Konya AÇIK 34°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
TORKU BİSKÜVİ

Hindistan’daki uçak kazasının ön raporu tamamlandı

Hindistan’daki uçak kazasına ilişkin ön soruşturma raporu, uçağın her iki motoruna giden yakıt akışının kalkıştan saniyeler sonra kesildiğini ortaya koydu.

Hindistan’da 270 kişinin hayatını kaybetmesine yol açan uçak kazasına ilişkin ön soruşturma raporu tamamlandı. Hindistan Sivil Havacılık Kazaları Soruşturma Bürosu öncülüğünde yürütülen ve nihai raporun 12 ay içinde yayımlanması beklenen ön soruşturmada, ABD’li uçak imalat şirketi Boeing, motor üreticisi General Electric, hava yolu şirketi Air India ile sivil havacılık uzmanları yer aldı. Ön soruşturma raporuna göre, uçak kazasına ilişkin yapılan ilk incelemelerde, uçağın motorlarına giden yakıt akışının kalkıştan hemen sonra durduğu belirlendi.

Uçağın karakutusundan elde edilen verilere göre, kalkıştan saniyeler sonra her iki motora yakıt akışını sağlayan kontrol düğmeleri ‘çalıştır’ konumundan ‘durdur’ konumuna getirildi. Bu durum, her iki motorun durmasına ve uçağın itiş gücünü kaybetmesine sebep oldu. Raporda yer verilen kokpit içi ses kayıtlarına göre, yakıt akışının kesilmesinin hemen ardından pilotlardan birinin diğerine “Neden kapattın?” diye sorduğu, diğer pilotun ise “Ben kapatmadım” diye cevap verdiği duyuldu.

Ön raporda, kontrol düğmelerinin yeniden ‘normal uçuş’ konumuna getirildiği ve motorların otomatik olarak yeniden çalıştırıldığı belirtilerek, motorlardan birinin yeniden itiş gücü üretmeyi başarsa da uçağı kontrol altına almaya yetecek kadar güç sağlayamadığı bildirildi. Normal şartlarda motorlara yakıt akışını kesme işleminin iniş sonrasında veya motorda çıkan yangın gibi acil durumlarda uygulandığı vurgulanan raporda, bu uygulamanın kalkış sırasında gerçekleşmesinin ‘olağan dışı’ olduğu ifade edildi.

Uçakta veya motorlarında yapısal kusur bulunmadığı kaydedilen ön raporda, “Mevcut bulgular ışığında, Boeing 787-8 tipi uçaklara ve General Electric üretimi GEnx-1B motorlarına yönelik özel uyarı ve ilave önlem gerekmemektedir” denildi.

Kaynak: DHA

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Suriye Cumhurbaşkanı Şara, Azerbaycan’da

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0