Konya
°C
Yeni Meram

TCDD gereğini yaptı..

TCDD gereğini yaptı..-Yalçın İreş-Yeni Meram Gazetesi

A+
A-
25.05.2017 00:05
25.05.2017 05:21
0
9876
ABONE OL
Bu meslekte gördüğün, duyduğun ya da tespit ettiğin yanlışları o işin yetkilisine iletmek zorundasın.. Yetkili de, duyurduğun sıkıntıya elinden geldiğince çözüm bulmak için çaba harcamak zorunda tabii ki.. Eğer o kurumun yetkilisi, kendisine aktardığın hatalı iş konusunda, kuyruğu dik tutup, “Benim kurumumda böyle yanlışlar olmaz, uydurmayın” deyip celalleniyor veya seni hiç sallamıyorsa, o kurumda işlerin ne şekilde yürüdüğünü sizler tahmin edersiniz heralde.. Hiç kimse olan biten her şeyi göremeyip ya da duyamayabilir.. Mesela ben makama oturtulmuş bir müdür olsam ve kurumumun ilgi alanı içerisinde vuku bulan göremediğim olumsuzlukları sadece gazeteci değil, her hangi biri gelip bana söylese, ben o adamın ellerinden öperim.. Neden öperim. Müdürü olduğum kurumdaki yanlışlığı bana bildirdi ve bende o yanlışlığı düzelteceğim. Çünkü ben orada bu iş için, kurumun muntazam işlemesi için oraya oturtulmuşum. Ben eğer bu anlayışla orada bulunmuyorsam, benim yaptığım işten kimse hayır beklemesin.. Zamanın Konya Valilerinden biriyle bir sohbet sırasında konu açıldı ve kendisine, kent içerisindeki yanlış giden birkaç uygulamadan bahsettim. Kendisi gözlemleyememiş ki o uygulamalar yanlış gidiyordu. Veya o yanlışlar umurlarında olmuyordu. Onu bilemem. Fakat herkeste o işlerin aksadığını biliyordu.. Bana, “O işlere mühendisler bakıyor” dedi.. Birkaç yanlışlık daha söyleyince, “Bana işimi sen mi öğreteceksin” diye artistlik yaptı.. Bende, “Ben kimseye iş öğretme heveslisi değilim, sadece sizin göremediğiniz yanlışları söylüyorum” demiştim.. Aynen böyle oldu. Yani sayın valimiz teşekkür edeceği yerde bana kızmıştı.. Bu yaşanan şöyle dursun, şimdi konuyla ilgili güzel bir olay anlatayım.. Geçtiğimiz günlerde bir arkadaşımızın babasının, TCDD bünyesinde faaliyet gösteren hızlı tren biletiyle alakalı yaşadığı üzücü olayı yazmıştım.. Yazımı okuyan TCDD Genel Müdürlüğü’nden yetkililer benimle hemen irtibata geçip, sorunun çözümü için yazıya konu olan arkadaşımızla görüşmek istediklerini söylediler.. Görüşme sağlandı ve ertesi gün beni tekrar arayıp, benzer bir durumun bir daha yaşanmaması için gerekli işlemleri yaptıklarını, yolcuyu azarlar tarzda davranan gişe memurunu da uyardıklarını belirttiler.. Bu arada bir yanlış anlaşılmadan kaynaklanan, dönüş biletinin ertesi gün için değil, aynı gün içerisinde değiştirilmek istendiği hususu benim hatamdır, bundan dolayı kendilerinden özür diler, gösterdikleri ilgiye de teşekkür ederim.. Bu davranışlarının, işlerini layıkıyla yaptıklarının bir göstergesi olduğunu da buradan belirtirim..
HABER YORUMLARI
  1. Henüz yorum yapılmamış.
    İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.