YAZARLAR

29.11.2010 tarihinde “Ölüm Yoluna Bir Çare” başlıklı yazımda, “Seydişehir’de kazaların çok yoğun yaşandığı iki bölge var. Birincisi Seydişehir-Antalya yolu 8 ile 13. kilometreleri arası diğeri ise Seydişehir-Konya yolu 23. kilometrede bulunan Çavuş rampası.

Her iki yolun düzenlenmesi ile ilgili yıllardır kaleme aldığım yazılarım sonuç vermiş, Seydişehir-Antalya yolunda bahse konu bölgeye Karayolları Türkiye’de bir ilk olarak “Acil kaçış rampası” yaparak çözüm bulmuştu.

Seydişehir-Konya yolu 23. kilometrede ise başlangıçta 3 kilometre olarak başlatılan bölünmüş yol çalışmaları, yine uyarılarımız dikkate alınarak 13 kilometreye çıkartıldı. Bu yolda çalışmalar devam ediyor tamamlandığı zaman bölünmüş yol olarak hizmet vereceği için kazalar asgariye inecek.

Ancak ne yazık ki Seydişehir-Antalya yolunun Katran gediğinden başlayıp, Baraka mevkiine kadar 5 kilometrelik kısımda kazaların önü bir türlü alınamadı.

“Acil Kaçış Rampası” bu bölgede ölümlü kazaları asgariye indirse de Katran gediği inişi ve Acil Kaçış rampasını hemen geçtikten sonraki keskin viraj hala kazaların yoğun yaşandığı bölüm olarak ön plana çıkıyor.

Öncelikli olarak şunu belirtmek istiyorum. Karayolları bu yolda alınabilecek tüm önlemleri aldı. Acil Kaçış rampası yapılması ile birlikte yol üç şeritli olarak genişletildi. Uyarı levhaları ile sürücülerin dikkatinin çekilmesi sağlandı. Yani Karayolları üzerine düşen görevi yaptı.” Demiştim.

Bahse konu yazımın ardından Karayolları Bölge müdürü Haşmet Ruşen Oğuzalp aramış, 2011 yılı sezonunda, “Katran gediğinden, Baraka mevkiine kadar olan 5 kilometrelik kısm için Karayolları olarak özel bir mıcır üreterek, bu hassas bölgenin özel dişli asfalt ile kaplanacağı, gerekirse bahse konu bölge için her yıl özel üretim mıcırla yolun kaplamasını yapacaklarını, karayollarının kazalarda % 5 bile kusurunun olmasına tahammüllerinin olmadığını söylemişti.”

SÖZ TUTULDU

Karayolları Bölge müdürü Haşmet Ruşen Oğuzalp’in yerine atanan Mahmut Yıldız konu ile ilgili hassasiyetini gösterdi. Katran gediği mevkiinden, Baraka mevkiine kadar olan 5 kilometrelik kısmın özel dişli asfalt ile kaplamanın yanı sıra, Marangozlar sanayi önünden başlayan bölünmüş yol dahil olmak üzere, Katran gediği mevkiinden başlayan ve Tınaztepe tesislerinin önüne kadar olan bölünmüş yolda da özel üretilen mıcırla kaplama çalışmaları devam ediyor.

Sürücülerin asfalt kaplama çalışması yapılan bölgelerde yavaş seyretmeleri, karayolları ekiplerine çalışmalarında kolaylık sağlamaları can ve mal güvenliği açısından son derece önemli.

ÇEVRE YOLU NE OLDU

Hatırlanacağı üzere Karabulak Kavşağı’ndan bağlayan ve marangozlar sanayine kadar olan yaklaşık 7 kilometrelik çevre yolu 2011 yılında bölünmüş yol olarak tamamlanacaktı. Ancak görünen o ki yolun 2011 yılında tamamlanması zor görünüyor.

Ayrıca Seydişehir çıkışından Antalya il sınırına kadar olan 17 kilometrelik yolunda bölünmüş yol çalışmaları bu yıl başlayacaktı. Çalışmalar bu bölgede de başlamadı, kamuoyu gibi bizlerde bu gecikmelerin sebeplerini merak etmiyor değiliz.

Bahse konu gecikmelere rağmen Karayollarının verdiği sözü tutması halkımızın can ve mal güvenliğine verdiği önemin göstergesi.

Bu güzel çalışmalara imza atan Karayollarının yeni müdürü Mahmut Yıldız’ın şahsında tüm çalışanları tebrik eder, teşekkürlerimi sunarım.

> Yeni Meram >Yazarlar > Karayolları Sözünü Tuttu
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.