YAZARLAR

İki ölümlü ve üç yaralamalı trafik kazası olunca uyandık. Gerekli önlemler alınmazsa daha nice trafik terörüne davetiye çıkacak.

Sille Yolu alt geçinden söz ediyorum. “Her nimetin bir külfeti var ve olacak” diye yazmıştım. Hızlı Tren gelince Kentin en kalabalık seyri sefer yolu tıkandı, durdu. Demir yolu güzergâhındaki nice esnaf kepenk kapattı.Demiryolu üstü Sille Yolu bağlantısında inler ve cinler top oynamaya başladı. Üstteki anayol üzerindeki asansörlü geçitler sadre şifa olmadı. Vatandaş onca inişli-çıkışlı merdivenli geçişlere fazla ilgi göstermedi; hatta müzelik bir uygulama olarak sırıtıp duruyor; yeni çareler üretmek gerekiyor. Bu konuda fikir jimnastiği yapan bir yetkilinin olduğunu kanısında da değiliz.

Sille yolu trafiğinde önemli ölçüde artış var; araçlar ve yayalar için de durum böyle. Üstüne üstlük, Nalçacı Pazarını dikkate aldığımızda sorun giderek daha da büyüyor. Vatandaş, Pazar arabalarıyla merdivenlerden nasıl inip çıksın? Yaya yolu, genişletildi ama hiçbir yan önlem alınmadı, hala da öyle;

Bir: Yaya yolunun çevresi yüksek, güçlü bariyerlerle güvenlik altına alınmalıdır.

İki: Alt geçit için hız sınırı getirilmeli, en çok 30 km indirilmelidir. Denetim için radar sistemi devreye konulmalı, hızı aşanlara caydırıcı cezalar uygulanmalıdır. Nedense

düz yolda normal hızla gelenler, geçidin başında aşka gelip gaza basmakta, rüzgarla adeta yarışa girmektedirler. Bir de evleri

ya da işyerleri çıkışında başladıkları cep telefonu muhabbetini sürdürmekte, tek elle direksiyon hakimiyetini sağlayamamakta, kazalara açıkça davetiye çıkarılmaktadır.

Üç: Yayalara ayrılan güzergâhta sabahın erken saatlerinden gecenin kör karanlığına dek bisiklet –motosikletler kol gezmektedir. Yazdık, çizdik, yasak levhaları konuldu ama uyan var mı? Yok ya da çok az! Denetimle kurallara uymayan araçlar trafikten men edilmeli ayrıca para cezası uygulanmalıdır. Bu işlem sorunu önemli ölçüde çözecektir. Yaya kaldırımlarda yarışan bir iki bisikletliyi vatandaş olarak uyarmak istedim, neredeyse dayak yiyecektim. Trafik kültürümüz ve terbiyemiz yok; yan gelip yatmayacağız.

Dört: Her türlü araçların- bisiklet ve motosikletler dahil- kullanamayacağı yayalar için ayrı bir alt ya da üst geçit yapılmalıdır

Beş: Sille alt geçidi toptan kapatılmalı, ortadan kaldırılmalı, yayalar ve araçlar kendi kaderiyle baş başa bırakılmalıdır.

Çözüm: Yaya geçişleri 1,5 ya da 2 metre yüksekliğinde darbelere dayanıklı sağlam duvarlarla araçların yolundan ayrılmalıdır.

Daha başka plan ve projeler uygulamak da olanaklıdır; uzmanları bilir. Şayet hiçbir çözüm üretilemiyorsa, yeni trafik faciaları yaşanmaması için – ki her an yaşanması olasıdır- alt geçit araç ve yaya trafiğine kapatılmalıdır. Hareketli bölgenin kapsama alanı içerisine olan güzergâhın kentle ilişkisi kesilmeli ve ilginç uygulama da Guinness Rekorlar kitabında yerini almalıdır.

Hali hazırdaki durum nedeniyle semt sakinlerinin feryadı haklıdır, yerindedir, doğrudur, ayıbı ise yetkililerindir.

Can pazarında insanlarımızı yanlış ve vurdumduymazlıklara kurban edemeyiz.

Sille alt geçidinin garip bir yazgısı var. Geçmişte de yol onarımları ve hızlı tren çalışmaları bayramlara rast getirilmiş, günlerce ulaşıma kapatılmış, vatandaşlar bayram ziyaretlerini bile yapamaz konuma getirilmiş, adeta evlerine hapsedilmişlerdir. Bu öngörüsüzlük ve bu kara mizah bir tür halkı cezalandırmak olarak da algılanmış, sert eleştirilere neden oluşturmuştu.

Özcesi Dünya şehri olacağı yinelenip duran uygarlıklar merkezi Konya, Sille Alt geçidi açmazını aşmak istiyor. Halkın istek ve canhıraş feryadını lütfen duyunuz!

BİR DAMLA:

■ En büyük cezaevi taş duvarların, demir parmaklıkların değil, insan kafasının içidir.

> Yeni Meram >Yazarlar > SİLLE YOLU ALT GEÇİDİ VE…
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.