Işıltı Park Yönetim Kurulu Başkanı ve Çelikkayalar Yönetim Kurulu Üyesi Kerim Kaya, 23 yaşında olmasına rağmen geleneksel ticaretten e-ihracata, perakendeden dev bir fabrika dönüşümüne uzanan girişimcilik yolculuğunu paylaştı. Kaya, genç yaşına rağmen her iki markanın da gelişmesine katkı sunarken Çelikkayalar’ı özelinde yeni teknolojilerle harmanlayıp; Işıltı Park’ı ise 36 ülkeye ihracat yapan bir merkeze dönüştürme sürecinden bahsetti.
GELENEKSEL ÇIRAKLIK: GİRİŞİMCİLİĞİN İLK DERSLERİ
Kerim Kaya, ticarete 14-15 yaşlarında, babasının yanında bir öğrenci olarak başladığını dile getirdi. Bu dönemi, modern girişimcilik ruhunun temellerini attığı bir ‘çıraklık’ dönemi olarak tanımlıyor. Manav, şarküteri ve kasaplık gibi iş kollarında tecrübe edinerek, işin mutfağını erken yaşta öğrendiğini vurgulayan Kaya, arkadaşlarının gezdiği yaşlarda, hafta sonları ve okul sonrası ticareti öğrenmeye odaklandığını ve 17-18 yaşında mağaza şefliği yaparak erken sorumluluk aldığını belirtti.
E-İHRACAT ATILIMI: YENİ PAZARLARA YÖNELİŞ
Perakende sektöründeki tecrübesini farklı bir alanda değerlendirmek isteyen Kaya, aile desteği olmadan kendi başına bir girişim başlattı ve e-ticaret e-ihracat sektörüne yönelerek yaklaşık 2 yıl boyunca ayrı bir şirket üzerinden çalışarak kozmetik, temizlik ve mutfak gereçleri gibi çeşitli ürünleri Amerika, Kanada ve İngiltere gibi ülkelere ihraç etti. Kaya, bu kararı ve atılımı şu sözlerle özetledi: “Bizim yaptığımız iş perakende olunca e-ticarette biraz eksikliğimiz vardı. Kendi başıma yöneldiğim bir sektör oldu. 81 şehre dağıtım yaptık ve küresel firmalarla çalıştık. Bu süreç, bana sadece teknik tecrübe değil, aynı zamanda uluslararası vizyon da kattı.”
IŞILTI PARK’TA DEV GİRİŞİM VE YENİDEN DOĞUŞ!
E-ticaret deneyiminin ardından asıl büyük girişimini gerçekleştiren Kaya, 2024 Ağustos ayında Işıltı Park’ı devralarak şirketi yeniden yapılandırdı. Devralındığında 5 bin metrekare olan fabrikayı, yoğun yatırımlarla 10 bin metrekaresi kapalı olmak üzere 15 bin metrekare alana taşıdı. “Aslında Işıltı Park yeniden doğdu diyebiliriz,” diyen Kaya, bu dönüşümün sonuçlarını rakamlarla anlattı: Tesis, makineler yenilendi, müşteri profili değişti ve şu an üretiminin yüzde 80 ağırlığını ihracat oluşturuyor. 36 ülkeye ürün gönderen fabrika, aynı zamanda yurt içinde TOKİ ve Emlak Konut ihalelerinde de yer alıyor ve yaklaşık 100 kişiye istihdam sağlıyor.
DİJİTAL LİDERLİK: ÇELİKKAYALAR’DA DARKSTORE YENİLİĞİ
Kerim Kaya’nın girişimci ruhu, sadece Işıltı Park’la sınırlı kalmadı; Çelikkayalar bünyesinde de dijitalleşmeye liderlik etti. Türkiye’de hızla gelişen e-ticaret akımına ayak uydurarak, teslimat sistemini tamamen yeniledi. Kaya, “Yapay zekanın da verdiği katkıyla aşırı gelişmiş durumdayız. Şu an Darkstore olarak ayırdığımız bir şubemiz var,” diyerek yeniliği anlattı. Konya genelinde Darkstore üzerinden hızlı ve normal teslimat olarak iki kademeli servis sunduklarını ve hızlı teslimatla siparişleri 20-25 dakika gibi kısa sürelerde müşterilere ulaştırdıklarını kaydetti.
GENÇ VİZYON: GELİŞTİRMEK VE KURUMSALLAŞMAK
23 yaşında bu başarıları elde eden Kerim Kaya, kendisini sadece “başarılı bir babanın oğlu” olarak görmediğini, “babamın yapabildiklerinin üzerine koymak için çabalıyorum” diyerek girişimci hırsını ortaya koydu. Liverpool’da aldığı dil eğitimi ve KONSİAD gibi iş adamları derneklerinden edindiği tecrübelerin vizyonunu geliştirdiğini belirten Kaya, yeni nesil bir girişimci olarak “Aile şirketlerinde sonraki kuşakların yaşadığı sorun, babaları gibi olmaya çalışmak! Ancak bana göre bunun yerine geçmiş kuşakların tecrübelerinden faydalanılarak kendi vizyonlarının da dahil edildiği yeni bir yol çizilmeli. Bu şekilde hem tecrübeyle ayakları yere sağlam basan hem de kendini yenileyebilen bir işletme modeli gelişmiş olur.” diyerek felsefesini aktardı.
Kaynak: HABER MERKEZİ
Başkan Altay, herkesin konuştuğu listede yer aldı