• Konya15 °C
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Vatandaş  BİMER'e  şikayet etti
07 Şubat 2011 Pazartesi 17:31

Vatandaş BİMER'e şikayet etti

Konya Başbakanlık İletişim Merkezi'ne son 5 yılda 20 bine yakın müracaat gerçekleşti.

Başvurular arasında Başbakan ile görüşme ve askerlikle ilgili taleplerinin yanında madde bağımlıları ile aile içi şiddet mağdurlarının şikayetleri ilginç konular arasında yer aldı

VATANDAŞ ile devlet arasında, iletişimin daha hızlı kurulması ve sorunların çözüme kavuşması için hayata geçirilen Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER), şahsi ve elektronik posta müracaatlarının yanında ‘Alo 150’ hattı ile de faaliyetlerini sürdürüyor. Türkiye’nin 81 ilinde kurulan Halkla İlişkiler Müracaat Büroları ile hizmet veren BİMER, müracaatlara yapılan cevapların da hızlı, etkin ve daha ekonomik bir şekilde verilebilmesine imkan sağlıyor. Konya Valiliği Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’ne bağlı Konya Başbakanlık İletişim Merkezi’ne ise son 5 yılda 20 bine yakın müracaat gerçekleşti.

BAŞBAKAN İLE

GÖRÜŞME TALEBİ

Başvurular arasında Başbakan ile görüşme talebi başta olmak üzere “Uyuşturucu bağımlısıyım beni kurtarın”, “Ev kadınıyım, eşim çalışmıyor, ne yapayım? Eşimi evden atayım mı?” şeklinde ilginç talepler yer aldı. Sigara yasağına tepki, çiftçi kredisi talepleri, belediye ve devlet kurumları ihalelerinde yolsuzluk iddiaları, başörtü sorunu, askerlik ve yardım talepleri ile birlikte aile içi sorunlar ile madde bağımlılığı konuları başvuru konuları arasında yer aldı.

EN FAZLA MÜRACAAT

2010 YILINDA YAPILDI

Konya BİMER’e, son beş yılda 19 bin 244 müracaat yapılırken, en fazla müracaat oranı 2010 yılında yaşandı. Konya BİMER’e, 2006 yılında bin 66 müracaat, 2007 yılında ise bin 591 müracaat yapıldı. İlerleyen yıllarla birlikte müracaat oranlarında artış yaşanırken 2008 yılında 2 bin 819’a ulaşan rakamlar 2009 yılında 4 binleri buldu. 2009’da Konya BİMER’e yapılan başvurular 4 bin 603 olarak belirlendi. Geçtiğimiz yıl ise Konya BİMER’e yapılan başvuru rakamları 2009 yılına oranla neredeyse 2’ye katladı. 2010 yılında Konya BİMER’e 9 bin 165 başvuru oldu.

Konya Valiliği BİMER Bürosu’na, günde ortalama 25 kişinin gelerek sorunlarını ve taleplerini ilettiği belirtilirken, telefon hattını ise günde ortalama 150 kişinin aradığı ifade edildi. BİMER’e yapılan başvuruların arasında “Başbakanımla görüşmek istiyorum”, “Başbakan’a mektup yazdım okudu mu” gibi taleplerin yanı sıra maddi yardım, gıda yardımı ve iş istekleri de en fazla yapılan müracaatlar arsında yer aldı.

Konya Başbakanlık İletişim Merkezi’ne yapılan başvurular arasında ilginç konular da yer aldı. Belediyeler ile ilgili şikayet ile istekler, trafik cezası, kredi kartı mağdurlarının şikayetleri ve yardım taleplerinin yapıldığı Konya BİMER’e, “Mahkemelerde davamız geç bitiyor”, “Uyuşturucu bağımlısıyım beni kurtarın”, “Cep telefonuma çok reklam geliyor, ne yapmalıyım”, “Askerlik paralı olmasın”, “Sigara serbest bırakılsın” şeklinde müracaatlar da yapıldı.

“EŞİM ÇALIŞMIYOR

EVDEN ATAYIM MI?”

Konya BİMER’e yapılan müracaatlarda dikkat çeken bir konu ise aile sorunları oldu. BİMER’e yapılan müracaatlar arasında yer alan ve ailevi konuların çözümü ile işsizlik şikayetleri ilgi çeken başvurular arasında yer aldı. Madde bağımlıları ile aile şiddet mağdurlarının şikayetleri ise şöyle oluştu: “Oğlum çalışmıyor, para istiyor, vermeyince dövüyor, ne yapmalıyım”, “Ev kadınıyım, eşim çalışmıyor, ne yapayım? Eşimi evden atayım mı?”, “Çocuklarımız ortaokul ve lisede madde bağımlısı oldu kurtarın”, “Şehit babasıyım, Kürt açılımı olmasın”, “Çocuğumu yetiştirme yurduna vermek istiyorum, ne yapayım” …

81 İLDE EN

HIZLISI KONYA

Konya Valiliği İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’ne bağlı Konya Başbakanlık İletişim Merkezi’ne yazılı, şahsi ve telefonla yapılan başvuruların 81 il istatistiğine oranla performans ve sonuçlandırma bakımından üst seviyelerde olduğu belirtildi. BİMER yetkilileri, hedeflerinin 81 il içinde en iyi başarıyı yakalamak olduğunu belirterek, sorunların azami bir hafta içinde ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına acil sevk yoluyla bildirildiğini ve kısa bir zamanda sonuçlandırıldığını belirtti.

Bu haber toplam 1584 defa okunmuştur
YORUMLAR
medaşı da yazdık?
medaş çok hızlı elektirik kesintisi yapıyor diye yazdık 7 gün içersinde ödenmezse elektirikler kesiliyor diye yazdık şu ana kadar cevap gelmedi 2010 yılından buyana konyada kaç kişi medaş tarafından icralık bir kontrol ettirelim diye yazdık ama sonuç yok inanın insanlar medaştan çok magdur birileri medaşla yakın temas halindemi acaba 50 tl faturaya 300 küsür ödüyor bu millet sayın valimizden rica ediyorum ilçe kaymakamlıklarımızdan lütfen
KONYA HABERLERİ
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Yeni Meram | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 332 345 24 24 | Yazılım: CM Bilişim - Tasarım: INVIVA