Konya
°C
Yeni Meram

Bu kadar kısa sürede böyle bir başarıyı beklemiyordum

Bu kadar kısa sürede böyle bir başarıyı beklemiyordum- Abdullah LEBLEBİCİ- Yeni Meram Gazetesi

A+
A-
17.02.2024 00:35
16.02.2024 16:38
0
2970
ABONE OL

Hemen hemen toplumun tamamı hemfikirdir, hangi konuda yatırım yapılırsa yapılsın belli bir süre de geri dönüşümü vardır. Mesela sanayi yatırımlarında genel kabul edilen süre, 10 yıldır. Hizmet sektöründe bu süre daha kısadır. Ancak gıda hizmetlerinde ise ürünün kalitesine, toplumda kabul görmesine göre bu süre kısa da olabilir daha uzun süre de alabilir. Böyle bir başlığı ve girişi neden yaptığım merak uyandırmış olabilir. Açıklık getireyim.
SEYDİŞEHİR İSTANBUL FUARINDA
Hatırlanacağı üzere kısa bir süre önce Belediye “Seydişehir Yöresel” adı altında bir marka oluşturmuştu. Seydişehir Yöresel markası üzerinden, ambalaj, gramajlama ve paketleme ile bu marka adı altında üreten kadınların ürünlerini ve ham maddeyi ücreti mukabilinde satın alarak ürünlerin satışı gerçekleştiriliyor. Bu sayede, “SEYDİŞEHİR YÖRESEL” hem kazanıyor hem de kazandırıyor. Ağırlıklı olarak “Erişte, Tarhana, Dut Pekmezi, Nane, Kekik, Ahududu, Çilek reçelleri, Sumak, Kuşburnu marmelatı, Adaçayı gibi ürünlerden oluşuyor.” Bu ürünleri üretici kadınlardan almak önemli, ancak süreklilik arz etmesi için Seydişehir Yöresel markasının bu ürünleri ülke içi ve dışında pazarlaması daha da önemli.Zira üretici kadınlardan alınan ürünler pazarlanamaz ise, bir alınır, iki alınır, sonra da bu markanın sadece adı kalır unutulur gider.
İşin özü belediye bu ürünleri ne yapıp edip pazarlamak zorunda… Faaliyete geçtikten sonra Belediyenin yetkili birimi bu ürünlere Pazar bulmak, tanıtmak, kısaca satmak amacıyla başta turizm fuarları olmak üzere, panayırları, iş adamlarını, pazarlama firmalarını fellik fellik dokuyor. Bu çerçevede geçen hafta İstanbul-Beylikdüzü TÜYAP Fuar alanında Dünyanın en büyük turizm fuarları arasında yer alan 27. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarında (EMİT) Seydişehir Belediyesi kurduğu stantla yerini aldı. Burada, Seydişehir’in değerleri ve güzellikleri tanıtıldı. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarında standa gelen vatandaşlara Seydişehir’in doğal ve tarihi güzellikleri anlatıldı. Turizm sektörünün büyümesinde önemli rol oynayan İstanbul-Beylikdüzü TÜYAP Fuar alanında Seydişehir Belediyesi standının yoğun ilgi gördüğünü öğrendim.Burada amaç Seydişehir’ in, Marka değerlerinin, ürün çeşitliliğinin, yeme içme kültürünün, Turizm destinasyonları ve tarihinin en güzel şekilde anlatılması,
Termali, Coğrafi işaretli Leblebisi, Kuğulu Tabiat Parkı, Üreten Kadınlar Pazarı, Kent Müzesi, Tarihi Kültürel mekânları Tur Şirketleri ve Tur Rehberleri ile görüşmeler yapılarak tanıtıldı, akabinde ise anlaşmalar yapıldı. Tabii en önemlisi… Yöresel ürünler üzerine patentli Meyve Kuruları (Çilek, Portakal, Cennet Hurması) ile Yurt Dışı (Hindistan, İran, Azerbaycan) ve Turizm bölgesi Otellerinin Genel Müdürleri ve Kurumsal işletmelerden siparişler alındı. Ülke genelinde 30'un üzerinde Şubesi bulunan Kayseri merkezli Şahin Sucukları firmasına 975 paket meyve kurusu satışı yapılmasının yanı sıra, coğrafi işaret belgeli Seydişehir SEYDİŞEHİR LEBLEBİSİ de ikram edilerek tanıtımın yapılmasının yanı sıra satış ve pazarlamalar da yapıldı. İşin doğrusu SEYDİŞHEİR YÖRESEL markasından, “Bu kadar kısa sürede böyle bir başarıyı beklemiyordum.”

leblebicia@gmail.com

HABER YORUMLARI
  1. Henüz yorum yapılmamış.
    İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.