Konya
°C
Yeni Meram
17.02.2015 20:30

Otopark krizi çözülebilecek mi?

A+
A-
17.02.2015 20:30
17.02.2015 23:14
0
8175
ABONE OL
Konya’daki otopark problemi, en son Büyükşehir Belediyesi’nin Şubat ayı meclis toplantısında gündeme gelmişti. Toplantıda konuşan Başkan Tahir Akyürek, kent merkezinde otopark sorunu olduğunu belirterek bu konuda yerel yönetimler olarak arzu edilen başarıyı yakalayamadıklarını söylemişti. Faaliyete geçen katlı otoparkların yeterli olmadığını anlatan Akyürek, ihtiyacın karşılanması için eski Kız Lisesi’nin yıkılacağını, yerine yer altı otoparkının yapılacağını kaydetmişti. Öte yandan Büyükşehir Belediyesi iştiraki olan KONBELTAŞ A.Ş.’nin işlettiği otoparklar da, soruna çözüm olmadığı iddialarıyla eleştirilmişti. DUYARLILIK ŞART Özellikle kent merkezindeki caddelerde, ara sokaklarda, kamu binalarına yakın bölgelerde bu sorunla karşılaşmak mümkün. Yayaların kullanımına tahsis edilen kaldırımlar bile sürücüler tarafından işgal ediliyor. Caddeden yürümek zorunda kalan yayalar da ölüm tehlikesiyle karşı karşıya kalabiliyor. Peki, olası bir trafik kazasının hesabını kim verecek? Konu, yıllardır tartışılıyor ancak çözüm noktasında yeterli adım bir türlü atılamıyor. Çözüm olarak gösterilen projelerse Konya halkını tatmin etmiyor. Çözüm için sadece yerel yönetimler değil, vatandaşların da duyarlı olması gerekiyor. Konya trafiğine kayıtlı araç sayısının Aralık ayı sonu itibarıyla 611 bin 130 olduğu biliniyor. SORUN, HER YERDE VAR Necmettin Erbakan Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi Hastanesi, sadece Konya’nın değil, İç Anadolu Bölgesi’nin de en yoğun sağlık kurumlarından biri. Her gün yüzlerce kişi geliyor. Sadece hasta değil, personel sayısı da bir hayli fazla. Otopark sorunu kaçınılmaz oluyor. Hastane sınırları içerisinde personel için tahsis edilen otopark var. Hastalar ve yakınları ise aracını, hastanenin etrafına park edebiliyor. Hastane çevresinde Büyükşehir Belediyesi iştiraki olan KONBELTAŞ A.Ş.’ye ait 4 ayrı otopark olduğu belirtiliyor. Sadece o değil tabi özel işletmelere ait otoparklar da var. Büyükşehir Belediyesi 18.11.2014 tarih ve 1085 sayılı encümen kararı ile açık-kapalı otoparklar fiyat tarifesi şu şekilde: 0-1 saate kadar 2 TL 0-2 saate kadar 3 TL 0-3 saate kadar 5 TL 0-8 saate kadar 6 TL 0-24 saate kadar 10 TL Aylık abone bedeli ise 60 TL. Bazı özel işletmelerse 2 TL karşılığında sınırsız süreli otopark hizmeti veriyor. KALDIRIM KENARLARI TERCİH EDİLİYOR Bazı vatandaşlar KONBELTAŞ A.Ş. ya da özel işletmelere ait otoparkları kullanıyor. Bazıları ise yasak olmasına rağmen kaldırım kenarlarını tercih ediyor. Hastanenin etrafı, uygunsuz park edilmiş araçlarla dolu. Yolun her iki tarafı da işgal edilince ortaya istenmeyen görüntüler çıkıyor. Bazı yollardan iki aracın aynı anda geçmesi imkânsız. Bu nedenle biri beklemek zorunda kalıyor. Sürücülerin bir kısmı park ücretinin yüksek olmasından yakındığı için bir kısmı da uzun süreli kalmayacağı gerekçesiyle kaldırım kenarlarına yöneliyor. YENİ BİR PROJE HAZIRLANIYOR Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, başta büyükşehirler olmak üzere ülke genelindeki otopark sorununu çözmek için yeni bir proje üzerinde çalışıyor. Proje ile her dairenin otoparkı olacak. Bakan İdris Güllüce'nin "devrimci nitelikte" olarak gösterdiği düzenlemeye göre, İmar Kanunu'ndaki otopark maddesi revize edilecek, bu kapsamda yeni bir yönetmelik çıkarılacak. Otoparklara ilişkin mevcut tebliğde "üç konut için bir otopark" şartı yer alırken, bu durum bugün "hemen her ailenin bir aracı bulunduğu, hatta ikinci ve üçüncü araçların da kullanıldığı" göz önüne alınarak değiştirilecek. Düzenlemeye göre, yeni yapılarda, otopark sorununun kendi parseli içinde çözülmesi gerekecek. Sorunun binanın parselinde çözülmesinin mümkün olmadığı durumlarda "otopark sertifikası" uygulaması devreye girecek. Türkiye'de ilk olacak uygulamayla, bölgeden ya da belediyelerce işletilen yol boyu otoparklardan her daire için bir yer ayrılacak, bu bölüm tapuda tescillenerek daireyle birlikte alınıp satılacak. Otoparkların yapımı ve işletmesine kadar tüm yetkiler de belediyelere verilecek. Kontrolsüz otopark işletmeciliğine son verilecek. Belediyeler otopark hesabı oluşturacak. Tüm gelir bu hesapta toplanacak ve sadece yeni otopark alanları kurulması, kamulaştırılması ve inşaatında kullanılabilecek. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, tüm bu çalışmalar üzerinde yeni düzenlemeleri kısa sürede netleştirip hayata geçirmeyi hedefliyor. Adem SERİN
HABER YORUMLARI
  1. Henüz yorum yapılmamış.
    İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.