YAZARLAR

Diyette Doğru Bilinen 12 Yanlış - Diyetisyen Serpil Parlak - Yeni Meram Gazetesi

YANLIŞ 1: AÇ KALARAK ZAYIFLADIM

Uzun süreli açlık sonrasında metabolizma enerji harcamasını azaltır ve yağ depolamaya başlar. Az miktarda yenilen yiyecek bile yağ olarak depolanır

 

YANLIŞ 2: DAHA ÖNCE DE AÇ KALARAK KİLO VERDİM, ŞİMDİ YİNE AÇ KALARAK KİLO VEREBİLİRİM.

Aç kalarak zayıflanmaz herkeste böyle bir algı vardır. Oysaki vücutta KAS VE SU kaybı oluştuğu için beden olarak küçülmeler olur ve zayıfladığınızı düşünürsünüz. DİYETİSYENİNİZ İLE SİZE ÖZEL HAZIRLANMIŞ BESLENME PROGRAMINIZDA SİZE YAĞ YAKIMINI HIZLANDIRACAK BESİNLER ÖNERİLECEGİ İÇİN SAĞLIKLI KİLO KAYBINIZ OLACAKTIR.

Her öğün arası 2.5-3 saat olmalıdır ki metabolizmanızın hızlı çalışmasını sağlayacak sizi kilo vermek için daha başarılı sonuçlara ulaştıracaktır.

 

YANLIŞ 3: GÜNDE SADECE 2-3 ÖĞÜN BESLENİYORUM VE KİLO VERİYORUM

Günde 2 veya 3 öğün beslenmek sizin aç kaldığınız anlamına gelirken metabolizmanızın da yavaş çalışmasına sebep olacaktır. Günde 3 ANA 3 ARA ÖĞÜN BESLENMELİDİR.

 

YANLIŞ 4: EKMEK YEMİYORUM KİLO VERİYORUM

Ekmek temel enerji kaynağımız olan kompleks karbonhidratlardandır. Ekmek yemeyip yine aynı karbonhidrat grubunda yer alan tahıl ürünleri, makarna, pilav, börek gibi yemekleri daha çok tükettikleri gözlenmektedir. TAM TAHILLI VEYA KEPEK EKMEK TERCİH EDİLEBİLİR.

 

YANLIŞ 5: LİGHT ÜRÜNLERİ TERCİH EDİYORUM KİLO ALDIRMIYOR

Light ürünlerin kalorisi yoktur algısı tamamen yanlış bir algıdır sadece light ürünlerin kalorisi azaltılmıştır.

Light ürünlerde değişikliklerde olabilir bazı diyet ürünlerde kalorisi azaltılmıştır evet tuzu kısıtlanmıştır, şeker yerine tatlandırıcı kullanılmıştır. ANCAK YAĞ VE UN ORANLARI ARTMIŞTIR. DİYET ÜRÜNLERİ SADECE DİYETE YARDIMCI OLACAKTIR. DİYETİSYENİNİZİN ÖNERDİĞİ KADAR TÜKETİLMELİDİR.

YANLIŞ 6: TEK GIDA REJİMİ UYGULUYORUM

Tek gıda rejimi size hızlı kilo verdirmez vücudunuzun ihtiyaç duyduğu vitamin ve mineral eksikleri meydana gelir ciddi sağlık sorunlarına davetiye çıkaracaktır.

 

YANLIŞ 7: PROTEİN AĞIRLIKLI DİYET YAPIYORUM

Protein ağırlıklı beslenmede, vücut proteinleri sindirmek için gereğinden daha fazla enerji harcar EVET zayıflatabilir. Ancak proteinlerle birlikte yağ da vücuda alınacaktır. Koroner kalp hastalıklarına, kolesterolün yükselmesine sebep olurken aynı zamanda proteinlerin vücuttan atılmasında kemikten kalsiyum kullanımı olacaktır buda kemik erimesine neden olacaktır.

 

YANLIŞ 8: SADECE SEBZE VE MEYVE DİYETİ YAPIYORUM.

Tek yönlü beslenerek diyet yapmak vücudun ihtiyacı olan makro ve mikro besin öğelerini, protein ve yağı karşılayamadığı için metabolizma yavaşlar. KİLO KAYBIN GÖZLE GÖRÜLSEDE VÜCUTTAKİ YAĞ MİKTARI ARTACAKTIR.

 

YANLIŞ 9: SU İÇİYORUM KİLO ALIYORUM

SU vücudumuzun en önemli ihtiyaç kaynağıdır. Vücut dengesini korumak için Günde en az 2-3 litre su tüketmeniz gerekmektedir. Vücut kendini korumak adına tıpkı uzun açlık döneminde yaşadığınız gibi içtiğiniz tüm suyu kendini korumak için tutacak ve ödem oluşmasına sebep olacaktır.

 

YANLIŞ 10: SİGARAYI BIRAKTIM KİLO ALDIM.

Sigara içen bireylerin zayıf kalmalarının nedeni içeriğindeki nikotin miktarıdır. Metabolizmayı çalıştırıcı özelliği vardır.

 

YANLIŞ 11: ZAYIFLAMA İLACI KULLANIYORUM

Bilinçsizce içeriğinde ne olduğu bilinmeyen ilaçların kullanımı sağlığınıza büyük oranda zarar verecektir.

Hayatı risk oluşturacağı için mutlaka DOKTORUNUZA VE DİYETİSYENİNİZE danışın.

 

YANLIŞ 12: .AKŞAM 18.00 DEN SONRA HİÇBİR ŞEY YEMİYORUM

Beslenme programınızın size parmak iziniz kadar özel olmalıdır. Danışanlarıma kişiye özel beslenme programlarını hazırlarken en çok dikkat ettiğim şey kan tahlilleri vücut analiz sonuçları ve yaşam tarzlarıdır.

Her bireyin yaşam tarzı farklıdır sabah uyanma akşam yatma, çalışma saatleri, sevdikleri ve sevmedikleri besinler, hastalıkları, alerjen durumları ve besin toleranslarına göre farklılık göstermektedir. Sabah 06.00 da kalkan bir birey ile akşam 21.00 de uyayan birey arasında büyük bir fark vardır. Diyetler bireye özgü hazırlanır ve onun günlük  yaşantısına uyum sağlayacak şekilde hazırlanır.

 

SAĞLIKLI GÜNLER DİLERİM

DİYETİSYEN SERPİL PARLAK

Soru, Danışmanlık ve onlinediyet için bize 0530 1124281 numaradan ulaşabilirsiniz

> Yeni Meram >Yazarlar > Diyette Doğru Bilinen 12 Yanlış
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.