Konya
°C
Yeni Meram
14.04.2015 09:00

Hedef, 10 milyon turist

2023 yılında 10 milyon turist ağırlamayı planlayan Konya, bu alanda önemli bir ivme yakaladı. Hedefe ulaşılabilmesi için sadece yerel yönetimlerin değil, özel işletmelerin de üzerine düşen görevi yerine getirmesi gerekiyor. Ekonomik kazanç uğruna Konya’nın, olumsuz ifadelerle anılmasına fırsat verilmemeli.

A+
A-
14.04.2015 09:00
13.04.2015 16:17
0
4872
ABONE OL
Farklı medeniyetlerin izlerini taşıyan Konya, turizm potansiyeli bakımından zengin bir kent. Ancak bu zenginliğin tam manasıyla değerlendirildiğini söylemek biraz zor. Konya denildiğinde akıllara sadece Mevlana Müzesi geliyor. Oysa ki görünümüyle Kapadokya’yı andıran Kilistra antik kenti de inanç turizmine kazandırılmayı bekliyor. Hristiyanlar için önemli bir yere sahip olan, İncil'de de adı geçen ve Meram ilçesi Gökyurt köyü sınırları içinde yer alan Kilistra'da kiliseler ve kaya oyma yerleşimler, önemli bir potansiyel oluşturuyor. Çatalhöyük de aynı şekilde. Günümüzden 9 bin yıl önce yerleşim yeri olan Çatalhöyük, hala keşfedilmeyi bekliyor. “FIRSAT, İYİ DEĞERLENDİRİLMELİ” İslam İşbirliği Teşkilatı, Konya’yı 2016 için İslam ülkeleri başkenti seçmişti. Bu fırsatın en iyi şekilde değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çeken Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Konya Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Kazım Yanar, 2016’ya kadar Kilistra’nın turizme kazandırılmasını temenni ettiklerini söyledi. Kilistra’nın tanıtımının yeterince yapılamadığını anlatan Yanar, bu konuda yerel yönetimlere de büyük görevlerin düştüğünü kaydetti. Çatalhöyük’ten çıkan eserlerin, Ankara’daki Anadolu Medeniyetler Müzesinde sergilendiğini hatırlatan Yanar, bölgede sosyal tesislerin genişletilmesi, yol problemlerinin çözülmesi ve eserler için Konya’da bir müzenin oluşturulması gerektiğini vurguladı. RUSYA’DAKİ KRİZ, TURİZMİ DE ETKİLEDİ Rusya’daki ekonomik krizden dolayı devlet çalışanlarının izinlerinin kaldırıldığını, maaşların düşürüldüğünü belirten Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Konya Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Kazım Yanar, bu durumun Türk turizmine olumsuz yansımaması için Türkiye’nin bazı girişimlerde bulunduğunu ancak sorunun aşılamadığını söyledi. Komşu ülkedeki krizden dolayı bazı tur operatörlerinin kapanma aşamasına geldiğini, Rusya’nın Türkiye için büyük bir pazar olduğunu ifade eden Yanar, krizin Konya’yı doğrudan etkilemediğini, Konya’daki otellerin genellikle İran pazarına, Türki devletlere çalıştığını kaydetti. Konya’ya genellikle İran, Kore ve Japonya’dan turist geldiğini ifade eden Yanar, dolardaki dengesizlikten dolayı turizmin olumsuz etkilendiğini vurguladı. “TANITTIK ANCAK ANLATAMADIK” Konya’nın, Hz. Mevlana’yı tanıttığını ancak anlatamadığını dile getiren Kazım Yanar, Kilistra ve Çatalhöyük’ün de daha iyi anlatılmasıyla turizm potansiyelinin yükseltilebileceğini belirtti. Konya’daki otellerin yatak kapasitesinin şu an 8 bin olduğunu, 11 firmanın 5 yıldızlı otel yapmak için ruhsat aldığını ve 3 yıla kadar konaklama sorununun kalmayacağına işaret eden Yanar, otellerin 4’ünün inşaat halinde olduğunu, tamamının bitirilmesiyle yatak kapasitesinin 2 bin artacağını söyledi. Konya’da gerçekleştirilecek fuar ve çeşitli organizasyonlardan dolayı Haziran ayından itibaren kentteki otellerin büyük bölümünün dolacağını dile getiren Yanar, geçtiğimiz günlerde düzenlenen tarım fuarının, Konya’daki birçok kesime katkı sağladığını, ekonominin canlandığını vurguladı. “KONYA’NIN İMAJINA ZARAR VERİYOR” Konya’nın, turizmdeki en büyük eksiğinin yetişmiş eleman olduğunu söyleyen Yanar, “Konya’da turizmden para kazanmak cambazlık gibi bir şey. İyi derecede İngilizce bilen personel bulmak zor. İngilizce bilenler, İstanbul’a ya da Antalya’ya gidiyor. Necmettin Erbakan Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesi ile bu konuda bir çalışmamız var. Konya ve Karaman’da yaklaşık 130 acente bulunuyor. Bunların yaklaşık 60’ı umre ve hac organizasyonlarıyla ilgileniyor. Geri kalanları uçak biletleri, tur işlemlerine bakıyor. Turizmde işletme bazında da eksiklerimiz var. Esnaf odaları ve Büyükşehir Belediyesi ile birlikte bu konuda çalışmalarımız olacak. Simsarların yanlış yönlendirmelerini engellemek için zabıta çalışması başladı. İngilizce bilen bayan zabıta ekipleri, Mevlana Müzesi önünde görev yapıyor. Esnaf Odalarının, lokantalara el atması lazım. Müşterileri yanlış yönlendiren bazı lokantalar var. Müşterilerden en fazla şikayet, yiyecek konusunda geliyor. Müşteriye yanlış bilgi verilerek kabarık bir hesap çıkartılıyor. Bunun önüne geçilmesi lazım. Konya’nın imajına zarar veriyor” diye konuştu. Adem SERİN
HABER YORUMLARI
  1. Henüz yorum yapılmamış.
    İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.