YAZARLAR

5 Ağustos 1967 yılında temeli atılıp, 1973 yılında ilk birincil Alüminyum üretmeye başlayan Etibank Alüminyum Tesisleri ülke ekonomisinin yanında, Seydişehir’e ve bölgeye çok önemli katkılar sağladı ve sağlamaya devam ediyor.

Tesislerin temeli atıldıktan sonra Seydişehir ilklerle tanıştı. Bunlar saymakla bitmez. Örneğin Seydişehir beton yolla ilk defa 1970’li yıllarda tanıştı.

Ülkenin tek Entegre Alüminyum Fabrikası’na lojmanlar önünden Etibank Göbeği olarak adlandırılan, ilk adı Nezihi Berkkam Bulvarı daha sonra da Atatürk Caddesi olarak değiştirilen yol beton ile kaplanarak Seydişehir belki de Türkiye’nin ilk beton yollarından bir tanesine sahip oldu.

Ancak zaman içinde yol ilçenin yağmuruna, karına ve soğuğuna dayanamayıp yıprandı. Belediye Başkanı Mevlüt Kılınçoğlu döneminde üzeri sıcak asfalt ile kaplanarak onarıldı.

Son yıllarda tekrar yıprandı birçok yerinde çukurluklar meydana geldi, sizin anlayacağınız, araç trafiği için çekilmez bir yol haline geldi.

Bugünlerde yol tam bir köstebek yuvası. Adı Atatürk Caddesi ama şu anki görünümü ile Atatürk’ ün adına hiç yakışmıyor. Bir döneme damgasını vuran ve örnek gösterilen şimdilerde ise geçmemek için güzergah değiştirilen bir yol haline geldi.

BELEDİYE VE ETİBANK İŞBİRLİĞİ YAPMALI

Bahsi geçen yol Seydişehir’ in aynası. Bu sebeple Belediye ve Etibank Alüminyum tesisleri koordineli çalışarak bu yolun onarımı yapılmalı.

Onarılmalı çünkü tesisleri ziyarete siyasetçilerimiz ve iş adamlarımız yoğun ilgi göstermektedir.

Siz siyasetçi ve çok önemli bir işadamı olsanız bu yoldan Tesislere giderken aklınızdan ne geçer?

Belediye ve Etibank Alüminyum Tesisleri’nden isteğimiz bir dönem için ilçenin simgesi haline gelen yolu onarması eski güzelliğine kavuşturması.

Belediye 38 yıl sonra yolu ağaçlandırarak yola verdiği önemi gösterdi. Yol kenarında yeşillendirme yapmak, şayet mümkünse kavşaklarda olduğu gibi güllerle donatmak mümkün.

ÇEVRE YOLU IŞIKLANDIRILMALI

Karabulak Kavşağı’ndan, Marangozlar Sanayii’ne kadar olan Antalya Çevre Yolu yapımında sona gelindi.

Bir aksilik çıkmaz ise İncesu Köyü ve Taşağıl Köyü alt geçitleri yapıldıktan sonra yol kısa süre sonra tamamlanacak.

Türkiye’nin hemen hemen bütün yerleşim birimlerinde ki çevre yolları ışıklandırılmış durumda.

Ama ne hikmetse bizim çevre yolunda ışıklandırma şu an için yok. Karayollarının planı dahilinde mi bilmem ama bu yol mutlaka ışıklandırılmalı, zira yeni yapılan yol eski yola oranla yaklaşık 70-80 santimetre yükseltildi.

Durum böyle olunca, Otogar çıkışı, Taşağıl ve İncesu köylerinin girişi ve en önemlisi Bozkır Yol Kavşağı şehir yönünden giden ve şehir yönüne gelen araçlar için tam bir kör nokta haline geldi. Bozkır Yol Kavşağı’nda ışıklandırma var ama çok yetersiz.

Son zamanlarda bu bölgelerde yaşanan kazalar da sürücülerin yolu görememesinden kaynaklanıyor.

Şayet amaç kazaların asgariye indirilmesi ise, Karayolları Karabulak Kavşağı’ndan başlayıp, Marangozlar Sanayii’ne kadar olan yaklaşık 7 kilometrelik çevre yolunu en kısa sürede ışıklandırmalı.

Seydişehir’e yakışır hale getirmeli.

> Yeni Meram >Yazarlar > Seydişehir’e yakışmıyor
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.