının sonuca bağlandığına dikkat çeken İl Müdürü Çağlayan, “2024 yılı için Konya ilimizdeki Tüketici Hakem Heyeti Başkanlıklarına 20.000 yakın başvuru yapılmış ve sonuçlandırılmıştır. 2025 yılı ilk 5 ayında 9.000 yakın başvuru yapılmış ve sonuçlandırılmıştır. Bu başvuruların çoğunluğu tekstil ve Giyim alanındadır.” Şeklinde konuştu. Müdür Çağlayan, Konyalı tüketicinin bilinçli olduğunun altını çizerek, il genelinde müdürlüğün yaptığı çalışmalardan bahsederek, “Konya ilimizdeki tüketiciler hak arama alanında bilinçlidir. Bakanlığımız Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğümüz hak arama yolları konusunda kamu spotları ve bilgilendirme görselleri olsun, eğitim öğretim alanında her sene yapılan ortaokul/lise düzeyindeki öğrencilerimize tüketici hakları konulu resim yarışmaları yaparak bilgilendirmeye çalışmaktadır. Müdürlüğümüze talep edilmesi durumunda kamu kurum/kuruluşlara, 15 Mart Tüketiciler Günü kapsamında ortaokul ve lise düzeyindeki okullara birim uzmanlarınca bilgilendirme eğitimleri, sunumlar ve paneller düzenleyerek bilinçlendirme çalışmalarımız olmaktadır.”dedi.
BAŞVURULAR GENELLİKLE LEHTE SONUÇLANIYOR
Tüketici Hakem Heyetlerinin temel amacının tüketiciyi korumak olduğuna vurgu yapan Müdür Çağlayan, hakem heyetine gelen başvuruların sonuçlanmaları ile ilgili olarak, “Başkanlıklarımıza yapılan başvuruların Yüzde 60-65’i tüketici lehine sonuçlanmaktadır. Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yapacak tüketicilerin 149.000,00-TL altındaki uyuşmazlıklar için uyuşmazlık konusu ürün/hizmete konu belgeler ile birlikte ikametgahının veya ürün/hizmeti satın aldığı İlçe Kaymakamlığı İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlıklarına veyahut Ticaret İl Müdürlüğümüze ya da e devlet üzerinden ‘Ticaret Bakanlığı- Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru İşlemeleri’ bölümünden gerekli belgeler sisteme yükleyerek başvuru yapabilirler. Uyuşmazlık ile bilgi almak için ALO 175 Tüketici Danışma Hattını arayabilirler” ifadelerini kullandı. Evren Atcı
Kaynak: yenimeram.com.tr (Hüseyin Avni UĞUR)
Türkiye’nin ilk MS Yaşam Merkezinde turuncu balonlar gökyüzüyle buluştu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.