Konya AÇIK 33°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kalaycı: Türkiye’de her yol Konya’ya çıkar

Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Konya Milletvekili Mustafa Kalaycı, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 2026 yılı Bütçesi görüşmelerinde gündeme dair konuştu. Türkiye’deki yol çalışmalarına değinen Kalaycı, “Ülkemizde ulaştırma ve altyapı alanında demir yolları, bölünmüş yollar, otoyollar, köprüler, tüneller, tüp geçitler, viyadükler, havalimanları gibi dünya çapında devasa projeleri de kapsayan çok önemli yatırımları gerçekleştirilmiş ve milletimizin hizmetine sunulmuştur. Konya, tüm özellikleriyle Türkiye'nin merkezidir ve yüzölçümü itibariyle birçok ülkeden daha büyüktür. Aynı zamanda Kalkınma Yolu Projesi güzergahında bulunmaktadır. Dolayısıyla Konya en fazla yol ve altyapı yatırımının yapılmasını gerektiren bir ildir. Her açıdan hızla gelişmesi için yüksek potansiyele sahip olan Konya’nın tek dezavantajı limanlara olan mesafesidir. O sebeple, Konyalı sanayici ve ihracatçımızın limanlara uygun maliyetle ve hızla ulaşımı açısından demiryolu projeleri büyük önem arz etmektedir.” dedi.

KONYA’DAN MERSİN VE ADANA’YA HIZLI TREN ULAŞIMI NE ZAMAN SAĞLANACAK?

“Yüksek hızlı tren Ankara-Konya hattı 2011 yılında, Konya-Karaman hattı 2022 yılında hizmete açılmıştır.”diyen Kalaycı, “Konya’dan Ankara’nın yanısıra Eskişehir’e ve İstanbul’a bağlanan hızlı tren hattı ile hızlı ve konforlu seyahat yapılmaktadır. Konya Kayacık Lojistik Merkezi ve Selçuklu Yüksek Hızlı Tren Garı 2020 yılında hizmete açılmıştır. Karaman-Ulukışla ve Ulukışla-Yenice arası yüksek standartlı demiryolu projesi ne durumdadır, Konya’dan Mersin ve Adana’ya hızlı tren ulaşımı ne zaman sağlanacaktır? İnanıyoruz ki, kısa zamanda Konya’dan Bursa’ya, İzmir’e, Mersin’e, Adana’ya, Gaziantep ve Şanlıurfa’ya da, hatta Musul, Bağdat ve Basra’ya kadar hızlı trenle seyahat imkanı olacaktır.”şeklinde konuştu.

 

KONYA ANTALYA ARASINI 1 SAAT 15 DAKİKAYA DÜŞÜRECEK HIZLI TREN PROJESİ NE DURUMDA?

Kalaycı, Kayseri-Nevşehir-Aksaray-Konya- Antalya hızlı tren projesinin bölge turizmine ve ekonomisine büyük katkı sağlayacağını ifade ederek, “Konya Antalya seyahat süresini 1 saat 15 dakikaya düşürecek etabın başladığı duyurulan proje ne durumdadır, tümüyle ne zaman tamamlanması planlanmıştır? Konya’yı büyük ilçelerine ve komşu illere bağlayan bölünmüş yolların önemli bir bölümü yapılmıştır. Yatırım Programında yer alan Belören(Sarıoğlan)-Bozkır arası 34,4 kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol ne zaman yapılacaktır? Seydişehir-Bozkır devlet yolu yapım çalışmaları 7 Temmuz 2025 tarihinde başlamıştır. 2028 yılında tamamlanması öngörülen projenin daha erken bitirilmesini bekliyoruz. Yine, yatırım programlarında yer alan 133 km uzunluğundaki Akşehir Yalvaç Şarkikaraağaç ayrımı projesi ne zaman tamamlanacaktır?”ifadelerini kullandı. Alacabel Tüneli ile ilgilide önemli açıklamalarda bulunan Kalaycı, “Konya-Antalya arasını 2,5 saate düşüren Antalya – Taşağıl – Derebucak – Konya Yolu güzergahındaki 5 kilometrelik Demirkapı Tüneli 3 Mayıs 2023 tarihinde hizmete açılmıştır. Torosların tünel konforuyla sadece 4 dakikada geçilmesi sağlanmıştır. Konya-Antalya yolunda 7 bin 360 metre uzunluğundaki Alacabel Tüneli ve bağlantı yollarının 2026 yılında hizmete açılacağı açıklanmıştır. Alacabel Tünelinin yeni bir gecikme olmadan tamamlanmasını heyecanla bekliyoruz.” dedi.

 

KONYA-ALANYA YOLU NE ZAMAN TAMAMLANACAK?

Konya-Alanya yolunun ne zaman tamamlanacağını soran Kalaycı, “Konya-Alanya arasını 2 saate indirecek olan bölünmüş yol projesi kapsamında Konya-Karaman Ayrımı-Belören-Hadim Yolu büyük ölçüde tamamlanmış, dünyanın en büyük viyadükleri arasında ikinci, Türkiye’nin de ilk yüksek ayaklı viyadüğü olan bin 372 metrelik Eyiste Viyadüğü 2022 yılında hizmete açılmıştır. Kuşyuvası tünelleri ve bölünmüş yolun geri kalanı ne zaman tamamlanacaktır? Bölgenin bir asırlık rüyası ne zaman gerçek olacaktır? Yine yapımı devam etmekte olan Konya Karaman-Silifke arası 3 bin 300 metrelik Sertavul tüneli, Medreselik Viyadüğü ve bağlantı yolları ne zaman hizmete sunulacaktır.” dedi.

 

KONYA RAYLI SİSTEMLERLE DONATILIYOR, ŞEHİR İÇİ TRAFİK SORUNU BİTECEK?

 

Konya’da yürütülen raylı sistem çalışmalarına değinen Kalaycı, “Konya’nın şehir içi ulaşım sorunlarının çözümü hızlı, güvenli, modern ve konforlu ulaşım sistemine kavuşması için metro, banliyö ve çevre yolu projeleri büyük önem arz etmektedir. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Konya Büyükşehir Belediyesi ortaklığıyla Konya raylı sistemlerle donatılmış hale gelecektir. Yapımları devam eden ve planlanan hatlarla birlikte Konya’nın kent içi raylı sistem ağı 134 kilometreye yükseltilmiş olacaktır. KONYARAY Projenin birinci etabı Meram Gar – Lojistik Merkezi – Aşağı Pınarbaşı arasında inşa edilmektedir. 2.Etabı; Şehir Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattı yapım çalışmaları bu yıl başlatılmıştır. Barış Caddesi Beyhekim-Kentplaza arası Tramvay Hattı ve Trafik Kontrol Merkezi İnşaatı İşi Projesi ihale aşamasındadır. Konya Gar-Yaylapınarı kesiminin proje ve keşif çalışmaları devam etmekte olup 2026 yılı yatırım programına alınmasını bekliyoruz. Fetih Caddesi-Ahmet Özcan Tramvay Hattı projesi Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) süreci aşamasındadır.”şeklinde konuştu.

KONYA ÇEVRE YOLU TÜMÜYLE NE ZAMAN TAMAMLANACAK?

Konya Çevre Yolu projesine değinen Kalaycı, “Konya Çevre Yolu 122 kilometre olup, 22 kilometrelik birinci kısmı 2020 yılında hizmete açılmıştır. 46 kilometrelik ikinci kısmında Afyonkarahisar ve Aksaray aksındaki 30 kilometrelik kesimi bu yıl Ocak ayında ulaşıma açılmıştır. Aksaray-Adana aksı arasındaki 16 kilometrede de çalışmalar devam etmektedir. 54 kilometrelik 3. Kısmın 22 kilometrelik kesimi halen ihale aşamasındadır. 32 kilometrelik kesiminin de yatırım programına alınmasını bekliyoruz.” dedi.

KONYA 2026 AVRUPA BİSİKLET BAŞKENTİ

“Türkiye’nin en uzun bisiklet yolu ağına sahip Konya’da, çevre dostu ulaşım desteklenmekte ve sağlıklı yaşam teşvik edilmektedir.”diyen Kalaycı, Türkiye’de 550 kilometre ile en uzun bisiklet yolunu yapan Konya Büyükşehir Belediyesi, Bisiklet Ulaşım Master Planı Projesi ile UNESCO Uluslararası İdealkent Ödülü’nün sahibi olmuştur. Konya, Avrupa Başkentleri ve Şehirleri Federasyonu tarafından 2026 Avrupa Bisiklet Başkenti ilan edilmiştir.”dedi.

KONYA’DA ULAŞTIRMA BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ KURULMASINI TALEP EDİYORUZ

“13 ilde bölge müdürlüğünüz var. Ulaşım ağı, nakliyeci sayısı gibi birçok özellikler yönüyle önceliği olması gereken Konya’da bölge müdürlüğü kurulmasını talep ediyoruz. Konya, nakliye sektöründe ülke genelinde ilk sıralardadır.”şeklinde konuşan Kalaycı, “Yetki belgeleri ile SRC işlemleri bölge müdürlüklerince düzenlenmektedir. Konya’da Bölge Müdürlüğü olmaması şoför esnafımızın zaman ve maddi kaybına neden olmaktadır. Bölge müdürlüğünün Konya’da kurulmasıyla 31 ilçemizle birlikte çevre iller de bundan faydalanacaktır. Konya havalimanında askeri amaçlı kullanımla ilgili sorunlar, uçuş iptalleri ve gecikmeler yaşanmaktadır. Kötü hava koşullarında uçaklara güvenli iniş imkânı sağlayan olan Aletli İniş Sistemi (ILS) Konya’da maalesef hala yoktur. Yoğun sisin olduğu kış aylarında Konya’ya hava ulaşımı yapılamamaktadır. Sanayi, tarım, turizm şehri olan Konya’da tam bir sivil havalimanının olmayışı ekonomik kayba da sebebiyet vermektedir. Konya yıllardır talep ettiği uluslararası sivil hava limanına artık kavuşturulmalıdır. Konya’da halen bazı mahallelerimizde ve yerleşim birimlerinde cep telefonu çekmemekte ve internet kullanılamamaktadır. Bu mahallelerimizin cep telefonu ve internet kullanabilmeleri için gerekli yatırımların hızla yapılmasını bekliyoruz. Konya’ya yapılan tüm yatırımlar için başta Sayın Cumhurbaşkanımıza, Sayın Bakanımıza ve önceki bakanlarımıza, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızın fedakar çalışanlarına ve projelerde emeği geçen herkese Konya adına çok teşekkür ediyorum.”sözleriyle konuşmasını tamamladı.

Kaynak: HABER MERKEZİ

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Büyükşehir hizmet binalarında tasarruflu musluk uygulaması başladı

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0