Konya, Karaman bölgesinde Tüketici Fiyatları Endeksi (TÜFE) aylık %1,02 arttı
2015 yılı Ekim ayında İstatistiki Bölge Birim Sınıflaması (İBBS) TR52 Konya, Karaman Bölgesinde 2003=100 Temel yıllı Tüketici Fiyatları (TÜFE) Genel Endeksi’nde bir önceki aya göre %1,02, bir önceki yılın Aralık ayına göre %8,13, bir önceki yılın aynı ayına göre (yıllık) %7,50 ve on iki aylık ortalamalara göre %7,13 oranında artış gerçekleşmiştir.
Aynı dönemde Türkiye geneli için, TÜFE’de (2003=100) 2015 yılı Ekim ayında bir önceki aya göre %1,55, bir önceki yılın Aralık ayına göre %7,86, bir önceki yılın aynı ayına göre %7,58 ve on iki aylık ortalamalara göre %7,69 artış gerçekleşti.
Konya, Karaman Bölgesinde aylık bazda en yüksek artış “Giyim ve Ayakkabı” ana harcama grubunda gerçekleşti
2003 Temel Yıllı TÜFE’de 2015 yılı Ekim ayında Ana harcama gruplarına göre; TR52 Konya, Karaman İstatistiki Bölgesinde aylık bazda en yüksek artış (%7,99) ile “Giyim ve Ayakkabı” grubunda gerçekleşmiş olup, bunu (%1,78) ile “Mobilya, Ev Aletleri ve Ev Bakım Hizmetleri” grubu izlemiştir. Aylık olarak en çok düşüş gösteren grup ise (%0,19) ile “Gıda ve Alkolsüz İçecekler” grubu olmuştur.
Aynı dönemde Türkiye genelinde bir önceki aya göre en yüksek artış (%11,43) ile “Giyim ve Ayakkabı” ana harcama grubunda gerçekleşmiş olup, bunu (%1,40) ile “Ulaştırma” grubu izlemiştir. Ana harcamalar grupları itibariyle 2015 yılı Ekim ayında endekste yer alan gruplardan en çok düşüş (%0,01) oranıyla “Alkollü İçecekler ve Tütün” grubunda gerçekleşmiştir.
Konya, Karaman Bölgesinde fiyatı en çok artan ürün; Bot (Çocuk için) oldu
Konya, Karaman illerinden oluşan İstatistiki Bölge bazında 2015 yılı Ekim ayında fiyatı en çok artan ürünler; Bot (Çocuk için) (%56,62), Şemsiye (%26,76) ile Hırka (Kadın için) (%21,32) olup, fiyatı en çok düşüş gösteren ürünler; Patlıcan (%28,73), Limon (%23,28) ve Balık (%4,61) olmuştur.
TÜFE’de Türkiye geneline bakıldığında 2015 yılı Ekim ayında fiyatı en çok artan ürünler; Kazak (Erkek için) (%38,26), Bot (Kadın için) (%34,49) ve Hırka (Kadın için) (%32,53) olup, fiyatı en çok düşüş gösteren ürünler; Yurtiçi bir hafta ve daha fazla süreli turlar (%35,34) Limon (%30,76) ve Patlıcan (%19,27) olmuştur.
Türkiye geneli için Ekim 2015’te endekste kapsanan 426 maddeden; 50 maddenin ortalama fiyatlarında değişim olmazken, 296 maddenin ortalama fiyatlarında artış, 80 maddenin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti.