İNGİLTERE Premier Ligi’ndeki takımlar, forma sponsorluk gelirlerinde toplam 833 milyon euroluk forma sponsorluk geliriyle zirvede yer alıyor. Süper Ligi’ndeki 18 kulübün kazancı ise sadece 52 milyon euro. Süper Lig’deki kulüplerinin 52 milyon euroluk toplam forma geliri, Manchester City’nin sadece göğüs sponsorluğu için aldığı 51.3 milyon euro kadar olması dikkat çekiyor. Futbol kulüplerinin önemli gelir kaynaklarından olan sponsorluk gelirleri takımların gücüne güç katıyor. KPMG Football Benchmark ekibi de Avrupa’nın 7 büyük ligindeki kulüplerin forma sponsorluk gelirlerini inceledi.
DÜNYANIN en çok izlenen ligi olan İngiltere Premier Ligi’ndeki takımlar, toplam 833 milyon euroluk forma sponsorluk geliriyle zirvede yer alıyor. Ligde yer alan 20 kulübün göğüs sponsorluğu kazancı toplam 398 milyon euro, diğer forma sponsorluk gelirleri ise 435 milyon euroya ulaşıyor. Premier Lig’in ardından İspanya La Liga kulüpleri 436 milyon euroluk forma sponsorluk geliriyle ikinci sırada yer alıyor. İspanyol kulüplerinin ana sponsorluk gelirleri 171 milyon euro, diğer forma sponsorluk gelirleri ise 265 milyon euro.
171 milyon euroluk ana sponsorluk gelirlerinden Real Madrid 70 milyon euro, Barcelona 55 milyon euro alıyor. Süper Ligi’nin sponsorluk gelirleri ise Avrupa’ya oranla hayli düşük. 18 kulübün forma göğüs sponsorluk geliri 24 milyon euroyken, yan sponsorlardan kazancı ise 28 milyon euro. Yani Süper Lig kulüplerinin 52 milyon euroluk toplam forma geliri, Manchester City’nin Etihad’dan sadece göğüs sponsorluğu için aldığı 51.3 milyon euro kadar. *SPOR SERVİSİ
Ziraat Türkiye Kupası’nda final zamanı