Konya
°C
Yeni Meram
04.03.2021 11:44

Konya'da "Yerel Basında İnternet Haberciliğinin Geliştirilmesi Eğitimi" sertifika töreni yapıldı

Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdür Yardımcısı Cavit Erkılınç, ana akım medyanın kılcal damarlarının yerel basın olduğunu vurguladı.

A+
A-
04.03.2021 11:44
04.03.2021 16:49
0
8215
ABONE OL
Mevlana Kalkınma Ajansı (MEVKA) işbirliğiyle Basın İlan Kurumu (BİK) tarafından Konya'da resmi ilan yayınlama hakkına haiz gazetelerin yöneticilerine "Yerel Medyada İnternet Haberciliğinin Geliştirilmesi" eğitimi verildi Basın İlan Kurumu Genel Müdür Yardımcısı Cavit Erkılınç ve İnsan Kaynakları Müdürü Engin Öztürk'ün de katıldığı eğitimde İletişim Danışmanı Cihat Zafer Demirel ve Doç. Dr. İsmail Çağlar Konyalı gazetecilerle buluştu. Verilen eğitimlerin ardından da katılımcılara sertifika töreni düzenlendi. Törene BİK Genel Müdür Yardımcısı Cavit Erkılınç, BİK İnsan Kaynakları Müdürü Engin Öztürk, Basın İlan Kurumu İl Müdürü Ümit Mert, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Konya Bölge Müdürü Tuncay Karabulut, MEVKA Genel Sekreteri İhsan Bostancı ve Gazete Temsilcileri katıldı. EĞİTİM 2 OTURUMDA GERÇEKLEŞTİRİLDİ İletişim Danışmanı Cihat Zafer Demirel, eğitimin ilk bölümünde medyanın tarihi gelişim sürecini özetleyerek medyada dijitalleşmenin yerel medyayı ve gazeteleri nasıl etkilediğini anlattı. Sunumunu küresel medya araştırmaları, akademik çalışmalar ve raporlardan örneklerle yapan Cihat Zafer Demirel, Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Rıdvan Duran'ın Konyalı gazetecilere selamlarını da iletti. Eğitimin ikinci bölümünde Medeniyet Üniversitesi öğretim görevlisi Doç. Dr. İsmail Çağlar gazetecilerle buluştu. Doktora döneminde yaşadığı Hollanda ve Avrupa'daki yerel medyadan örnekler veren Doç. Dr. İsmail Çağlar, dünyada ve Türkiye'de medyanın değişim süreçlerini nelerin etkilediğini, yerel basının ve basılı gazetelerin geleceğini etkileyen faktörleri akademik tezler ve saha araştırmalarından çarpıcı örneklerle dile getirdi.   “ANA AKIM MEDYANIN KILCAL DAMARLARINI YEREL BASIN OLUŞTURUR” Törende konuşmalarını gerçekleştiren Basın İlan Kurumu Genel Müdür Yardımcısı Cavit Erkılınç, dijital dönüşümün hayatın bir gereği olduğunu ifade ederek, "Basın İlan Kurumu olarak dijital dönüşümü yapacağız ama asla yazılı basını ihmal etmeyeceğiz. 'Yazılı basın ile dijitale geçişi nasıl sağlarız?' bunun yöntemlerini araştırıyoruz. Yazılı basın şu endişeye düşmesin; 'Eyvah dijital geldi, bizim işimiz bitti' Hayır. Ana akım medyanın kılcal damarlarını yerel basın oluşturur. Dijital ile yazılı basın arasında en önemli fark da yazılı basın, güvenli basındır. Dijital basın, anında girer, anında siler. Yazılı basın üzerinde düşünür, tashihleri vardır." diye konuştu. Basın İlan Kurumu'nun "ilan.gov.tr" adresini resmi ilan portalı haline getirdiğini anlatan Erkılınç, yazılı basını korumak için bu atılımın yapıldığını, yerel basının her zaman yanında olduklarını vurguladı. “KURULUŞLARIMIZ DİJİTAL DÖNÜŞÜME AYAK UYDURACAK BİRİKİME SAHİP” MEVKA Genel Sekreteri İhsan Bostancı, “İçinde yaşadığımız yüzyıl iletişim ve teknoloji çağı olarak adlandırılmasındaki temel etkenlerin başında internet ve internetin alt yapısını oluşturduğu iletişim teknolojileri geliyor. Özellikle son yıllarda bilgiye ulaşmak, yaymak, kısaca iletişim konusunda sağladığı avantajlar ve getirdiği kolaylıklar bu yeni teknolojiyi habercilik sektörü için de vazgeçilmez bir araç olarak karşımıza çıkarıyor. İletişim teknolojilerinin de internetin oluşturduğu düzen birçok alanda olduğu gibi medya alanında da büyük değişiklikler meydana getirdi, geleneksel medya günümüzde yerini hızlı bir şekilde yeni medya düzenine bırakmaya başladı.   Gerek yazılı basın gerekse görsel medyanın pahalı yatırımlarına gerek duymayan diğer habercilik sektörlerine göre küçük maliyetlerle hem yazılı basın hem de görsel medyanın fonksiyonlarını içeren yapısıyla internet gazeteciliği kitle iletişim alanında önemini her geçen gün artırıyor. Çevrim içi haberciliğin günümüzde yaygın olarak kullanılması her ne kadar geleneksel habercilik hizmeti sunan yerel basınımız için tehdit olarak görülse de bu durum aynı zamanda içerisinde pek çok avantaj ve potansiyeli de beraberinde getiriyor. Bölgesel habercilik anlamında faaliyet gösteren yerel basın işletmeleri internet ortamında yayın yaparak daha geniş kitlelere ulaşma, bu sayede ekonomik olarak daha fazla gelir elde etme fırsatına sahiptir. Bizler şehrimizde faaliyet gösteren basın kuruluşlarımızın dijital dönüşüme ayak uyduracak birikim ve altyapıya sahip olduğuna şahidiz” diye konuştu.   BİK Konya Şube Müdürü Ümit Mert ise, Mevlana Kalkınma Ajansı ile işbirliğinde düzenlenen Yerel Basında İnternet Haberciliğinin Geliştirilmesi Eğitimine yeni tip koronavirüs salgını dolayısıyla 20 kişinin katıldığını, eğitimlerin devam edeceğini söyledi. Hüseyin MENEKŞE
HABER YORUMLARI
  1. Henüz yorum yapılmamış.
    İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.