YAZARLAR

■ Sakin ve rahat yaşamının, kasap dükkânının önünde durup da, korkuda ileri, açgözlülükten geri gidemeyen ve iki gözünü aç ağızlar gibi açan köpeğinkine benzememesine dikkat et.

***

Derin uykuda bizi rahatsız edenler:
1-Gürültü stres yaratır ve stres tansiyonu yükseltir. Sürekli halsiz ve uykulu oluruz. Bunun için size önerimiz, yatak odanızdan saat gibi ses çıkarabilecek bütün eşyaları kaldırmanız olacaktır.
2- Kahve ve çay: 6 fincandan sonrası zarar. Kafein uyarıcı etki yapar, yani beyne daha fazla enerji emri verir. Günde 3 fincan kadar çay veya kahve içersek, canlandırıcı özellikten iyi şekilde faydalanırız. Fakat miktar ikiye katlanırsa, kafein ve tein, vücudumuzdaki demiri emer. Beyin ve kalbe yeterli oranda oksijen gitmez. Netice olarak da kendimizi çok yorgun hissederiz.
3- Karbonhidrat uyku hapı gibidir: Aç karnına yenildiği zaman ağırlık yapar.

4- Su eksilirse dikkatiniz de dağılır:
Her gün en az sekiz bardak su içmemiz lazım, yoksa hissedilir bir biçimde enerji boşluğuna düşeriz.

5- Cep telefonu hipnozdan beter:

20 dakikadan uzun görüşmelerin uyku hipnozu gibi etki yaptığı ortaya çıktı.

6- Yanlış duşa gireceğimize, yatağa geri dönelim daha iyi; Suyun sıcaklığı vücut sıcaklığının üzerinde ise bünye uyku getiren hormonları fazlasıyla salgılamaya başlar.

7- Bazı besinlere karşı dayanıksız olabilirsiniz: Her şeyi doğru yaptığınız halde zinde değilseniz, çölyak hastası olabilirsiniz. Bu bünyenizin tahıl nişastalarını işleyemediğini gösterir.

8- Kola bünyeyi aside boğar: Az harekete bir de aşırı kola, çay ve et tüketimi eklenirse, bünyede aşırı asit meydana gelir. Dolaşım bozuklukları, migren, bağışıklık sisteminin zayıflaması gibi rahatsızlıklar yaşanır.
9- Gürültü de yorar: Uzun müddet gürültüye maruz kalan insanların enerjisi tükeniyor. Bağıra çağıra konuşan insanların, tartışma arasında olmak yormaya yetiyor.

10- Floresan ışığı esnemeye neden olur: Floresan ışık, öğrenme ve konsantrasyon kabiliyetimizi yüzde 60 oranında düşürür. Gün içinde saatlerce bu ışığa maruz kalan birinin bağışıklık sisteminin zayıfladığı ispatlandı. Bu da yorgunluğa sebep olabilir.
11- Küften uzak durmalı: Bulunduğunuz ortam yeterince havalanmıyorsa küf oluşabilir. Bünye, küfe tıpkı mikroplarda olduğu gibi karşılık verir, mücadele eder.

***
Haftanın Fıkrası;
Bir gün bir bilim adamı yılbaşı nedeniyle hastaneleri gezip iyileşen akıl hastalarını salmaya karar vermiş. Bir sürü hastaneyi gezmiş fakat hiç iyileştiğine kanaat getirilen bir akıl hastasına rastlamamış. En sonunda bir hastaneye gitmiş bir de bakmış ki bütün hastalar zıplıyor, hemen onlarla ilgilenen doktorlara sormuş:
‘Bunlar neden böyle zıplıyorlar?’
Doktor yanıt vermiş;
Kendilerini mısır patlağı zannediyor, Akşam televizyon seyrederken yemek üzere mısır patlatıyorlar!”
Bilim adamı etrafına biraz daha bakmış hastanın birinin zıplamadan yatağın üzerinde sabit bir şekilde durduğunu görmüş. Hemen ona yaklaşarak sormuş:
‘Sen neden zıplamıyorsun?’
‘Ben tavaya yapıştım. Zıplıyamıyorum!

***

Haftanın Bercestesi;

“Dünyada nasibin sitem ü cevr ise ey dil

Ahbabın eder onu, âdaya ne hacet”

BİR DAMLA:


İLGİNÇ ÜÇ BİLGİ;


■ Bir yılan üç sene boyunca uyuyabilir.
■ Bal, ne kadar durursa dursun, hiç bozulmaz.

■ Ördeğin vaklaması yankı yapmaz.

> Yeni Meram >Yazarlar > UYKUDA BİZİ RAHATSIZ EDENLER
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.