kapat
Ruşeym Torku

Yalı kazasının telsiz konuşmaları ortaya çıktı

  • Giriş Tarihi: 8.04.2018 14:33
  • Güncelleme Tarihi: 14:33
Yalı kazasının telsiz konuşmaları ortaya çıktı

İstanbul Boğazı'nda dün yaşanan yalı kazasının telsiz konuşmaları ortaya çıktı.

İstanbul Boğazı’nda dün yaşanan yalı kazasının telsiz konuşmaları ortaya çıktı.

İstanbul Boğaz’ında dün tüm Türkiye’yi şoke eden bir kaza yaşandı. Malta Bayraklı “VITASPIRIT” adlı gemi dümeni kilitlenince Hekimbaşı Salih Efendi Yalısı’na çarptı. Çarpışmanın hemen öncesindeki telsiz konuşmaları ise kayıtlara şöyle geçti:

Kıyı Emniyeti: Demirleyebilirsiniz. Tamam.

Kurtarma 3: Harun Kaptan, Tam yol geliyorum üzerinize.

Klavuz Kaptan: Sancak demiri funda edeceğim, kaptan etmiyor. Bütün sorumluluk bende diyor.

Kıyı Emniyeti: Harun kaptan dümen dinliyor mu şu anda?

Kılavuz Kaptan: Dümen dinlemiyor. Sahile oldukça yaklaştık. Çarpacak gemi büyük bir ihtimalle. Sancak demiri iki kilit tutmaya çalışıyorum. Kıç sahile yaslasın diye.

Kıyı Emniyeti:Kurtarma 3, şu an tam yolda mısınız?

“Mümkün değil kurtaramayız sahile çarpacağız”

Kurtarma3: Doğrudur tam yolda ilerliyorum.

Klavuz Kaptan: Makine tam yol verdi ama mümkün değil kurtaramayız. Sahile çarpacağız.

Kıyı Emniyeti:Harun Kaptan dümen dinlemiyor anlaşıldı, demir atamıyor musunuz?

Klavuz Kaptan: Kaptana iki kere söyledim atmadı. Şimdi sancak demiri atıyoruz.

Kıyı Emniyeti:Tamam bir an önce atın. Emergency dümen de mi çalışmıyor? Alamıyor musunuz dümeni sancağa?

Klavuz Kaptan: Şu anda hiçbir şey çalışmıyor, tam yol yalıya doğru gidiyoruz. Çok sert bir şekilde çarpacağız.

İSTANBUL VALİLİĞİ’NDEN AÇIKLAMA GELDİ

İstanbul Valiliği, İstanbul Boğazı’nda dümeni kilitlenen geminin Hekimbaşı Salih Efendi Yalısı’na çarpmasıyla ilgili yazılı açıklama yaptı.

Açıklamada şöyle denildi:

“Saat 15.25’de Malta bayraklı “VITASPIRIT” isimli geminin, Rusya’dan Suudi Arabistan’a gitmek üzere İstanbul Boğazı’nda kuzey-güney yönünde ilerlerken Kanlıca önlerinde gemi makinasının tamamen stop etmesi nedeniyle hem ana makina hem de dümen çalışmadığı için hızla karaya doğru sürüklenirken acil olarak demir atıldığı, ancak karaya giden geminin 15.30’da Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Anadolu Yakası’nda yalıya çarptığı tespit edilmiştir.

Gemi, kılavuz kaptanla İstanbul Boğaz girişini yapmıştır. Gemi boyu 225 metre olup 62.623 ton arpa yükü bulunmaktadır. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’ne ait gemiler ivedi olarak yerine İstanbul Gemi Hizmetleri merkezimizce gönderilmiştir. Nene Hatun Kurtarma Gemisi, Kurtarma-3, Kurtarma-6, Kurtarma-7, Kurtarma-8 römorkörleri ile Kıyı Emniyeti-1 ve Kıyem-1 hızlı tahsiliye botları ve Fener 1 botu ile balık adam ekibi ile kara tahsiliye ekibi ivedi olarak olay yerine intikal etmiştir.

Boğaz trafiği çift yönlü olarak askıya alınmıştır. Kazazede geminin demir alması sonrasında çapasının deniz dibi kablosuna takılı olduğu tespit edilmiş, kablodan kurtarma operasyonuna müteakiben römorkörler vasıtasıyla emniyetli bir şekilde Ahırkapı Demir yerine sevki sağlanmaktadır. Olayda can kaybı ve deniz kirliliği olmamıştır.

Olay ana makinanın tamamen stop etmesi nedeniyle yaşanmıştır.”


ETİKETLER

> Yeni Meram >Güncel > Yalı kazasının telsiz konuşmaları ortaya çıktı
HABER YORUMLARI