YAZARLAR

Seydişehir’ de kazaların çok yoğun yaşandığı iki bölge var. Birincisi Seydişehir-Antalya yolu 8 ile 13. kilometreleri arası diğeri ise Seydişehir-Konya yolu 23. kilometrede bulunan Çavuş rampası.

Her iki yolun düzenlenmesi ile ilgili yıllardır kaleme aldığım yazılarım sonuç vermiş, Seydişehir-Antalya yolunda bahse konu bölgeye Karayolları Türkiye de bir ilk olarak “Acil Kaçış rampası” yaparak çözüm bulmuştu.

Seydişehir-Konya yolu 23. kilometrede ise başlangıçta 3 kilometre olarak başlatılan bölünmüş yol çalışmaları, yine uyarılarımız dikkate alınarak 13 kilometreye çıkartıldı. Bu yolda çalışmalar devam ediyor tamamlandığı zaman bölünmüş yol olarak hizmet vereceği için kazalar asgariye inecek.

Ancak ne yazık ki Seydişehir-Antalya yolunun Katran gediğinden başlayıp, Baraka mevkiine kadar 5 kilometrelik kısımda kazaların önünü bir türlü alınamadı.

“Acil Kaçış Rampası” bu bölgede ölümlü kazaları asgariye indirse de Katran gediği inişi ve Acil Kaçış rampasını hemen geçtikten sonraki keskin viraj hala kazaların yoğun yaşandığı bölüm olarak ön plana çıkıyor.

Öncelikli olarak şunu belirtmek istiyorum. Karayolları bu yolda alınabilecek tüm önlemleri aldı. Acil Kaçış rampası yapılması ile birlikte yol üç şeritli olarak genişletildi. Uyarı levhaları ile sürücülerin dikkatinin çekilmesi sağlandı.

Yani Karayolları üzerine düşen görevi yaptı.

YİNE KAZA, YİNE GÖZYAŞI

25 Kasım günü Antalya yolu Katran gediği mevkiinin hemen altındaki virajda inanılmaz bir kaza meydana geldi. Yağış sebebi ile yoldan çıkarak dağa çarpan otomobilden çıkmayı başaran ve arkadaşlarına yardım etmek isteyen Öğretmen Cemil Eker aynı yerde kayarak yoldan çıkan bir kamyonun altında kalarak feci şekilde can verdi.

Kaza yerine ilk ulaşanlardan biri bendim. Orada Cemil öğretmenin arkadaşları Recep Şakı, Burhan Susam ve Murat Akarsu’ nun gözyaşları içinde çaresizliklerine şahit oldum. Allah hiç kimseye böyle bir acı vermesin.

Cemil öğretmen başta öğrencileri olmak üzere sevenlerinin gözyaşlarını geride bırakarak gitti.

GÜRÜLTÜ BANTLARI YA DA ÇİZGİLERİ ÇÖZÜM OLABİLİR

Seydişehir-Antalya yolu çıkışında en tehlikeli bölüm bahsettiğim gibi Katran Gediği mevkiinden Baraka mevkiine kadar olan 5 kilometrelik kısım.

Karayolları bu bölümde Acil Kaçış rampası da dahil uyarı levhaları ile alınacak her önlemi aldı. Ancak kazaların bir türlü önü alınamıyor.

Bir öneri olarak büyükşehirlerde alt ve üst geçitlere, kavşak girişlerinde veya kırmızı ışıklara yaklaşırken yollara yapılan “Gürültü ya da titreşim çizgileri” Katran gediğinden, Baraka mevkiine kadar olan 5 kilometrelik kısmın iniş yönünde ki sadece sağ şeridine yapılsa, sürücüler bu bölgeye geldikleri sırada lastiklerinde meydana gelen titremeyi hissedecekler, böylece dikkatleri çekileceği hızlarını azaltmak zorunda kalacak.

Bu durumun kazaların önlenmesinde faydalı olacağına inanıyorum.

Ayrıca yağmur yağdığı zaman bu bölgede yol kızak gibi kayganlaşıyor. Yolda yaya olarak yürümek bile zor hale geliyor.

Mevsim olarak zamanı geçti ama yaz aylarında bu bölgeye dişli asfalt dökerek yolun kayganlaşması önlenebilir.

Karayolları Bölge Müdürlüğünün bahse konu 5 kilometrelik kısımda tekrar bir çalışma başlatarak önerilerimizi dikkate alması kazaları asgariye indireceği kanaatini taşıyorum.

> Yeni Meram >Yazarlar > “Ölüm Yoluna bir çare”
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.