YAZARLAR

■ Resim göze seslenir. Ruhun penceresi de gözdür.
■ Resim, kelimesiz bir şiirdir.
***
Sevgili Orhan Arda hem mimar, hem de ressam; bu nedenle katlamalı güzel sanatlar tutkunudur. Bu yeti ve heyecan besbelli ki, aile boyu var. Değerli eşi Şen hanımefendi de çok başarılı üretken bir Edebiyat Öğretmeni olduğuna göre, tutkunluk ikiye değil üçe, hatta merhum Ramiz arda ile de dörde katlanıyor;
Mimarlık, Resim ve Edebiyat.

Şen-Orhan çiftinin kızları Prof. Dr. Serpil Savaş fizik ve tedavi alanında bir akademisyen. Süleyman Demirel Üniversitesi’nde hastalarına şifa dağıtıyor. Doktorluk insanlara dönük ince ve kutsal bir uğraştır; Oğul Aydın Arda da İnşaat Mühendisi. Doktorluk ve Mühendislik güzel sanatlara yakın duran ve heyecan verici mesleklerdir. Demek ki, Güzel Sanatlar “Arda ailesinin” genlerinde var. Güzel sanatlar, kişioğlunda heyecan ve hayranlık uyandıran bir uğraştır, albenisi olan bir mesleklerdir. Bunlar; edebiyat, resim, heykel, mimarlık, musiki, tiyatro ve danstır. Fotoğrafçılık ve sinemayı da güzel sanatlardan sayanlar var.

Ardalar da güzel sanatlar tutkusu aile boyu.

Baba merhum Ramiz Arda’dan satırbaşı açmak vefa borcumuzdur, ahde vefadır.

Ramiz Arda hHca, öğretmen kökenli Konya basın tarihinin duayen köşe, araştırma ve tiyatro yazarlarındandır. Konya’da yaşama

veda etti . Çağrı yayınları arasında yer alan “Karamanoğlu Mehmet Bey” adlı tiyatro yapıtı sanat çevrelerinde beğeni ile karşılanmış ve yankı yapmıştı. Usta yazar ve Öğretmen Ramiz Arda YeşilMeram Sitesinde bir süre kapı dibi komşuluk yapmanın onurunu yaşamış ve ondan çok şeyler öğrenmiştim.

***

Mimarlığın içinde biraz resim, resmin içinde de biraz mimarlık vardır. Mimar ressam Orhan Arda 2. kişisel sergisini Salı günü 17.30’da Güzel Sanatlar galerisinde çok sayıda entelektüel sanatseverlerin katımıyla açtı. Sevgili Orhan aynı zamanda bir Konya Liseli olduğu için, bizim dönem ve dönem altı bir çok arkadaşlarımla karşılaşmak, biraz nostalji yapmak benim için ayrı bir heyecan oldu. Örneğin, iş adamları Cevdet Çavuyşoğlu, Adnan Ağırbaşlı, Dr. Uğur Ürel vb. gibi…

Kadim dostumuz sanat ve bilim insanı Prof. Dr. Haşim Karpuzun açılışını yaptığı sergide Ardanın pastel ve yağlı boya çalışmasının ürünleri olan 39 yapıtı yer alıyor. Beğeni göreceli bir kavramdır. Bakış açışı, ruh hali ve anlayışa göre değişkenlik gösterir. Tablolara gönül gözüyle bakıp irdelediğim de, Çiçek Sepeti, Gül ve Lale, Kartopu, Leylaklar, Natürmort Sebzeler, Satıcı Kadınlar, Datçalı Ayşe Teyze, Mostar Köprüsü, Apa Barajı Yolunda, Şişe ve Lamba Sonbahar, Baharda Keçiler ve… Mimarlıkla resmin örtüştüğü, dahası öpüştüğü Sanatsal eleştirilerde nesnel yargılara varmak görece bağlamında olanaklı değildir. Kişiler kendi gözleriyle bakmalı ve iç dünyasında yorumlamalıdır. Öz konuşalım;

Orhan Arda’nın resim sergisini ziyaret ediniz; mimarlıkla resmin; resimle mimarlığın bütünleştiği 39 tabloyu çıplak gözle görüp irdeleyiniz; şiirsel bir tat alacaksınız.

Ressam-Mimar Orhan Arda’nın 2. Kişisel Resim Sergisi, son yıllarda ve günlerde durgun geçen Konya sanat dünyasında aynı zamanda bir umut bir pırıltı da çağrıştırıyor. Sevgili Orhan Arda’yı içtenlikle kutlarken, başarılı yürüyüşünün sürmesini dilerim.

BİR DAMLA:

■ Her zaman, yapamayacağım şeyler üzerinde çalışıyorum ki nasıl yapılabileceğini öğreneyim.

■ Cisimleri gördüğün gibi değil, düşündüğün gibi boyarım.

■ Silgi kullanmadan resim çizme sanatına hayat diyoruz.
■ Resim yapmaya başlarken, sanki o zaman kadar hiç resim yapmamışlım gibi işe koyulurum.
■ Görmek, yaratmanın başlangıcıdır.

> Yeni Meram >Yazarlar > ORHAN ARDA’NIN 2. KİŞİSEL SERGİSİ
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.