“ Sigortacılık sektörü geniş bir alanı kapsıyor”
Can, sigortanın toplumda çoğunlukla zorunlu poliçelerle özdeşleştiğini vurgulayarak, “Özellikle Orta Anadolu’da sigorta denilince akla ilk trafik sigortası, DASK, konut ve iş yeri poliçeleri geliyor. Oysa ki sigortacılık çok geniş bir alan. Başlık sayısını 15-20’ye kadar çıkarmak mümkün. Ancak bölgemizde kesilen poliçelerin büyük çoğunluğu trafik sigortası, ardından kasko, konut, iş yeri ve DASK poliçeleri geliyor” dedi.
“Sigorta maliyetlerindeki artışın temel nedeni enflasyon”
Sigorta ücretlerinin son yıllarda ciddi şekilde yükseldiğini hatırlatan Can, bu artışın sebeplerine de değinerek
“2000’li yıllara kadar sigorta poliçeleri makul seviyelerdeydi. Ancak pandemi, uluslararası ekonomik dalgalanmalar ve yüksek enflasyon maliyetleri artırdı. Özellikle son beş yılda enflasyona bağlı olarak sanayi masraflarının artması sigorta fiyatlarını da yukarı çekti. Şirketlerin üç ayda bir açıkladıkları bilançolarda zarar kaleminin büyük kısmı trafik poliçelerinden kaynaklanıyor. Bu nedenle bazı şirketler poliçe kesmekten kaçınıyor, bazıları ise ek poliçelerle birlikte trafik sigortası düzenleyerek zararlarını azaltmaya çalışıyor.”
“Fiyat artış oranlarında gerileme söz konusu”
Geçmiş yıllarla kıyaslandığında fiyat artışlarının yüksek olduğunu belirten Can, son dönemde ise enflasyondaki gerilemeye paralel olarak fiyatlarda da düşüş görüldüğünü ifade etti. “Bu durum tüketicinin lehine. Araç, konut ve iş yeri sahiplerinin maliyetleri azalmaya başladı. Önümüzdeki süreçte de enflasyondaki düşüş devam ederse fiyat artış hızının azalacağını ve poliçelerin makul seviyelerde kalacağını öngörüyoruz” diye konuştu.
“Trafik sigortasında fiyatları belirleyen unsurlar fiyatı oluştuyor”
Trafik sigortası fiyatlarını etkileyen kriterleri de sıralayan Can, şu bilgileri verdi:Aracın türü (otomobil, kamyon, kamyonet, minibüs vb.) Araç sahibinin şahıs ya da şirket olması (şirket araçlarının daha çok kullanıcıya sahip olması nedeniyle risk oranının artması)Araç sahibinin yaşı (18-25 yaş arası sürücülerde kaza oranı daha yüksek)Aracın sahibinde bulunduğu süre, Geçmiş dönemde kazaya karışıp karışmadığı,Aracın plakalı olduğu il ve kaza yoğunluğu,Sahibinin ikamet adresi,Aracın yaşı (özellikle 20 yaş üzerindeki araçlarda risk oranının artması)” olarak sıraladı
Can, farklı sigorta şirketlerinin fiyatlandırmalarının da birbirinden farklı olduğunu belirterek, “Her şirket kendi kar-zarar dengesine göre poliçe fiyatı sunuyor. Dolayısıyla tek tip bir fiyatlandırma bulunmuyor” ifadelerini kullandı.
(Özel Haber)
Kaynak: Evren ATCI
Konya’da “Rıhle 2025” programı başladı