Euroleague'de 8 yıl sonra 3 Türk takımı yer alacak
Monaco'nun yerine Beşiktaş'ın alınmasıyla Euroleague'de Türk takım sayısı 3'e yükseldi
Monaco’nun yerine Beşiktaş’ın alınmasıyla Euroleague’de Türk takım sayısı 3’e yükseldi. Daha önce iki kez 4, dört kez üç temsilcimiz aynı sezonda Euroleague’de mücadele etmişti. EuroLeague yönetimi, yapılan toplantı sonrası EuroLeague'in gelecek sezondan itibaren 20 takımla oynanacağını açıkladı. Beşiktaş böylece, 20. takım olarak 13 yıl sonra EuroLeague'e geri döndü. EuroLeague yönetimi, ligin gelecek sezondan itibaren 20 takımla oynanacağını açıklarken, Beşiktaş 20. takım olarak EuroLeague'e dahil oldu.
13 YIL SONRA GERİ DÖNDÜ
Ekonomik sorunlar yaşayan Monaco’nun yerine siyah-beyazlılar 13 hissedarın oyuyla EuroLeague’e alındı. Beşiktaş tam 13 yıl aradan sonra yeniden EuroLeague'e döndü. Siyah-beyazlılar son olarak 2012-2013 sezonunda EuroLeague'de boy göstermiş ve Erman Kunter yönetiminde son 16'ya yükselme başarısı göstermişti. Fenerbahçe Beko ve Anadolu Efes'in ardından Beşiktaş'ın da eklenmesiyle birlikte EuroLeague'de gelecek sezon 3 Türk takımı mücadele edecek.
2027-28'DE 24 TAKIMLI YENİ DÖNEM
EuroLeague, 2027-28 sezonundan itibaren 24 takımlı formata geçecek. Yeni sistemde konferans formatının devreye alınmasının beklendiği ve bu yapının hissedar kulüplerden geniş destek gördüğü ifade edildi. Son dakika değişikliği yaşanmaması halinde 2027-28'den itibaren 24 takımlı yapıya geçiş planının toplantıda resmiyet kazanması bekleniyor. 2026-27 sezonunda EuroLeague'de yer alacak takımlar şöyle…
Fenerbahçe Beko
Anadolu Efes
Beşiktaş
Real Madrid
Barcelona
Baskonia
Valencia Basket
Panathinaikos
Olympiacos
Maccabi Tel Aviv
Zalgiris Kaunas
Bayern Münih
Emporio Armani Milan
Virtus Bologna
ASVEL
Paris Basketball
Partizan, Kızılyıldız
Dubai Basketball
Hapoel Tel Aviv

