Konya AÇIK 33°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
TORKU BİSKÜVİ

Direksiyon eğitmeninden uyarı: Ehliyet almak isteyenler bu hataları yapmasın!

Özge Sürücü Kursu direksiyon eğitmeni Hasan Çalmaz, ehliyet almak isteyen adaylara sürecin işleyişi ve dikkat edilmesi gereken konular hakkında Yeni Meram aracılığıyla bilgi verdi.

Çalmaz, ehliyet sahibi olmak isteyenlerin öncelikle sürücü kursuna kayıt yaptırmaları gerektiğini belirterek, “Kursiyerlerimiz ilk olarak gerekli evrakları hazırlıyor. Bunlar; sağlık raporu, öğrenci belgesi veya diploma, biyometrik fotoğraf ve adli sicil kaydıdır. Evrakların tamamlanmasının ardından kayıt işlemleri yapılıyor. Her ayın 10’undan sonra yeni grup kayıtları alınıyor. Örneğin, Eylül ayı için kayıt olanlar 10 Eylül’de teorik derslere başlıyor. Bu derslerde trafik, motor ve ilk yardım konuları işleniyor. Ay sonunda yazılı sınava giriliyor. 50 soruluk sınavda en az 35 doğru cevap veren ve 70 puan alan adaylar başarılı oluyor” dedi.

 

“Kırmızı kodlu hatalar ehliyet alamama sebebi olabilir”

 

Teorik sınavı geçen kursiyerlerin yaklaşık 1 hafta-10 gün içinde direksiyon derslerine başladığını söyleyen Çalmaz, direksiyon sınavı süreci hakkında : “Direksiyon sınavlarında, sarı ve kırmızı hatalar bulunuyor. iki sarı hata yapan aday elenir. Kırmızı hata ise doğrudan başarısız sayılır. Mavi hatalar; araç kaputu veya bagaj bölgesinde yapılan hatalardır. Sarı hatalar, örneğin aracın stop etmesi gibi tekrar yapılması istenen durumlardır. Kırmızı hatalar ise sinyal vermemek, park ederken kaldırıma çarpmak veya kaza yapmak gibi ciddi durumlardır. Sınavda kalan adaylar bir sonraki ay tekrar sınava girebilir.” ifadelerini kullandı. Çalmaz, adayların hem teorik hem de uygulamalı sınavlarda dikkatli olmaları gerektiğini vurgulayarak sürecin disiplinli bir şekilde ilerlediğini ifade etti. (ÖZEL HABER)

 

Kaynak: Hüseyin TURGUT

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Başkan Özgökçen’den tokat gibi cevap

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0