Konya
°C
Yeni Meram
29.05.2015 10:48

‘Kasis’ deyip geçmeyin!

Motorlu araç kullanan vatandaşların hız kesici kasislere hızlı girmesi sonucunda araçların ön takımında oluşan arızalar hakkında bilgi veren Rot-Balans Ustası Ali Osman Ayhan, “Motor arızasında araç yolda kalırken, ön takım arızası hiç istenmeyen sonuçlara neden olabilir” dedi

A+
A-
29.05.2015 10:48
0
8737
ABONE OL
Çoğu insan, milyarlarca lira ödeyip satın aldığı motorlu taşıtları bilinçsiz kullanıyor. Bilinçsiz kullanım, özellikle ön takım yıpranmalarına, dolayısıyla hem kaza olasılığının artmasına, hem de paraların boşa gitmesine neden oluyor. Milyarlarca lira değerindeki araçların kullanımında dikkat edilmesi gereken hususların başında, rot-balans ayarının geldiğini söyleyen Karaman Yunus Emre Sanayi Sitesi’nde Rot Balans Servisi yapan Ali Osman Ayhan, sürücüleri uyardı. Sürücülerin yollarda bulunan çukurları ve hız kesici kasisleri hızlı geçtikleri için araçların ön takımında arızalar meydana gelmesine neden olduğunu söyleyen Ayhan, patinaj yaparak hareket ettirilen araçların lastiklerindeki dişlerde bozulmaların oluştuğunu kaydetti. Motorlu taşıtlarda, motor aksamı kadar önemli bölümlerden birinin de, ön takım ve rot-balans ayarının olduğunu kaydeden Ayhan, “Motor arızasında araç yolda kalırken, ön takım arızası hiç istenmeyen sonuçlara neden olabilir” şeklinde konuştu. “ARIZALARI HAFİFE ALMAYIN” Araç sahipleri hız kesici kasislerin ya da çukurların meydana getireceği arızaları hafif almadan tamircisine gitmesi gerektiğine vurgu yapan Ayhan, “Basite alınan arızalar, zamanla arızanın boyutunu arttırır ve daha ciddi masrafların oluşmasına meydan verir.  En basit bir örnekle jant eğikliğinin düzeltilmesi Karaman piyasasında yaklaşık 50 TL’ye mal oluyor.  Aracın ön aksanında oluşacak olan hasarın tamiratı ise, asgari 100 TL olarak vatandaşımızın karşısına çıkıyor. Ön aksan arızalarının basite alınmasının sonu amortisör patlamalarından, aks kırılmalarına kadar gidiyor” dedi. “ROT-BALANS AYARINI ERTELEMEYİN” Dişleri bozulan lastiklerin getireceği dengesizliği ortadan kaldırmak ve aracın sağlıklı biçimde yol alabilmesini sağlamak için rot-balans ayarı yaptırılması gerektiğine dikkat çeken Ayhan, “Araçların rot-balans ayarı kullanım yerine göre değişmekle birlikte 5 ile 10 bin kilometre arasında yapılması gerekiyor” sözlerini kullandı. Ayhan, uzun yola çıkmadan önce sürücülerin mutlaka araçlarının ön takımını kontrol ettirmelerini de önerdi. Adem DEMİREL / KARAMAN
HABER YORUMLARI
  1. Henüz yorum yapılmamış.
    İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.