YAZARLAR

Gazeteci olarak bizler, çevreyi daha iyi gözlemleyip, insanımıza fayda sağlayacak her konuda duyarlı ve toplumun diğer kesimlerinden bir adım önde olmak zorundayız.

Bu özelliklere sahip olmayan gazeteciler ise zaman içerisinde ya yok olup giderler, ya da eteklerine tutundukları kişilerin güdümünde ve emrinde varlığı ve yokluğu belli olmadan çalışır giderler. Ta ki eteklerine tutundukları her kimse etkisini kaybedinceye kadar.

Bu sebeple gündeme aldığımız konular toplumun yararına olmalı.

Hatırlanacağı üzere 2009 yılında Alacabel’e tünel konulu bir yazı kaleme almıştım.

Bahse konu yazım yayımlandıktan sonra başta meslektaşlarımın bazıları, ilgili ilgisiz birçok kişi ve bazı siyasiler bana gülmüş, hayal kurduğumu ifade etmişlerdi.

O tarihteki yazımda;

“Bilindiği üzere Ankara, Konya, Seydişehir, Antalya birinci sınıf devlet yolu ve yılda ortalama 4 milyon araca ulaşım imkanı sağlıyor.

Kış ayları hariç yolun ulaşımında hiçbir sıkıntı yaşanmıyor. Yolu kullanan sürücüler Torosların harika manzarası eşliğinde Akdeniz Bölgesi’nden iç bölgelere, iç bölgelerden de Akdeniz Bölgesi’ne seyahat ediyor

Ancak kış aylarında özellikle Seydişehir çıkışı 9’uncu kilometreden itibaren bin 825 rakımlı Alacabel’i geçip 38’inci kilometreye kadar yoğun kar yağışı ve buzlanma sebebi ile sürücüler ulaşımda ciddi sıkıntılar yaşıyor.

Konu ile ilgili Seydişehir Kaymakamı Kemal İnan’ın bir çalışması oldu. Kaymakam İnan; “İçeri Kışla Mevkii ve Susuz Köyü önünden 2.5 kilometrelik bir tünelle Susuz Yaylası’nın altından Dağtur Dinlenme Tesisleri’nin önüne birinci tünel,

Zirve dinlenme tesisleri yanından geçen Bozkır yol ayrımının batı kısmından ve bin 825 rakımlı Alacabel Mevkii’nin batısından yapılacak 5.5 kilometrelik ikinci tünel ile Seydişehir, Antalya yolu 40. kilometreye ulaşmanın mümkün olduğu kanaatinde.”

Yapılacak iki tünel ile mevcut 40 kilometrelik yolu 26 kilometreye düşürmek mümkün olacağı gibi, en önemlisi ise çetin kış şartlarında sürücüler yolda kalma tehlikesi yaşamadan büyük bir güvenle yollarına devam edebilecek.

Kaymakam İnan, konu ile ilgili 24.08.2009 tarih ve 1.740 sayılı yazı ile Karayolları Bölge Müdürlüğü’ne müracaat etmiş ancak bu müracaatına 11.09.2009 tarih ve 22839 sayılı yazı ile olumsuz cevap almış.

Benim isteğim, bahsi geçen bu projeye karayollarının daha duyarlı yaklaşarak belirlenen güzergah üzerinde bir çalışma daha yapmasıdır. Karayollarının çalışkan ve başarılı müdürünün konuyu gündemine alması halinde olumlu bir sonuç çıkacağı düşüncesindeyim” demiştim.

Bahse konu yazımın üzerine zamanın Karayolları Bölge Müdürü Haşmet Ruşen Oğuzalp beni aramış, konuyu genel müdürlüğe resmi bir yazı ile bildireceğini ve takip edeceğini söylemişti.

Aradan iki yılı aşkın bir zaman geçti. Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi Başkanı Antalya Milletvekili Mevlüt Çavuşoğlu ve Konya Milletvekili Harun Tüfekçi birer açıklama yaparak Seydişehir-Antalya karayolu 35’inci kilometrede bulunan bin 825 rakımlı Alacabel Mevkii’nin 5 bin 500 metre uzunluğunda yapılacak bir tünelle bin 600 rakıma düşürüleceğini ve ulaşımda kış aylarında yaşanan sıkıntıların ortadan kaldırılacağını açıkladılar.

Şu anda Türkiye’nin en uzun tüneli Ordu’da 3 bin 820 metre uzunluğundaki Nefise Akçelik tüneli. Alacabel’e tünel yapıldığı takdirde 5 bin 500 metre ile Türkiye’nin en uzun tüneli olma özelliğini taşıyacak.

AKLIN YOLU BİR

Her nasıl olursa olsun Alacabel’e tünel konusunda gelinen nokta son derece memnuniyet verici, burada emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Sonuçta yapılacak bu önemli yatırım ülkemizin menfaatine. Zira yarım saatlik bir yol 5 dakikada aşılacak.

Ancak İçeri Kışla Mevkii ve Susuz Köyü önünden 2.5 kilometrelik bir tünelle Susuz Yaylası’nın altından Dağtur Dinlenme Tesisleri’nin önüne çıkacak bir tünel daha yapılmalı.

İleriyi görmeliyiz. Seydişehir-Antalya yolu bölünmüş yol olmalı, Antalya Milletvekili Mevlüt Çavuşoğlu, Akseki üzerinden Konya’ya giden yolun artık trafiği kaldırmadığını vurgulayarak duble yol yapılacağının müjdesini vermişti.

Peki, Seydişehir çıkışından Konya il sınırına kadar olan kısım ne zaman yapılacak? Bu henüz belli değil. Umarım siyasiler ve karayolları yetkilileri bu konuyu da kısa süre içinde gündemlerine alırlar.

Bizler ileriyi görmeliyiz ve gerekli uyarılarımızı zamanında yapmalıyız.

> Yeni Meram >Yazarlar > İleriyi Görmek
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.