Konya
°C
Yeni Meram
05.01.2016 00:02

Endüstriyel Elektrik 61 ülkeye ismini taşıdı

Konya’nın önemli markalarından olan Endüstriyel Elektrik, alanında önemli başarılara imza attı. 61 ülkeye ürün ihraç eden firma, Afrika’nın en ücra ülkesine bile ürün verdi.

A+
A-
05.01.2016 00:02
04.01.2016 23:45
0
10172
ABONE OL
Türkiye’de alanında en iddialı firmalardan olan Endüstriyel Elektrik, tam 61 ülkeye ürün ihraç ediyor. Uganda’dan Moritanya’ya, Özbekistan’dan Pakistan’a, Hollanda’dan Fransa’ya kadar dünyanın neredeyse 3’te 1’ine markasını taşıyan firma aynı zamanda, Türkiye ve Konya’nın kalkınmasına da ciddi katkı sunuyor. Konya’da sektöründe, “En çok döviz kazandıran işletme” ve “En çok patent alan işletme” ödüllerine birçok kez layık görülen Endüstriyel Elektrik, 5 defa TUBİTAK, 5 defa da Teknokent ar-ge projelerini tamamlayarak başarısını sürekli katlıyor. Endüstriyel Elektrik sahibi ve Genel Müdürü Hasan Tarhan, eşi ve aynı zamanda Genel Müdür Yardımcısı olan Nurten Tarhan ile birlikte firmalarını daha da büyütmeyi hedefliyor. endustriyel-elektrik-61-ulkeye-ismini-tasidi-3 YENİLİKÇİ PROJELER ÖNEMLİ Endüstriyel Elektrik, başarısını Yeni Meram’a anlattı. Genel Müdür Yardımcısı Nurten Tarhan, üretimlerinin yüzde 65’ini ihraç ettiklerini belirtti. Tarhan, “1988 yılında faaliyete başlayan firmamız, şuan 11 bin metresi kapalı olmak üzere toplam 20 bin metrekarelik alanda 212 personel ile hizmet vermektedir. Elektrik kumanda sistemleri, insan gücünü neredeyse yarıya indirebilen PLC otomasyon sistemleri ve yenilenebilir enerji üretim çözümleri sunmaktayız. Yenilikçi ar-ge projelerimizi başarı ile tamamlayıp, bu tür projeleri firmamızın lokomotifi olarak görmekteyiz” dedi. YENİ PAZARLAR BULDU Siyasi olayların ihracatlarını etkilediğini aktaran Tarhan, “İşletmemiz 2012 yılına kadar Ortadoğu, Kuzey Afrika, Türk Cumhuriyetleri ve Rusya gibi pazarlarda projeler gerçekleştirmekteydi. 2012 yılından itibaren ise bu pazarların siyasi problemlerinden dolayı, daha uzak olan Afrika’nın batısı ve iç kısımlarına kadar yeni pazar alanlarına açılmak durumunda kalındı. İşletmemizin de dahil olduğu bu pazar bölgesindeki müşteriler, bugüne kadar Avrupa ve Çin’deki üreticiler ile ticaret yapmaktaydı ve halen de bu tutumlarını devam ettirmektedirler. Bu bölgeler, işletmemiz ve ülkemizdeki benzer sektörler açısından oldukça iyi pazarlardır. Ülkemizin çevresindeki pazar alanlarında yaşanan savaş ve belirsizlik ortamlarından dolayı girmek durumunda kaldığımız yeni pazar bölgelerinde, Avrupa ve Çinli üreticiler pazarı elde tutmak için uzun vadeli kredi destekleri sağlayarak pazarda üstünlük kurmaktalar” diye konuştu. endustriyel-elektrik-61-ulkeye-ismini-tasidi-2 ENERJİ VE TARIM VAZGEÇİLMEZ Sektörleri ile ilgili düşüncelerini de anlatan Nurten Tarhan, “Sektörümüzde ağırlıklı olarak tarıma dayalı endüstriyel tesisler kurmak, kapasitelerini ve çalışma tarzlarını geliştirerek tamamen otomasyona dayalı, gelişmiş teknolojik sistemler kurmak ana hedeftir. Her sektörde olduğu gibi bizim sektörümüzde de insana dayalı üretim tarzını, teknolojiye dayalı tarza dönüştürmek ve bu sayede müşterilerimiz için katma değer üretmek istiyoruz. Gelecekte vazgeçilmez olarak gördüğümüz iki önemli faaliyet alanı olduğunu düşünüyoruz. Biri enerji üretimi diğeri ise tarımdır. Şuan bizim faaliyet alanlarımız bu iki sektör için paralellik göstermektedir. Biz şuan kendimizi işin başında görüyoruz” şeklinde konuştu. endustriyel-elektrik-61-ulkeye-ismini-tasidi “YENİLENMEYEN İŞLETMELER…” İşletmelerde yenilikçi düşüncenin önemine vurgu yapan Tarhan, “Bugün artık dünün kuralları yeterliliğini kaybetmekte, küreselleşmenin şartlarına göre kurallar da revize olmaktadır. Rekabetin dünyayı küçültmeye başlamasıyla birlikte, değişim artık ülkeleri bile çok kısa süre içerisinde değiştirir olmuştur. Rekabeti ve değişimi zamanında fark edemeyip, yenilemeyen işletmeler ya tamamen yok olmakta, ya da çok ağır mali külfetlere katlanarak yenilenmektedirler” dedi. endustriyel-elektrik-61-ulkeye-ismini-tasidi-4 “2016 KOLAY GEÇMEYECEK” Son olarak 2016 yılı ile ilgili düşüncelerini sunan Nurten Tarhan, “2016 yılı hem rekabet açısından hem de çevremizdeki kaos açısından kolay geçmeyecek bir yıl gibi görünmektedir. Kriz zamanları aynı zamanda toparlanma zamanları olarak da bilinir. Kriz zamanında kendini iyi analiz eden her işletme, verimsizliklerini azaltmaya, bilgiyi kullanmaya ve kendini rekabete daha dayanıklı hale getirmeyi amaçlamalıdır. Bizler böyle yaparak kriz dönemi sonrasına hazır olmaya gayret ediyoruz” ifadelerini kullandı. Salih KÖPRÜLÜ
HABER YORUMLARI
  1. Henüz yorum yapılmamış.
    İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.