YAZARLAR

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki;

Konya-Ankara hızlı tren seferlerinin ağır aksak da olsa başlaması, yılın olayı ve bir düşümüzün gerçekleşmesidir. Bu düşümüzü gerçeğe dönüştürenlere içten teşekkürler.

Bir özeleştiri; Yüksek hızlı tren seferlere başladı ancak nedense bir türlü öngörülen hıza ulaşamadı. Tren olayını önce bu açıdan irdelemeli ve değerlendirmeliyiz.

Basının işlevleri arasında kamuoyunun isteklerini duyurmak, denetim, hakemlik görevlerini yerine getirmek, eleştirmek ve özeleştiride bulunmak da yer almaktadır.

Alt yapı yetersizliğinden yavaşlayan bu bağlamda da can sıkan ve çeşitli eleştirilere neden oluşturan hızlı tren umarız hızlanacak.

Karamsar haberlerin içinden konuya ilişkin bir aydınlık haber ışık hızıyla geldi;

İslam Kalkınma Bankası’ndan temin edilen toplam 554 milyon dolar tutarındaki üç adet krediye ilişkin anlaşmaların, İslam Kalkınma Bankası Guvernörler Kurulu’nun 37. Yıllık Toplantısı sırasında, imzalandı.
Hazine Müsteşarlığı’nın internet sitesinde yer alan duyuruya göre, Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Konya-Ankara Hattı 6 Adet Hızlı Tren Seti Temini Projesi için imzalanan anlaşmayla, 174 milyon 350 bin avro tutarında kredi sağlandı. Kredinin vadesi 3,5 yıl ve geri ödemesiz, toplam 15,5 yıl olacak.

***

Hızlı trenle ilgili tartışmalar bitmeyecek gibi. Önce istasyon konusu var. Hızlı Tren için ayrı bir istasyonun kurulacağı söylendi, ancak konu kapanmış gibi. Mevcut gar, yapı olarak ihtiyacı karşılamıyor, dünya kenti olmaya aday Konya için, sanki bir kasaba garı gibi, yetersiz, bekleme salonu dar ve havasız. Bekleyenlerin çoğu ayakta kalıyor.

Hızlı Trenin Konya- Ankara arasındaki ulaşım süreci sıkça 1 saat 15 dakika olara dile getirildi. Ancak gerçek şu ki, çetin kış koşullarında süre saati bile buldu, otobüslerin arkasında kalındı. Bahar geldi, süre 2.15 saat ile 2.30 saat arasında değişiyor. Öngörülen süreden en iyi niyetli yaklaşımla 1saatlik fark henüz kapanmadı.

Bir başka sorun da otopark konusudur.

Tren İstasyonuna mesafeli otopark değil, düzen ve her türlü altyapıdan yoksundur.

Bu denli olumsuzluklara karşın, hızlı tren Anadolu insanı için bir ulaşım nimetidir.

Bir de süre 1.15 saat olarak gerçekleşse. Polatlı ve Sincan’da yolcu alıp indirmek hızlı trenin felsefesiyle çelişmektedir.

Başa dönersek, yanıt bekleyen sorular şu;

Hızlı tren ne zaman hızlanıp öngörülen

1 saat 15 dakikaya ulaşabilecek?

■ Çok yetersiz olan Gar binasına alternatif oluşturacak yenisi ne zaman yapılacak?

Hızlı tren için ayrı bir gar binasının yapılacağı açıklanmıştı, arkası gelmedi.

■ Günü kurtarmak için değil, sorunu kökünden çözecek otopark düzenlemesi yapılacak mı? Yoksa…

■ Konya-Ankara hızlı tren seferlerinin Akdeniz ayağına ilişkin yeni çalışma var mı?

Konya turizmini büyük ölçüde etkileyecek ve önemli oranda katma değer sağlayacak, Akdeniz hattının yapımına ilişkin en son durum nedir? Bir yetkilinin ortaya çıkıp bu sorulara yanıt vermesi halkı rahatlatacaktır.

■ Yetkililer, “Anadolu’yu demir ağlarla yeni baştan öreceğiz.” demişlerdi. Bu iddialı açıklamanın gerçeklik payı nedir, konuya ilişkin belirli çalışma programı var mıdır?

Denetlendiği vakit sevinen, eleştirildiği vakit gülen yaratığa büyük adam denir.

BİR DAMLA:

Nereye bu gece vakti?
Güzel tren, garip tren?
Düdüğün pek acı geldi,
Hatıra neler getiren.


Çok mudur mendil sallamam;
Her yolcu az çok aşinam,
Haydi, yolun açık olsun;


Geçtiğin köprüler sağlam,
Tüneller aydınlık olsun.

> Yeni Meram >Yazarlar > HIZLI TREN, HIZLANACAK MI?
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.