• Haberler
  • Konya
  • Konya'nın önceliği üretimi ve rekabeti artırmak

Konya'nın önceliği üretimi ve rekabeti artırmak

KTO Haziran Ayı Meclis Toplantısı yapıldı. Toplantıda konuşan KTO Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Öztürk, Türkiye ekonomisinin 2026 yılının ilk çeyreğinde yüzde 2,5 büyüdüğünü vurguladı.

Konya Ticaret Odası (KTO) Haziran Ayı Olağan Meclis Toplantısı düzenlendi. Toplantıda meclis üyelerine hitap eden KTO Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Öztürk, çeşitli açıklamalarda bulundu. Türkiye ekonomisinin 2026 yılının ilk çeyreğinde yüzde 2,5 büyüme kaydettiğini ifade eden Başkan Öztürk, küresel ekonomideki belirsizliklere, jeopolitik risklere ve sıkı finansman koşullarına rağmen ekonominin büyüme eğilimini sürdürmesinin önemli olduğunu vurguladı. 

Konya'nın önceliği üretimi ve rekabeti artırmak

Türkiye ekonomisinin 23 çeyrektir kesintisiz büyüdüğüne dikkat çeken Öztürk, bu başarının üretimden, yatırımdan ve ticaretten vazgeçmeyen iş dünyasının eseri olduğunu söyledi. Öztürk, dezenflasyon sürecinin devam ettiğini ancak fiyat istikrarı mücadelesinin henüz tamamlanmadığını belirterek, “Enflasyondaki düşüş eğiliminin kalıcı hale gelmesi büyük önem taşımaktadır. Çünkü sürdürülebilir büyümenin, güçlü üretimin ve kalıcı ihracat artışının temelinde fiyat istikrarı bulunmaktadır.”dedi. 

ÜRETİM VE REKABET VURGUSU

Sanayi sektörünün finansmana erişim, maliyet baskıları ve dış talepteki dalgalanmalar gibi önemli sorunlarla karşı karşıya olduğunu ifade eden Öztürk, Konya’nın bu süreçte üretim kapasitesini koruması, ihracat pazarlarını çeşitlendirmesi ve dijitalleşme kabiliyetlerini artırması gerektiğini belirtti. Konya Ticaret Odası olarak üyelerin değişen ekonomik şartlara uyum sağlaması için çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Öztürk, yeni pazarlara erişim, finansman imkanları ve rekabet gücünün artırılması konusunda üyelerin yanında olmaya devam edeceklerini söyledi.  

Konya Ticaret Odası’nın yalnızca meslek kuruluşu kimliğiyle değil, şehrin ekonomik vizyonuna yön veren güçlü bir kurum olarak faaliyet gösterdiğini vurgulayan Öztürk, KTO Eğitim ve Sağlık Vakfı, KTO Karatay Üniversitesi, KARSEM, KOSAM ve Tahkim ve Arabuluculuk Merkezi’nin Konya’ya önemli katkılar sunduğunu belirtti. KTO Karatay Üniversitesi’nin yeni hedefleri ve Tıp Fakültesi Hastanesi yatırımıyla sağlık alanında önemli kazanımlar elde edileceğini ifade eden Öztürk, Konya Uluslararası Fuar Merkezi’nin büyüyen kapasitesiyle şehrin dış ticaret ve tanıtım gücüne katkı sağlamaya devam ettiğini kaydetti. 

Bakmadan Geçme