IC İçtaş – Astaldi JV tarafından yapılacak Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında yer alan İstanbul Boğazı üzerinde yapılacak 3. köprünün inşaatı hızla devam ediyor.
Köprünün kuleleri artık iyice belirginleşirken bağlantı yollarla ilgili tünel ve kazı çalışmaları da hızla devam ediyor.
Hakkında çok sayıda dava süren 3. Boğaz Köprüsü'nde bir inşaat aşaması daha geçen hafta sonlandırılmıştı. Karayolları Genel Müdürlüğü, 3. Boğaz Köprüsü'nün temel şaft kazıları ve temellerinin tamamlandığını bildirdi.
Çalışmalar sürerken 3. köprünün kuleleri de günde 2 metre yükseliyor. Çalışmalar tamamlandığında kulelerden biri 322 diğeri ise 318 metre olacak.
Çalışmalar sürerken 3. köprünün kuleleri de günde 2 metre yükseliyor. Çalışmalar tamamlandığında kulelerden biri 322 diğeri ise 318 metre olacak.
Boğaz Köprüsü üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı seviyede geçecek.
2013 yılında yapımına başlanan ve 2015 yılında tamamlanması hedeflenen 3. Boğaz Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu projesi'nin Odayeri – Paşaköy kesiminde yer alıyor.
4.5 milyar TL yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş – Astaldi JV tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığı’na devir edilecek.
3. köprünün konsept tasarımı yapı mühendisi Michel Virlogeux ile İsviçreli T-Engineering firması tarafından ortak olarak yapıldı.
Hakkında 30'a yakın dava süren 3. köprü yolu, Şubat başında TEM ile birleşmişti.