Konya
°C
Yeni Meram
23.01.2017 08:43

Torpil, eğitimde kaliteyi düşürüyor

Türk Eğitim-Sen Konya 1 Nolu Şube Başkanı Tanfer Ata, her eğitim yılında benzer manzaralarla karşılaştıklarını belirterek, “Torpilli yapılan yönetici atamaları eğitimin kalitesini düşürmüştür” dedi

A+
A-
23.01.2017 08:43
23.01.2017 08:46
0
9470
ABONE OL
TÜRK Eğitim-Sen Konya 1 Nolu Şube Başkanı Tanfer Ata, 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılının ilk yarıyılını değerlendirdi. Ata tüm uyarı ve ikazlara rağmen eğitimde sıkıntıların aşılmadığını dile getirdi. Her eğitim-öğretim yılı başında eğitimin sorunlarını, eksiklerini tespit edip ve kamuoyuna duyurduklarını belirterek, “Ne yazık ki tüm uyarılarımıza rağmen her yıl yine benzer manzaralarla karşı karşıya kalıyoruz. Öğretmen açığı, ücretli öğretmen istihdamı, derslik açığı, okullarda alt yapı yetersizlikleri, araç-gereç ihtiyacı eğitimin öncelikli sorunlarındandır. Torpilli yapılan yönetici atamaları eğitimin kalitesini düşürmüştür. Siyasetin eli Milli Eğitim Bakanlığı’nın üzerindedir. Uygulanmayan mahkeme kararları ile hukuk iğdiş edilmiştir. Müfredat tartışmaları son sürat devam etmektedir. MEB yeni müfredatı taslak olarak kamuoyuna açıklamış, paydaşların katkılarını beklemektedir. Tabi burada en önemli husus, daha iyiye ulaşmak için eleştirilerin göz ardı edilmemesidir. Sözleşmeli ve mülakatlı öğretmen alımı ile alın teri, emek göz ardı edilmekte, mülakat komisyonlarının sübjektif değerlendirmeleri ile haksızlık yapılmakta, torpil meşru zemine oturtulmakta, güvencesiz öğretmen profili oluşturulmakta, biat kültürü ön plana çıkarılmaktadır” dedi.

HALA EĞİTİMDE SİSTEM TARTIŞMASI YAPIYORUZ

Ailelerin bir kısmının hala birleştirilemediğini, eşlerin, çocukların birbirinden ayrı yaşadığını kaydeden Ata, “”Performans sistemi getirilmesi için çalışma yapılarak, sözüm ona kamuda verimliliği sağlamak hedeflenmektedir. Bize göre asıl amaç, kamu çalışanlarının, öğretmenlerin iş güvencesini elinden almaktır. Diplomaya bağlı alan değişikliği ile ilgili sona gelindiği ifade edilse de, kamuoyuna resmi ağızlardan bir açıklama yapılmamıştır. Dolayısıyla öğretmenlerin tedirgin bekleyişi sürmektedir. 4+4+4 sisteminin açtığı derin yaralar kapatılamamıştır. Nitekim bu sistemin istenen hedefleri gerçekleştiremediği MEB tarafından görüşmüştür ki şu anda 5’inci sınıfların hazırlık sınıfı yapılması gibi yeni çalışmalar tartışılmaktadır. 2017 yılı Türkiye’sinde hala eğitimde sistem tartışması yapıyoruz; üniversite sınavının, liselere girişin nasıl olması gerektiği hakkında ihtiyacı karşılayacak sistemi bulamamış ve nasıl bir uygulama gerektiği hakkında fikir yürütüyoruz. Son olarak LYS’de açık uçlu sorular sorulacağı açıklanmıştır. Açık uçlu soruların hangi sonuçları doğuracağını, bu şekilde sağlam bir ölçme-değerlendirme yapılıp, yapılamayacağını bile bilmiyoruz. Kısacası eğitim sistemine adeta deneme-yanılma yöntemiyle karar veriyoruz” diye konuştu. Adnan YILDIRIM
HABER YORUMLARI
  1. Henüz yorum yapılmamış.
    İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.