Konya AÇIK 33°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
TORKU BİSKÜVİ

Dev açılışa az kaldı

Avrasya Tüneli yarın açılıyor. Boğaz’ın iki yakasını denizin altında birleştirecek tünel ile Göztepe-Kazlıçeşme arası 15 dakikaya, Harem-Çatladıkapı arası ise 7 dakikaya inecek.

160 yıl önce denizin altından Asya ve Avrupa kıtalarını birleştirmeyi öngören Abdülhamid Han’ın rüyası gerçeğe dönüştü. İstanbul Boğazı‘nın iki yakası İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi olan Avrasya Tüneli ile birleşti. Araçla ilk geçişi Ekim ayında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan‘ın yaptığı Avrasya Tüneli, yarın düzenlenecek törenle hizmete giriyor. Kumkapı’da saat 14.00’te yapılacak tören, halkın da katılımıyla gerçekleştirilecek. Tünelde son rötuşlar yapılıyor. Tünel çıkışlarının bulunduğu Çatladıkapı mevkiinde çalışmaların büyük bölümü tamamlandı. Gişeler yerleştirilirken, asfaltlama çalışmaları da gece-gündüz sürüyor. Göztepe-Kazlıçeşme arasında hizmet verecek projenin toplam uzunluğu 14.5 kilometre iken, bunun 5.4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altında inşa edildi. Proje sayesinde Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki yoğun trafikte 100 dakikada alınan yol, 15 dakikaya inecek. Harem’den tünele giriş ile Çatladıkapı’daki tünel çıkışına denizin altında yolculuk ise yaklaşık 7 dakika sürecek.

GEÇİŞ ÜCRETİ 17 LİRA
Proje otomobillerin ve minibüslerin geçeceği 2’şer şeritli ve 2 katlı tünelden oluşuyor. 2 katlı tünelin hem Avrupa hem de Asya Yakası’nda, toplam 8 gişe bulunacak. Tünelden günde 120 bin aracın geçeceği hesaplanırken, geçiş ücretinin 17 lira olması planlanıyor. Boğaz köprülerinde olduğu gibi gişelerden geçişler OGS ve HGS ile yapılabilecek. 1 milyar 245 milyon 121 bin 188 dolarlık projeyi yapan firmalar, tüneli 24 yıl 5 ay boyunca işletecek.

KONFORLU YOLCULUK
* Modern aydınlatma, havalandırma ve düşük eğilimli yolla konfor artacak.
* Tünelde her katta iki şeritten tek yönlü geçiş sağlanacak.
* Trafik yoğunluğu azalacak ve egzoz emisyon oranı düşecek.
* Tünel, 7.5 büyüklüğündeki bir depreme göre tasarlandı. Boğaz’ın altında inşa edilen sistem, İstanbul’da 500 yılda bir olabilecek en büyük depremde hiç hasarsız hizmete devam edebilecek.
* 2 bin 500 yılda bir olma olasılığı bulunan depremde ise küçük bakımlarla hizmete açılabilecek şekilde inşa edildi..

Takvim

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Türkiye 64 milyar dakika ile Avrupa lideri oldu

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0