Konya Başbakanlık İletişim Merkezi’ne (BİMER) 2015 yılı içerisinde telefon, mail, şahsen ve faks yolu ile tam 35 bin 547 kişi başvuru yaptı. Bu başvuruların 12 bin 531’inin işlemi sonuçlandırılırken, 12 bin 109’una da cevap verildi. Vatandaşların, BİMER’e genel olarak yaptığı şikâyetlerin birçoğunda değişiklik görülmedi. Başvurular, Konya Valiliği binası içerisinde bulunan BİMER ve Halkla İlişkiler Bürosu’na yapılırken, başvuruların kamu kurum ve kuruluşlarına acilen oto kontrol sistemiyle dakikalık olarak sevk edildiği bildirildi.
HİÇ DEĞİŞMEYEN BAŞVURULAR
Örneğin, eşinden ayrılan vatandaşların hem iş hem de ücretsiz avukat talepleri, kredi kartı mağdurlarının çözüm istekleri, mahkemelerde davaların geç sonuçlandırıldığı şikâyetleri, ailelerden çocuklarını yetiştirme yurduna yerleştirmek için talepler, mahalle aralarında bulunan besi ahırlarının kaldırılması istekleri gibi birçok başvuru, her yıl olduğu gibi bu yıl da görüldü. Her yıl aynı sorun ve istekler ile başvuruların gerçekleşmesi, “Bu başvurulara çözüm bulanamıyor mu yoksa bu başvurular dikkate alınmıyor mu?” sorusunu akla getirdi.
İLGİNÇ BAŞVURULAR DA VAR
2015 yılı içerisinde vatandaşlar, “Havaalanlarında otopark ücreti çok pahalı. Çocuklarımız ortaokul ve lisede çocuk yaşta madde bağımlısı oldu kurtarın. Televizyonlarda bitkisel ilaç ve ot reklamları kaldırılsın. Araç vizelerinde çok teferruat ve sıkıntı çıkarıyorlar, çözüm bulunsun. Okuldan sürekli para isteniyor. Sosyal yardımlaşma vakıfları Suriyelilere yardım yapıyor, Konyalı vatandaşlara neden yapılmıyor?” gibi istek ve şikâyetlerde bulunurken, “Çocuğum 6 yaşında ve konuşamıyor, konuşturur musunuz? Çöp tenekem kayboldu bulunuz. Ev kadınıyım eşim çalışmıyor ne yapayım eşimi evden uzaklaştırayım mı? Ya da bana iş verin. Uydu antenlerimiz sağlam uzaydaki uyduları düzeltsinler” gibi ilginç başvuruları yine yaptı.
YILLAR FARKLI ŞİKÂYETLER AYNI
Konya BİMER’e 2011 yılında 16 bin 685, 2012 yılında 19 bin 877, 2013 yılında 36 bin 866 başvuru yapılırken 2014 yılında ise, 54 bin 101 başvuru yapıldı. Bu yıllar içerisinde yapılan başvurulara bakıldığında, birçoğunun 2015 yılında da yapıldığı veya benzer şikâyet ve isteklerin dile getirildiği görüldü. Örneğin, ücretsiz avukat talebi, kredi kartı mağdurlarının çözüm isteği, mahkemelerde davalarının geç sonuçlandırıldığı şikâyeti ve mülteciler ile ilgili talep ve şikâyetler hiç değişmedi.
Salih KÖPRÜLÜ
Kelebekler Vadisi’nde kurtarma operasyonu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.