Bakanlıktan yapılan açıklamada, son zamanlarda Bakanlığa ulaşan şikayetlerden, Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yapmış olan tüketicilerin bazı şahıslarca telefonla aranarak “Hakem heyetinizdeki başvurunuz sonuçlandı, kredi kartı bilgilerinizi ya da kimlik bilgilerinizi verdiğiniz takdirde hesabınıza paranız yatırılacaktır” şeklindeki vaatlerle dolandırılmaya çalışıldığı anlaşıldığı vurgulandı.
Gerek bankalarla ilgili uyuşmazlıklarda gerekse tüketicinin taraf olduğu sözleşmelerle ilgili diğer uyuşmazlıkların çözümünde yetkili ve görevli merciiler belli parasal tutarlar dahilinde Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri olduğu hatırlatılarak,” Tüketici hakem heyetince alınan kararlar, alındığı tarihten itibaren on iş günü içinde taraflara yazılı olarak tebliğ edilmektedir. Alınan kararların taraflara taahhütlü mektupla gönderilmesi esas olup, ancak gecikmesi halinde zarar doğabilecek işlerde, gerekçe belirtilmek suretiyle, memur vasıtasıyla da tebligat yaptırılabilmektedir. Ancak tüketicilere telefon ile ulaşılarak tüketicilerin kimlik veya banka kartı bilgilerinin alınması ve uyuşmazlık konusu tutarların tüketicilerin hesaplarına yatırılmasına ilişkin Hakem Heyetleri tarafından yürütülen herhangi bir işlem kesinlikle sözkonusu değildir.
Hakem Heyetlerine başvuru yapan vatandaşlarımızın mağduriyet yaşamamaları bakımından, telefonla aranarak yapılan vaatlere itibar etmemeleri ve duyarlı olmaları hususu kamuoyuna saygıyla duyurulur” denildi.
Bakanlıktan dolandırıcılık uyarısı
1
Avrupa’nın en gelişmiş savaş uçağı Konya’ya iniş yaptı
117719 kez okundu
2
TFF, kupa finalinin yerinin yeniden değerlendirileceğini açıkladı
113652 kez okundu
3
Konya’daki o markaya ait peyniri yemeyin! İfşa oldu
110696 kez okundu
4
Konya’da metrelerce kuyruk oluştu
100589 kez okundu
5
Türkiye ile Endonezya arasında 3 anlaşma imzalandı
99466 kez okundu
6
Meram Belediyesi’nden Dünya Günü’nde doğaya çifte dokunuş
97111 kez okundu