Konya
°C
Yeni Meram
11.04.2017 10:13

Biraz duyarlı olun

Hayat kurtarmada önemli bir görev üstlenen 112 Acil Çağrı Merkezi, yapılan onca uyarıya rağmen asılsız çağrılar yüzünden gereksiz yere meşgul edilirken, gereksiz çağrılar acil çağrıları engelliyor

A+
A-
11.04.2017 10:13
11.04.2017 10:16
0
10334
ABONE OL
Hayat kurtarmada önemli bir görev üstlenen 112 Acil Çağrı Merkezi, yapılan onca uyarıya rağmen asılsız çağrılar yüzünden gereksiz yere meşgul edilirken, gereksiz çağrılar acil çağrıları engelliyor KONYA 112 Acil Çağrı merkezi’ne 2017 yılının ilk üç ayında gelen 598 bin 885 çağrının yüzde 78’inin asılsız olduğu belirlendi. Vatandaşları duyarlı olmaya davet eden 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Serhat Özdoğan, hayati bir önem taşıyan 112’nin amacına uygun kullanılması gerektiğine özellikle vurgu yaptı. Geçen yıl 2 milyon 779 bin 156 çağrı alan Konya 112 Acil Çağrı Merkezi, bu yılın ilk üç ayında toplam 598 bin 885 çağrı aldı. Geçen sene alınan çağrıların yüzde 80’inin asılsız ve gereksiz olduğu belirlenirken, bu yıl alınan çağrıların ise yüzde 78’inin asılsız ve gereksiz çağrılardan oluştuğu tespit edildi. Hayati bir öneme sahip olan 112, tek numara ile vatandaşa kolaylık sağlarken aynı zamanda birden fazla kurum tarafından vakaya eş zamanlı müdahale ederek hayat kurtarmaya devam ediyor. Her türlü çağrıyı 24 saat sürekli erişim esasına göre karşılayan 112 Acil Çağrı Merkezi’nde, İl Jandarma Komutanlığı, Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı, Orman Bölge Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü çalışanları görev yapıyor.  İl Emniyet Müdürlüğü’nün entegrasyonuna yönelik çalışmalarının ise önümüzdeki günlerde tamamlanması bekleniyor. 112’Yİ AMACINA UYGUN KULLANIN Konya 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen asılsız ve gereksiz çağrılar, hem çalışanların iş yükünü artırırken hem de acil yardım bekleyen vatandaşların mağduriyetine yol açıyor. Bu noktada vatandaşları duyarlı olmaya davet eden Konya 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Serhat Özdoğan, acil yardım bekleyen vatandaşların yanında olabilmek için saniyelerin ne derece önemli olduğunun bilincinde olan çağrı merkezi çalışanları gibi vatandaşlarında 112’yi amacına uygun kullanmaları ve bunun bilincinde olmaları gerektiğini söyledi. ASILSIZ İHBARLAR ‘PES’ DEDİRTİYOR Konya 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen asılsız ve gereksiz çağrılar adeta ‘Bu kadarı da olmaz’ dedirtiyor. 2017 yılı verilerine göre günlük ortalama 6 bin 212 çağrı alan 112 Acil Çağrı Merkezi oldukça ilginç, asılsız ve gereksiz çağrılar da alıyor. Gelen çağrılar arasında; mezarlıktan arayıp pek çok ölünün olduğu ihbarını verenler,  gökyüzünde ayı göremeyip bulmasını talep edenler, yemek tarifi sormak için arayanlar, çocuklarına konuşmayı telefon aracılığıyla öğretmek için arayan ebeveynler, yalnızlığının acilen giderilmesini isteyenler, bankaların veya GSM şirketlerinin müşteri hizmetlerine ulaşmak isteyenler, ‘ambulans gönderinde yarışalım’ diyenler, soda içtikten sonra hamileliğinin riske girip girmediğini öğrenmek isteyenler gibi asılsız ve gereksiz çağrılar bulunuyor. ÇAĞRILARIN YÜZDE 79’U GEREKSİZ 112 Acil Çağrı Merkezi’ne günlük ortalama 6 bin 212 çağrı geldiğini ve bu çağrıların yüzde 79’unun gereksiz çağrı olduğunu ifade eden Konya 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Serhat Özdoğan, “2017 yılının ilk üç ayında 112 Acil Çağrı Merkezi’mize 598 bin 885 çağrı gelmiştir. Bu çağrıların yüzde 78’inin asılsız ve gereksiz çağrı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca 2016 yılında bir önceki yıla göre gereksiz çağrı sayısında 283 bin düşüş yaşandı. 2017 yılında ise 500 binin üzerinde gereksiz çağrının düşürülmesini hedefliyoruz ve bunun gerçekleşmesine yönelik çalışmalarımız yoğun bir şekilde devam ediyor” dedi. ASILSIZ ÇAĞRIDA BULUNANLARA CEZA YAĞDI Asılsız ihbarda bulunarak 112’yi meşgul edenlere 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’na göre 250 TL idari para cezası verildiğini belirten Müdür Özdoğan, “2015 ve 2016 yılında 112’yi gereksiz yere meşgul ettikleri tespit edilen toplam 45 kişi hakkında idari yaptırım kararı uygulandı. Bu yıl ise 180 kişi hakkında idari yaptırım kararı uygulanacak” ifadelerine yer verdi. GEREKSİZ ÇAĞRILAR ACİL ÇAĞRIYI ENGELLİYOR Asılız çağrıların iş yükünü arttırdığını ve acil yardım bekleyen vatandaşların mağduriyetine yol açtığını ifade eden Özdoğan, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Acil yardım bekleyen vatandaşlarımızın yanında olabilmek için saniyelerin ne derece önemli olduğunun bilincinde olan çağrı merkezi çalışanlarımız gibi vatandaşlarımızın da 112’yi amacına uygun kullanmaları gerekiyor. Her gereksiz çağrı acil bir çağrıyı engellediği için oluşabilecek mağduriyetlerin göz ardı edilmemesi ve insanların çevresindekilere 112’nin hayati bir önem taşıdığını mutlaka anlatmaları gerekiyor.” Kader EŞİYOK
HABER YORUMLARI
  1. Henüz yorum yapılmamış.
    İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.