Konya
°C
Yeni Meram
23.11.2018 12:58

Kalaycı: Konya Büyükşehir Belediyesi borca batmış

Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Konya Milletvekili Mustafa Kalaycı, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Bütçe görüşmeleri esnasında yaptığı konuşmada “imar barışı, Konya Çevre Yolu ve Büyükşehir Belediye Kanunu” konusunu gündeme getirdi.

A+
A-
23.11.2018 12:58
24.11.2018 12:42
0
3255
ABONE OL
Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Konya Milletvekili Mustafa Kalaycı, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Bütçe görüşmeleri esnasında yaptığı konuşmada “imar barışı, Konya Çevre Yolu ve Büyükşehir Belediye Kanunu” konusunu gündeme getirdi. İMAR BARIŞI ÖDEMELERİNDE TAKSİTLENDİRME İMKÂNI VERİLMELİ Kalaycı, “İmar barışından yararlanan vatandaşlarımız kredi bulmakta zorluk çekmekte, yüksek faiz oranlarına muhatap kalmaktadır. İmar barışı ödemelerinden taksitlendirme imkânı verilerek vatandaşlarımızın bankalara mahkûm edilmemesi yönünde yoğun bir talep bulunmaktadır. Böyle bir uygulama yapılmasını Milliyetçi Hareket Partisi olarak öneriyor ve destekliyoruz. İmar barışı bir milat olarak ele alınmalı, gerek planlama aşamasında gerekse uygulamada etkili denetim sağlanmalıdır. Kentsel dönüşümde niteliği ve süreçleri iyi tanımlanmış, sosyoekonomik boyutları güçlendirilmiş ve katılımcı bir yaklaşıma dayanan bütüncül bir uygulama modeli geliştirilmelidir. Kentsel dönüşüm, kentsel yenileme, yeniden canlandırma ve koruma gibi alternatif yöntemleri de içerecek şekilde uygulanmalıdır. Konut ve her türlü bina üretiminde güneş enerjisi ve gün ışığından daha fazla yararlanılmasına dikkat edilmeli, ısı yalıtımı ve depreme dayanıklılığı esas alan teknoloji ve standart malzeme kullanımı sağlanmalı; sağlıklı, güvenlik, kaliteli ve ekonomik konut üretimine önem verilmeli, zemin etüdü aşamasından iskan ruhsatı aşamasına kadar etkin denetim yapılmalıdır. Tapu personeli yoğun bir iş ortamında yüksek risk ve sorumluluk altında çalışmakta, sayıca çok yetersiz personelle çok iş yapılmakta, mesai kavramı gözetilmeksizin geç saatlere kadar çalışılmaktadır. Bunu bulunduğumuz illerde de tapu müdürlüklerinde görüyoruz. Tapu müdürlüklerinin personel ihtiyacı ivedilikle giderilmeli, tapu kadastro personelinin özlük hakları iyileştirilmeli, döner sermayeden pay alabilmeleri sağlanmalı, fazla mesai ücretleri artırılarak ödenmeli ve aynen noterlerde olduğu gibi tapu memurunun mali sorumluluğu için sigorta uygulaması getirilmelidir. Millî Emlak personelinin özlük haklarıyla ilgili de beklentileri var, bunlar çözüme kavuşturulmalı. Özellikle uzmanların 3600 ek göstergeyle ilgili taleplerini biliyoruz, bu konuyu da takip ediyoruz, daha önce Maliye Bakanlığındayken de takip ediyorduk. Bu ek gösterge düzenlemesi yapılırken mutlaka dikkate alınmalı. Aynı şekilde şube müdürü, müdür arkadaşlarımızın ek göstergesinin de 3600’e yükseltilmesi gerekmektedir” dedi. KONYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ BORCA BATMIŞ DURUMDA Konya Büyükşehir Belediyesi hakkında da konuşan Kalaycı, “Mahallî idareler finansal kaynaklarını etkin olarak planlayamadıkları için borçlanmaya yönelmektedir. İller Bankası dışında ticari bankalardan yoğun bir şekilde kredi kullanılmaktadır. Sayıştay raporunda yer alan tablolara göre Konya Büyükşehir Belediyesinin 2017 yılı sonu itibarıyla banka kredisi borcu 1 milyar 429 milyon lira, faiz gideri 106 milyon lira; bağlı kuruluşu KOSKİ’nin banka kredisi borcu 432 milyon lira, faiz gideri 27 milyon liradır Konya Büyükşehir Belediyesi borca batmış durumdadır. Her yıl katlanarak artan kredi borçlarına dair yıllık faiz gideri birçok kurumun bütçesinden daha fazladır. Kent içi ulaşımda yaşanan problemler insanlarımızın yaşam kalitesini olumsuz etkilemekte, ekonomik ve sosyal kayıplara yol açmaktadır. Konya’da şehir içi ulaşımda yaşanan sorunlara maalesef yıllardır çözüm getirilememiş, on yılı aşkın süredir çevre yolu yapılamamış, 2004, 2009 ve 2014 mahallî idareler seçimlerinde vadedilen, 7 Haziran 2015 seçimleri öncesinde “Hayırlı olsun.” denilen Konya metrosunun 2018 Aralığında ilk etabı açılacağı söylenmiş ama hâlâ bir çivi dahi çakılmamıştır. Mahallî idarelerin idari, mali ve teknik kapasiteleri geliştirilmeli, bu çerçevede özellikle büyükşehirlerde hizmete ulaşımı kolaylaştırmak, altyapı hizmetlerinin sunumunda maliyetleri düşürmek, genişleyen hizmet alanlarında bulunan, yerleşim bölgesi olmayan tarım arazilerini, meraları, orman alanlarını ve ekolojik hassasiyeti bulunan bölgeleri korumak, yerindelik ilkesini zayıflatmamak gibi hususlara öncelik verilerek hizmet sunumu yöntemleri yeni bir model çerçevesinde değerlendirilmelidir” diye konuştu. BELDE VE KÖYLER MAHALLE YAPILIRKEN MHP OLARAK YAPTIĞIMIZ UYARILARIMIZ DİNLENMEDİ Kalaycı şunları söyledi: “6360 sayılı Kanun’la büyükşehir belediyelerinin yetki alanının il sınırı olarak belirlenmesi şehirleşme oranında önemli bir artışa neden olmuştur. Müthiş bir düzenleme, Konya’da şehirleşme bu kanunun çıkmasıyla bir gecede yüzde 100’e çıktı şehirleşme, böyle olmamalı. “Şehirleştik” derken bunun gerekenleri de yapılmalı. Büyükşehirlerdeki belde belediyeleri, il özel idareleri kapatıldı, köylerin tüzel kişiliği kaldırıldı, belde ve köyler mahalle yapıldı. Milliyetçi Hareket Partisi olarak o düzenleme yapılırken yaptığımız samimi uyarılarımız dinlenmedi, dendi ki: “Beldeler, köyler şehir olmayı hak etti, şehir standardında hizmet alacak, şehirde ne varsa köylerde de olacak, hizmetler daha hızlı ve kaliteli olacak, güzel yollara, kanalizasyon sistemlerine, kaldırımlara kavuşacak, su sorunu kalmayacak…” Daha neler neler. Biz de “Yapmayın, etmeyin, hizmetler aksar, belde ve köylerde yaşayan insanımız birçok mali külfetle karşı karşıya kalır.” dedik. Öyle de oldu. Su parasını ödeme kolaylığı için kanunlar çıkarmak zorunda kalındı. Konya’da çok cafcaflı laflar da söylendi “Bugüne kadar yapılanların çok üstünde yatırım yapılacak, kapanan belediyelerin araç ve iş makineleri ile personelleri buralarda kalıp değerlendirilecek, 2016 sonuna kadar beldelerde altyapı sorunu bitecek, iki buçuk yıl içinde hiçbir beldenin su ve kanalizasyon sorunu kalmayacak.” diye köy köy, belde belde propaganda yapılmıştı, maalesef doğru çıkmadı. BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ KANUNU’NDAKİ DÜZENLEME KALDIRILMALI İLÇE BELEDİYELERİ YETKİ VE İŞLEVLERİNE YENİDEN KAVUŞTURULMALI Daha yerel seçimlerin akabinde belde belediyelerinin ne personeli ne araç ve iş makineleri kaldı; beş yıl geçti ama birçok yerde yol, su ve kanalizasyon sorunu aynen devam etmektedir. Eski köy ve beldelerimiz boşalmakta, insanımız şehre göçmektedir. Büyükşehir belediyesi sınırlarını mülki sınır hâline getiren Büyükşehir Belediyesi Kanunu’ndaki düzenleme kaldırılmalı, ilçe belediyeleri yetki ve işlevlerine yeniden kavuşturulmalıdır. Kaldırılan belediye, özel idare ve beldeler ile tüzel kişilikleri sona erdirilen köylerin ekonomik, sosyal, demografik ve benzeri yöreye özgü özellikleri dikkate alınarak yeniden kurulmaları ve tüzel kişiliklerine kavuşturulmaları sağlanmalıdır. MAHALLE MUHTARLIKLARIYLA İLGİLİ KANUN YENİDEN DÜZENLENMELİ Muhtarların görev tanımları yeniden yapılmalı, sorumluluğu kadar yetkileri de artırılmalıdır. Öncelikle, biri doksan dört yıllık, biri yetmiş dört yıllık muhtarlarımızla ilgili kanunlar var Köy Kanunu ve mahalle muhtarlıklarıyla ilgili kanun. Bunlar günün koşullarına göre yeniden düzenlenmeli. Köy odası ve mahalle muhtarlıkları hizmet bürolarının ilgili il özel idareleri ve belediyeler tarafından yaptırılması ve zaruri giderlerinin karşılanması, muhtarların belediye toplu taşım araçlarından ücretsiz yararlanması ve muhtarların il genel ve belediye meclislerinde temsil edilmeleri için gerekli düzenleme yapılmalıdır. BELEDİYE BAŞKANLARININ EMEKLİ AYLIKLARINDAKİ FARKLILIKLAR GİDERİLMELİ Belediye başkanlarımıza emekli olunca ödenen tazminatlarla ilgili, makam ve görev tazminatıyla ilgili farklı uygulamalar bulunmakta. Belediye başkanlarının emekli aylıklarındaki farklılıklar giderilmeli, her ne şekilde olursa olsun belediye başkanlığı yapanların belediye başkanlığı için verilen ek gösterge ve tazminatlardan yararlanabilmesi sağlanmalıdır. BELEDİYE MECLİSİ ÜYELERİNE ÖDENEN HUZUR HAKKI YETERSİZ İl genel meclisi üyeleri, belediye meclisi üyeleri sadece toplantı başına huzur hakkı alabilmekte, ödenen huzur hakkı da yetersizdir. İl genel meclisi ve büyükşehir belediye meclis üyeleri sosyal güvenceye kavuşturulmalı, huzur hakları iyileştirilmelidir.
HABER YORUMLARI
  1. Henüz yorum yapılmamış.
    İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.