YAZARLAR

■ Bu gece iyi amel işleyen için, yüz yıllık takdirname vardır.
***

Miraç Kandili, 28 Haziran Salı gecesini 29 Haziran Çarşamba’ya bağlayan gecedir.

Peygamber efendimiz, 52 yaşında Recep ayının 27. gecesinde Mekke’den Kudüs’e ve oradan göklere götürülüp getirildi. Bu yolculuğuna Mi’râc denir.

Recep ayının 27.gecesi Mi’râc gecesidir, Hz. Muhammed’in göklere çıkarıldığı, bilinmeyen yerlere götürüldüğü ve Allahü Teâlâ ile konuştuğu gecedir.

Bu gecede çok tövbe ve istiğfâr etmeli, Allahü Teâlâ’ya münâcât, tazarru ve niyâzda bulunmalı, yalvarıp yakarmalıdır.
Mi’râc, hem rûh, hem de beden ile olmuştur. Allahü Teâlâ dilediğini çok süratli hareket ettirmeye kâdirdir. İsrâ Sûresi’nin ilk âyet-i kerîmesinde buyuruyor ki;

“Kulumu gece Mescid-i Harâm’dan Mescid-i Aksâ’ya götürdüm.”
Kul, insana denir. Rûha ya da insanın bir hâline kul denmez. Buhârîdeki uzun hadîs-i şerîfte ve Ehl-i sünnet âlimlerinin tefsîrlerinde ve bütün kitâplarda, Resûlullah efendimizin Kudüs’te, Mescid-i Aksâ’ya gittim, gördüm buyurduğu bildirilmektedir. O zamân, Mescid-i Aksâ Kudüs’te vardı. Ve çok önce, Hz. Süleyman yaptırmıştı. Birkaç kez yıkılıp yapılmış ve son olarak da

Hz. Ömer tarafından onarılmıştır.
Hz. Muhammed’e ihsanlarının en şereflilerinden biri de, Onu Mi’râca çıkarmasıdır. Bu mucizeyi O’ndan başka hiçbir Peygambere vermemiştir. Resûlullah’ın Mekke’den Mescid-i Aksâ’ya götürüldüğü, Kur’ân’da açıkça bildiriliyor. İnanmayan kâfir olur. Mescid-i Aksâ’dan göğe çıkarıldığını ünlü hadisler haber veriyor;

■ Buna inanmayan ise, bid’at ehli ve fâsık olur. Mi’râcın uyanık iken ve cesed ile olduğunu, Eshâb-ı kirâmın, Tâbiînin, hadîs âlimlerinin, fıkıh âlimlerinin ve kelâm âlimlerinin çoğunluğu haber vermişlerdir. Böyle olduğunu sahîh hadîsler de açıklamaktadır. Mi’râc çok kez olmuştu. Bunlardan biri uyanık iken ve cesed ile idi. Ötekiler yalnız rûh ile idi. Hazret-i Âişe, rüyâda rûh ile olan mi’râclardan birini haber vermektedir. Onun haberi, uyanık iken cesed ile olan mi’râcın yok olduğunu göstermez.

Peygamberlerin rüyâları vahiydir. Bunlarda şüphe etmeye yol yoktur. Gözleri kapalı iken, mübârek kalbleri uyanıktır. Önceden rûh ile olan mi’râclar, cesed ile olacak mi’râca hâzırlamak için idi. Müşrikler, mi’râca inanmadıkları ve imtihân ederek Mescid-i Aksâ’dan bilgi istedikleri için, İsrâ sûresinde, Mescid-i Aksâ’ya kadar götürüldüğü açıkça bildirildi. Bu sûrede;
buyurulması, göklere çıkarıldığını gösteriyor. Bu sûrenin 60. âyetinde meâlen;
buyurulmaktadır. Tefsîr âlimlerinin çoğu, buradaki rüyâ kelimesinin uyanık iken gece görmek için kullanıldığını bildirdi. Mi’râc hadîs-i şerifini Eshâb-ı kirâmdan çoğu haber vermiştir. Bu hadis-i şerif, Buhârî ve Müslimde uzun yazılıdır.


Mi’râc gecesiyle ilgili kimi hadisler;
■Mi’râc gecesi Cehennem’i gösterdiler, çoğunun kadın olduğunu gördüm.

■ Mi’râc gecesi, uğradığım her melek topluluğu, ümmetime kan aldırmayı tavsiye etti.
Peygamber Efendimiz, Mi’râc gecesi, ekin ekip bir günde biçen bir topluluğu gördü. Biçtiği ürün yeniden eski hâline dönüyordu. Bunların kim olduğunu sorulunca Cebrâîl Aleyhisselâm, şunları söyledi;

■ Bunlar Allah yolunda cihâd edenlerdir. Bunların bir iyiliğine yedi yüz misli sevâb verilir. Harcadıklarının yerine yenisi verilir.
BİR DAMLA:

Yine diller deme geldi şükranla bu gece
miraç kandili şiiri Esti bad-ı saba revh u reyhanla bu gece
Bu gece kullara haktan ihsanlar ulaştı
Köpürdü gönüller feyz-i yezdanla bu gece

Sığındık öbek öbek dergahına dildarın
Geldi mücrimlerin affına ferman bu gece
Cem oldu bütün ruy-i siyah ne kadar varsa
İndi ruhlarına rahmet-i rahman bu gece.

> Yeni Meram >Yazarlar > MİRAÇ KANDİLİ
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.