Konya
°C
Yeni Meram
14.06.2015 06:34

LYS Sınavında Adaylar Ter Döktü

Üniversite adayları için zorlu süreç Cumartesi günü başladı. Anne ve babasıyla gelenler de vardı sınava, dedesiyle gelenler de. 473 bin 441 kişinin başvuru yaptığı LYS-4’te Tarih, Coğrafya, Felsefe grubu ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi testi yer aldı. Kimileri Coğrafya’dan, kimileri ise Felsefe Grubu sorularından şikâyet etti

A+
A-
14.06.2015 06:34
0
5159
ABONE OL
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) Sosyal Bilimler Sınavı (LYS-4) Cumartesi günü yapıldı. Türkiye'de 81 il merkezi ile Lefkoşa'da saat 10.00'da başlayan sınava, 473 bin 441 aday başvuru yaptı. Bin 624 binada gerçekleştirilen sınav, tek oturumda uygulandı ve 135 dakika sürdü. LYS-4'te tarih, coğrafya-2 testi ve felsefe grubu ile din kültürü ve ahlak bilgisi testi yer aldı. LYS-1 matematik sınavı ve LYS-5 yabancı dil sınavı ise bugün gerçekleştirildi. 20 Haziran 2015 Cumartesi LYS-2 fen bilimleri sınavı, 21 Haziran 2015 Pazar günü de LYS-3 edebiyat-coğrafya sınavı yapılacak. ÖSYM'nin internet sitesinden yapılan duyuruda, “LYS 1, LYS 4 ve LYS 5 sınavı sorularının yüzde 20'sinin bugün saat 21.00'de internet sayfasından, tamamı Aday İşlemleri Sisteminden (AİS) yayınlanacaktır" bilgisi paylaşıldı.  lys-sinavinda-adaylar-ter-doktu-3 HAYALLER AYNI: GÜZEL BİR GELECEK Üniversite hayalini gerçekleştirmek için aylar süren bir hazırlık sürecini geride bırakan adaylara 135 dakikalık süre tanındı. Adayların birçoğu sınava ailesiyle birlikte geldi. Kimileri çocuklarına, kimileri ise torunlarına destek olmak için eşlik etti. Sınav başladığında adaylar içeride, yakınları da dışarıda ter döktü. Üniversite adayları soru kitapçıklarına yoğunlaşırken yakınları okul önlerinde dua etti, Kuran-ı Kerim okudu. Sınav bittiğinde ise “nasıl geçti” sorusuna cevap aradılar. Kimileri Coğrafyadan, kimileri ise Felsefe Grubu sorularından şikayet etti. Yoğun bir şekilde çalışarak sınava girdiğini söyleyen de vardı, kendini denemek için sürece dahil olduğunu söyleyen de. Ortak hayal ise güzel bir geleceğe, güzel bir mesleğe sahip olmak. Görüşlerini aldığımız ailelerse, çocuklarının üniversiteyi kazanması için ellerinden gelen desteği sağladıklarını kaydetti.   lys-sinavinda-adaylar-ter-doktu-4 “TEK YOL OLARAK KABUL EDİLMEMELİ” Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç, Lisans Yerleştirme Sınavlarına (LYS) ilişkin, "Adaylarımızın, bu sınavların sonuçlarını bireysel mutlulukları için tek faktör, aileleri için verebilecekleri en güzel hediye, topluma hizmet etmek için tek yol olarak kabul etmemeleri gerekir" değerlendirmesinde bulundu. Saraç, yaptığı açıklamada, LYS için bu yıl 900 bini aşkın adayın başvuru yaptığını belirterek, adayların bir kısmının geçen yıllarda olduğu gibi bu sınavlara girmemesinin, bu sayıyı belli bir oranda düşüreceğini ifade etti. Hem öğrenciler hem de velilerle kurumsal olmamakla birlikte şahsi kanaatini paylaşmak istediğini aktaran Saraç, şöyle devam etti: "Elbette bir yükseköğretim kurumuna girme ve orada eğitim alma, üniversite mezunu olma günümüz dünyasında gittikçe önem kazanmaktadır. Bu kurumlardan alınan diplomalar tabi ki yaşam standardını doğrudan etkilemektedir. İnsanın kendisine, toplumuna ve kâinata bakış açısını, hayatı yorumlayış tarzını geliştirmektedir. Fakat adaylarımızın, bu sınavların sonuçlarını bireysel mutlulukları için tek faktör, aileleri için verebilecekleri en güzel hediye, topluma hizmet etmek için tek yol olarak kabul etmemeleri de gerekir." lys-sinavinda-adaylar-ter-doktu-2 KONTENJANLAR AÇIKLANDI YÖK Başkanı Saraç, 2015 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) kontenjanlarına ait özet bilgiyi de paylaştı. Buna göre, bu yıl 2015-ÖSYS'de lisans ve önlisans olarak devlet, vakıf, Kıbrıs'taki üniversiteler için belirlenen kontenjan 803 bin 585 oldu. Bu sayının 423 bin 210'unu 2015-ÖSYS lisans programları, 380 bin 375'ini 2015-ÖSYS önlisans programları oluşturacak. 2015-ÖSYS özel yetenek kontenjanı ise toplam olarak 26 bin 140 olarak belirlendi. Saraç, kontenjanlara ilişkin, şu bilgileri verdi: "Bu sene kontenjanlar belirlenirken öğrenci talepleri, doluluk oranları, fiziki imkânlar, ikinci öğretimlerin durumları, geçtiğimiz yıllarda aşırı yükleme yapılan programların rahatlatılması, program açma için şart koşulan öğretim elemanlarının sayısal ve niteliksel yeterlikleri, ülkemizdeki istihdam imkanları, Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığının planlamaları ve görüşleri gibi pek çok faktör dikkate alınmış, daha önceki senelere göre daha rasyonel bir planlama yapılmıştır." Adem SERİN    
HABER YORUMLARI
  1. Henüz yorum yapılmamış.
    İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.