Torku Jelifest

Rot ayarının bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

  • Giriş Tarihi: 19.10.2016 17:28
  • Güncelleme Tarihi: 17:28
Rot ayarının bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Rot ayarının bozulduğu basit bir testle anlaşılırken, bozuk ayarı düzeltmemek ilerleyen süreçte masrafa neden olabiliyor.

Aracınızın güvenliği ve keyifli sürüş için rot ayarının doğru olması büyük önem teşkil ediyor. Rot miliyle alakalı olan bu durum, dikkat edilmezse ilerleyen süreçte arızalara sebebiyet verebiliyor. Cüzzi bir malyeti olan rot ayarının bozulduğunu, sürücüler kendileri kontrol ederek de anlayabilir.

Siz de aracınız sürüş özelliklerinde bir değişiklik hissediyorsanız, rot ayarı bozulmuş olabilir.

ROT AYARININ BOZULDUĞUNUN ANLAMAK İÇİN BASİT YÖNTEM

Rot ayarının bozulduğunu kendiniz de anlayabilirsiniz. Bunun için oldukca basit bir yöntem bulunuyor. Bunun için düz yolda giderken direksiyonunu bırakın ve aracın sapma yapıp yapmadığını inceleyin.

Aracınız düz ilerliyorsa ‘sorun yok’ anlamına geliyor. Eğer araç sağa veya sola gidiyorsa, rot ayarı bozulmuş demektir.

ROT AYARININ ZAMANI

Rot milinin durumuyla alakalı olan rot ayarının 10 bin kilometre bir yapılması gerekir.

ROT AYARLAMANIN MALİYETİ

Fiyatı ortalama 50 lira civarında olsa da yer yer değişiklik gösterebilir. Yine ortalama 20 – 30 dakikalık bir işlemdir.

ROT AYARININ NEDEN OLDUĞU ZARARLAR

Rot ayarı bozulduğunda sürüş keyfiniz bozulacağı gibi, direksiyonunuz titreme yapar.

Aytıca ani fren yaptığınızda aracınız şağa ve ya sola kayabilir. Lastikte dengesiz aşınma meydana gelebilir.

Ayrıca jant, amörtisör ve aks kelepçelerinin yıpranması hızlanır.

Bu sebeplerden ötürü rot ayarını sık sık kontrol etmeniz gerekir.



> Yeni Meram >Otomobil > Rot ayarının bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
HABER YORUMLARI