Süpermarketlerin ortaya çıkmasıyla birlikte eskiden tüm ihtiyaçlarını bakkallardan alan halkın üç harfli zincir marketlere yöneldiğinin altını çizen Konya Bakkallar Bayiler ve Kuruyemişciler Odası Başkanı Feridun Göner, “Bakkallar mahalle kültürünü yaşatmada önemli rol oynamakta. İlk zamanlar bakkallar yaygındı, mahalle içinde olabildiğince sistemli çalışıyorduk. Süpermarketler açılınca biz küçülmeye başladık.” Dedi.
“Mahalle arasındaki üç harfli marketler sorun oluşturuyor”
Türkiye gündemine zaman zaman düşen üç harfli marketlerin bakkal esnafını zora soktuğunun altını çizen Başkan Göner, “ Bakkal esnafına en çok zarar veren olgular arasında zincir marketler geliyor. Günümüzde her mahallede hizmet vermeye başlayan marketler tüketim mallarını toplu almalarından ötürü bakkal esnafından daha uygun fiyata bizim aldığımız fiyatların altında alıyorlar. Hal böyle olunca bakkal esnafının rekabet şansı da kalmıyor” ifadelerini kullandı. Göner zincir marketlerin ürünlerini içeriğinde ve gramajında değişikliğe gittiğinin altını çizerek, “ Zincir Marketlerin ucuza ürün satmasında ürünlerin gramajı ve özü ile ilgili değişiklikleri yapıp satmaları büyük bir etken Hal böyle olunca biz bakkallardan daha düşük fiyata ürün satıyorlar.Yoksa bizimle rekabet etmeleri mümkün değil” dedi Başkan Göner ,bakkalların her zaman vatandaşın yanında olarak mahallenin bir parçası olacağının altını çizerek, “ Bakkallar her zaman mahallenin ve mahalle halkının bir parçası olarak insanların ihtiyaçlarını karşılamaya devam edecektir” şeklinde konuştu.
Kaynak: yenimeram.com.tr (Ümmügülsüm DÜNDAR)
Konya’da motosikletlere sıkı denetim
Bakkal esnafının otomat sorunu var otomat sorununu çözerseniz çok iyi olur